Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bruker alle her Wordpress eller Joomla?

TorsteinO

Art Director & grunder
Det har du nok rett i, spesielt register_globals, magic quotes og globale variabler er særdeles nyttige og noe man stadig trenger.

Egentlig tenkte jeg jo mer på funksjonalitet, men ja det er helt sikkert verdt det å lage et helt nytt cms på nivå med wordpress ellers bare for å bli kvitt de der... Det er jo gjort på 1-2-3, så du fikser det vel for et par tusenlapper du adeneo? Fint, i såfall har vi en avtale! ;)
 
Sist redigert:

Sadie

Medlem
Egentlig tenkte jeg jo mer på funksjonalitet, men ja det er helt sikkert verdt det å lage et helt nytt cms på nivå med wordpress ellers bare for å bli kvitt de der... Det er jo gjort på 1-2-3, så du fikser det vel for et par tusenlapper du adeneo? Fint, i såfall har vi en avtale! ;)

Trenger du å bruke slike hersketeknikker bare fordi noen ikke er helt enig med deg?
 

Tony J

Alle skal få
Sadie fremstår som en person som liker å diskutere. Hva som diskuteres virker ikke å være relevant så lenge denne personen får det siste ordet. Uansett. Som svar på spørsmålet til Sadie : "Bruker alle som frekventerer sien her Wordpress eller Joomla når det er så mange fine alternativer der ute??" Nei. Tråden er dermed avsluttet og Sadie har fått sitt svar.
 

jonasali

Medlem
WP fungerer som bare det. Ser ingen grunn til å bytte bare fordi det kanskje finnes noe bedre. Vis meg det som er bedre og jeg kan kanskje prøve det.

Det fungerer for massene.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
 

Sadie

Medlem
Sadie fremstår som en person som liker å diskutere. Hva som diskuteres virker ikke å være relevant så lenge denne personen får det siste ordet. Uansett. Som svar på spørsmålet til Sadie : "Bruker alle som frekventerer sien her Wordpress eller Joomla når det er så mange fine alternativer der ute??" Nei. Tråden er dermed avsluttet og Sadie har fått sitt svar.

Egentlig ikke.

WP fungerer som bare det. Ser ingen grunn til å bytte bare fordi det kanskje finnes noe bedre. Vis meg det som er bedre og jeg kan kanskje prøve det.

Det fungerer for massene.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2

Godt poeng.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Men for all del - wordpress har sine svakheter, blant annet de adeneo nevnte, og litt i forhold til struktur, også blir det jo populært som hackermål fordi det er så mye brukt. Men - lykke til med å finne et cms uten svakheter av noe slag, så alt i alt vinner for det meste wp for min del.

En annen bonus med å holde seg mye til et cms er jo at man blir dreven nok til at man vet hvordan man kan ta inn fordelene andre cms'er måtte ha, og gjerne gjør nødvendige tilpasninger så mye kjappere enn om man skulle sjonglere mye fram og tilbake med mange forskjellige, at tidsbruken uansett blir mindre.

For ikke å snakke om hva som faktisk blir enklest for de som skal bruke siden til daglig.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg er av typen som kjøper brukt lada hvis jeg vet at reservedelene er billige og har erfaring med å skru lada. Gidder ikke lære meg å skru volvo, toyota, citroen, nissan, bmw, mercedes, rover, chevrolet og hyundai bare for å sjekke om det er et merke som er enklere å skru og det tilfeldigvis finnes billigere reservedeler til.

Men for all del, har man masse tid å slå ihjel er det ikke noe som er bedre enn at man tilegner seg så mye kunnskap som mulig, men tid er ikke noe alle har i overflod av.
 

adeneo

Medlem
Det kommer vel an på hva man er ute etter!

Skal man lage neste Facebook, Google eller Finn, så er eneste muligheten å lage det fra bunnen av.
Skal man poste noen kinky bilder av seg selv eller skrive to paragrafer daglig om hvilken brunkrem man bruker og hvor mange sprøyter med betakaroten man har satt, så er et enkelt system med noen få linjer kode mer enn nok.

Skal man sette opp masseproduserte nettsider som ser helt OK ut for å tjene en hundrings eller to på adsense, og som settes opp med et ferdig theme og noen plugins med et par klikk, så er Wordpress helt OK.
Skal man sette opp nettsider for en kunde, og kunden ikke ønsker å betale all verden og er fornøyd med Wordpress, så er Wordpress bra nok i massevis.

Det betyr ikke at Wordpress blir noen Ferrari av den grunn.
Wordpress har fortsatt mye av legacy koden fra 1999, og det er derfor det fortsatt er helvete med de jævla magic quotes dritten som Wordpress legger på, og hele koden er full av elendige klasser og globale variabler.
Skal man lære seg PHP er Wordpress glimrende, det er bare å lese kildekoden til Wordpress for å se hvordan det ikke skal gjøres, men ting som globale variabler gjør det svært enkelt for de aller fleste å bruke, man trenger ikke tenke på lasting av klasser eller scope i det hele tatt, det er for eksempel bare når som helst å skrive

PHP:
global $wpdb;

så har man tilgang til databasen, uten noe mer fuzz, men det er fortsatt særdeles dårlig koding, og lite effektiv databasebruk og samling av all mulig dritt i filer som functions.php gjør at ting går tregt, selv om det for de fleste er levelig.

Det er ingen tvil om at Wordpress koden er elendig, til og med Automattic inmrømmer dette gladelig, men det er rett og slett vanskelig å endre på det i ettertid av kompabilitetsårsaker, og det er derfor man enda ikke har klart å bli kvitt magic quotes i Wordpress, selv om det er utdatert som en Niva fra 1988.
 
Topp