Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Buy.at skummer fløten de og(?)

Kosli greier, altså. For ikke så lenge siden starta jeg en tråd der jeg skrev at Zanox skummer fløten, og nå ser det jammen ut som om Buy.at gjør det samme; av ca 40-45.000 jeg hadde stående der, har de nå bestemt seg for at jeg bare skal få ca 5000.

Hva kan man egentlig gjøre med dette? Er dette vanlige tall? Jeg blir en smule oppgitt når jeg får dette i trynet gang etter gang, og sitter og lurer på hva i all verden man KAN tjene penger på slik at ingen f*kker deg i ræva så fort de får sjansen.

Nå tror jeg faktisk det begynner å nærme seg 65-70k som jeg ikke har fått betalt ut fra disse to.
 
Sist redigert:

n0stra

Medlem
Jeg mener å huske jeg leste innlegget ditt om Zanox også og jeg kan ikke direkte skryte på meg kjennskap til affiliateprogrammene men hvis jeg ikek har missforstått helt, er det ikke slik at du får rapporter i forkant hvor mye man potensielt kan sitte igjen med for så å se de reelle tallene etter at kredittsjekker, overføringer, betalinger osv er gjennomført?

Spesielt gjelder vel dette kredittkort, lån, reiser og diverse kjøp? Eller har jeg missforstått helt?
 

picxx

Well-Known Member
Hva svarte Buy.at når du konfronterte dem med dette?
 
Alle affiliate-programmer jeg vet om gir deg legger til provisjonen din med en gang et salg eller registrering er gjort gjennom din side. Som det blir sagt her så er det ikke sikkert at salger går igjennom. I de fleste tilfeller stoppes dette på grunn av kredittsjekken.

Min opplevelse er at man får pengene på "konto" og om salget/registreringen ikke går igjennom mister man disse pengene etter en periode. Penger man i realiteten egentlig aldri hadde.
 

zapotek

Medlem
Denne problemstillingen gjelder vel stort sett lån, og da særlig forbrukslån (ihvertfall når det er så stor skala med avslag det er snakk om)?
 
I forhold til hva? Har du ringt og snakket med dem?
I forhold til hva som er vanlig avslagsprosent osv. Har ikke ringt dem nei, aner ikke om de snakker norsk en gang. Han fyren jeg har som kontakt på Zanox er visst dansk, og på Buy, engelsk.

Jeg mener å huske jeg leste innlegget ditt om Zanox også og jeg kan ikke direkte skryte på meg kjennskap til affiliateprogrammene men hvis jeg ikek har missforstått helt, er det ikke slik at du får rapporter i forkant hvor mye man potensielt kan sitte igjen med for så å se de reelle tallene etter at kredittsjekker, overføringer, betalinger osv er gjennomført?

Spesielt gjelder vel dette kredittkort, lån, reiser og diverse kjøp? Eller har jeg missforstått helt?
Joda, er akkurat dette som er greia. Når jeg kan tjene 3-6k på en dag på det meste, og ha et daglig snitt om dagen i november på ca 2000 kr, kan man jo begynne å summere.. De har dog bestemt seg for at jeg kun får smuler. Visste at avslagsprosenten var stor, men i huleste da.

Nå har jeg vel mer eller mindre bestemt meg for å droppe en tredjepart for all fremtid. Dette gidder jeg jammen ikke mer. Har jobba som en gærning de siste par årene med å bygge sider, lære meg ranking osv, og dette er lønna.

Hva svarte Buy.at når du konfronterte dem med dette?
Har ikke fått svar fra dem enda. De sitter vel og konspirerer.

Det som er litt interessant her, er jo at sida mi havna i sandboxen for et par uker siden. Kan dette ha noen sammenheng? "Åh, ja, har du sett! Der forsvant den sida fra fremsiden av Google, gitt. Jaja, da blir det vel ikke så vi tjener så mye på den de neste månedene. Nei men da tar vi bare fra han penga han har tjent, for det kommer jo alltids en eller annen og fyller hans sko."
I tillegg har jeg fått oppmuntringsmail fra dem med jevne mellomrom, der de sier "fortsett sånn", "kjempeflott" osv. Blir liksom litt kvalmt å se tilbake på det.

Må jo ærlig innrømme jeg føler for å ranke rett under dem, eller kanskje til og med slå dem, bare for å ødelegge for dem.

Denne problemstillingen gjelder vel stort sett lån, og da særlig forbrukslån (ihvertfall når det er så stor skala med avslag det er snakk om)?
Mulig det er der og, men bare kredittkort i dette tilfellet.
 

picxx

Well-Known Member
Vet iallefall at enkelte kredittkort som har en limit over 10 000 (365, kash osv) har en uhorvelig høy prosent med avslag. Dette da de fleste krever inntekt på godt over gjennomsnittet i norge og veldig lite lån før man blir sagt nei til.

Da er det jo bare å gjøre slik adservicemedia gjør det.
De krediterer deg ikke før søknaden er gått gjennom, så det som kommer på konto blir på konto.
Å kreditere for hver søknad når det kun er innvilgete søknader du får for blir jo helt urealistisk sett i forhold til deg som sitter som affiliate og følger med på sine "inntekter".

Likevel syntes jeg 40-45.000 i trekk utav 50.000 var ekstremt høyt og jeg hadde nok vært rimelig kjapp til å ringe representanten for å høre hva i h****e som foregikk om noe slikt hadde skjedd.
 
Vet iallefall at enkelte kredittkort som har en limit over 10 000 (365, kash osv) har en uhorvelig høy prosent med avslag. Dette da de fleste krever inntekt på godt over gjennomsnittet i norge og veldig lite lån før man blir sagt nei til.
Da er det jo bare å droppe denne nisjen da. Tjener jo nesten like mye på en jalla-side med Adsense.

Da er det jo bare å gjøre slik adservicemedia gjør det.
De krediterer deg ikke før søknaden er gått gjennom, så det som kommer på konto blir på konto.
Å kreditere for hver søknad når det kun er innvilgete søknader du får for blir jo helt urealistisk sett i forhold til deg som sitter som affiliate og følger med på sine "inntekter".

Likevel syntes jeg 40-45.000 i trekk utav 50.000 var ekstremt høyt og jeg hadde nok vært rimelig kjapp til å ringe representanten for å høre hva i h****e som foregikk om noe slikt hadde skjedd.
Ja men jeg aner jo ikke hva jeg skal si. Har jo ingen måte jeg kan bevise noe som helst i noen som helst retning, de trenger bare å holde hardt på at avslagsprosenten er så høy som det de har oppgitt.

En ting som dog er litt merkelig, er at de på Buy ikke har _noen ting_ på "Not Approved" under payments. Skulle ikke ikke godkjente salg komme opp der? For det har de altså ikke gjort.
 

Santo

Active Member
Vet iallefall at enkelte kredittkort som har en limit over 10 000 (365, kash osv) har en uhorvelig høy prosent med avslag. Dette da de fleste krever inntekt på godt over gjennomsnittet i norge og veldig lite lån før man blir sagt nei til.

Hvorfor krever de at man tjener så himla mye? Skulle jo tro at det var mye mer å tjene på de som tjener lite og som oftere må ty til kredittkort?

Forutsetter at de som tjener lite ikke har betalingsanmerkninger, slik at utlånerne faktisk får inn pengene sine igjen.
 

picxx

Well-Known Member
Ja men jeg aner jo ikke hva jeg skal si. Har jo ingen måte jeg kan bevise noe som helst i noen som helst retning, de trenger bare å holde hardt på at avslagsprosenten er så høy som det de har oppgitt.

En ting som dog er litt merkelig, er at de på Buy ikke har _noen ting_ på "Not Approved" under payments. Skulle ikke ikke godkjente salg komme opp der? For det har de altså ikke gjort.

Vet ikke helt hva de forskjellige legger til grunn når man plutselig blir trekt på sin kreditt jeg, men har også ofte opplevd det hos TD at det plutselig bare forsvinner beløp fra kreditten, uten å kunne finne noen forklaring på hva, hvorfor eller når.
De eneste jeg aldri har opplevd dette med er adservicemedia, men det kan vel komme av at jeg nettopp (3-4 mnd.) har startet å bruke dem?

Hva du skal si? Si som sant er at du lurer på hvorfor du er trekt og du synes det er ekkelt å sitte som affiliate å følge med på "inntekten" hvis det er slik at du blir kreditert for alle søknader, for deretter å bli trekt rundt 70-80% av evt. forventet inntekt.
Kan vel ikke være værre å fikse dette for "store" zanox kontra et mindre program som det vel adservice er?

Personlig har jeg faktisk etter en vurdering falt tilbake på kun TD og adservice, så får alle andre bare seile sin egen sjø for meg.
Hadde ikke TD hatt såpass stort utvalg hadde jeg sikkert ekskludert dem også.
Er selv igang med å bygge meg opp en egen produktportefeljø,så da kan alle affiliatenettverk "kiss my butt" som det så fint heter.
Kutt mellomledd... ;)
 

zapotek

Medlem
Uten å ha drevet innenfor kredittkort- eller forbrukslånnisjen selv, så vil jeg tro at en stor del av de som søker om dette har jævlig dårlig kredittverdighet fra før. Får avslag hos en aktør -> søker hos en annen osv. Problemer med å betjene gjelda, tar opp nytt forbrukslån / søker om nytt kredittkort for å betale.

Likevel høres jo avslagsprosenten din voldsom høy ut.
 
Mister helt piffen her jeg nå altså. Kanskje jeg bare skal legge opp helt.

Zapotek: Ja, LITT høy ja. Og tjener man ikke mer enn 5000 i måneden på å ligge som #2 i Norge på kredittkort, er det jammen ikke verdt å satse på.

Men kan jeg ranke for kredittkort kan jeg for svingende ranke for hva som helst annet og. Men deprimerende at man skal måtte begynne helt på null igjen, altså. Finne ny nisje osv.

Picxx: Kan jeg spørre hvor mange produkter du har? Er ikke sikkert du er gira på det, men våger meg til å spørre likevel: Gira på å dele litt info? :D Trenger ikke å si noe om akkurat hva produktene er, men om du har tips eller råd tas det i mot med takk.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Picxx: Kan jeg spørre hvor mange produkter du har? Er ikke sikkert du er gira på det, men våger meg til å spørre likevel: Gira på å dele litt info? :D Trenger ikke å si noe om akkurat hva produktene er, men om du har tips eller råd tas det i mot med takk.

Vel, frem til nå har jeg knyttet til med webutviklere jeg selger direkte for, har annonsesalg på egne sider med affiliateprogram og startet akkurat en egen nettbutikk jeg holder på å laster opp produkter til. Kommer også i fremtiden til å omfatte en slags fordelskortside jeg vil drifte i samarbeid med noen andre, pluss at jeg tenker på en nettbutikk til (veldig nisjepreget).

Vil vel også i størst mulig grad gå direkte til leverandør om jeg trenger noe fremfor å gå via affiliatenettverk.

Det eneste jeg muligens kommer til å hente ut fra nettverk blir vel antakelig forbrukslån og evt. kredittkort, og da i størst grad via adservice, da jeg har fått det inntrykket at de er meget profesjonelle, svarer kjapt på support, utarbeider gode avtaler for sine affiliates og generelt ser veldig ok ut.
 
Topp