Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CarbonCopyPro

Mortenxx

Medlem
Årsaker til brudd mellom CCPro og WMI?
De 2 trådene jeg har vært aktiv i om CarbonCopyPro - denne tråden og glabladet.no - er mest sannsynlig en medvirkende årsak til bruddet mellom WMI og CCPro i desember 2010.

Denne tråden hadde 40-50 leseree daglig på høsten 2009, hovedsakelig folk som søkte på internett på "CarbonCopyPro". I januar/februar 2010 valgte de fleste norske distributørene å fjerne ordet "CarbonCopyPro" fra annonser og hjemmesider, og markedsføre WMI direkte. De opplevde da en fremgang i rekrutteringen, dvs. at CarbonCopyPro ga inntrykk av å være en belastning for salget. Folk som søkte på internett fant altfor mye informasjon som selgerne ikke var glad for at de fant. :)

Norge var det største markedet til WMI i første halvdel av 2010, så beslutningen om å droppe CCPro ble temmelig sikkert støttet av lederne i USA.

Bieffekten av dette var at tilstrømmingen av medlemmer til CCPro ble redusert dramatisk, det vil si at også inntektene for deltakerne ble redusert. Dette førte til en medlemsflukt i liten skala fra CCPro (noen få hundre den siste måneden). CCPro valgte da å se seg om etter nye inntektskilder eller tiltak for å gjenopprette inntektsgrunnlaget. Valget falt på David Bach's "Automatic Millionaire Academy" - et konsept som er i direkte konkurranse med WMI-konseptet.

Bruddet oppsto da WMI oppdaget forsøk på å "ta med seg" folk i downlines over til "PRO University"/"Automatic Millionaire Academy".

Noen få negative tråder om markedsføringssystemet på høsten 2009 kan altså indirekte føre til et alvorlig brudd mellom samarbeidspartnere et år senere. Jeg er selvfølgelig ikke sikker på at de er en medvirkende årsak, men høyst sannsynlig har disse trådene medvirket sterkt til dette bruddet.

Eneste motiv for å droppe et markedsføringssystem er vel at det virker mot sin hensikt, at det skader salget fremfor å gi øket salg. Man ser seg heller ikke om etter nye samarbeidspartnere hvis samarbeidet fungerer godt.


Morten
 
Jeg tror du trenger ikke å skryte av det her Morten. Jeg har vært med i CCPro, og årsaken var nettopp at jeg ikke fant "kritikken" på disse trådene saklig nok, og jeg tenkte at jeg måtte se det hele selv og vurdere selv.

Min vurdering av CCPro er at mye av det CCPro og WMI tilbyr er egentlig bra, men det er to ting som jeg mener er noe sinnssykt hos begge konseptene:

1. Prisen er for høy, og jeg veit ikke helt hvordan de forsvarer prisen. 15 DVDer som koster 12000 kroner?

2. De markedsfører sjelden produkter. De prater 5 minutter om produktene, også 40 minutter om kompensasjonsplanen som de skryter mye av.

Med høye priser og fokus på kompensasjonsplan, så da er det ikke rart at de blir oppfattet som pyramideselskap, selv om de kanskje i virkeligheten ikke er det.

Hadde de senket ned prisene, eller om de hadde brukt 40 minutter på å forklare hvorfor deres produkter er prisen verdt, så hadde det kanskje vært bedre.

Og det er nettopp dette blant annet Lotteritilsynet spurte WMI om: hvordan de forsvarer prisen?
 

Nutz

Med lem
Ser ikke hvordan en sinnssyk prissetting er relevant for denne saken.
Holder lenge med strukturen.
 

picxx

Well-Known Member
Ser ikke hvordan en sinnssyk prissetting er relevant for denne saken.
Holder lenge med strukturen.

Faktisk ikke.
Det er akkurat det som skiller legitimt MLM salg og en pyramide scam.
Hadde man f.eks. hos CCP solgt dette 'kurset' paa 12 cd'er for 600.-, eller sagar 1200.- tviler jeg faktisk paa at noen hadde reagert. Da hadde det vaert produktet man hadde solgt og man hadde faatt 'tiers' nedover i systemet, akkurat paa samme maate som f.eks. et affiliateprogram i flere tiers eller i i vanlig legitimt MLM salg hvor det er produktet som selges, ikke systemet.
 

picxx

Well-Known Member
Så en TupperWare-isboks til Kr. 40.000 kan velte hele TupperWare-konseptet?

Nei, men om alle tuperware isboksene ble priset til 40.000 og de startet aa holde kurs i hvordan man kan verve flere i sin downline kunne det veltet hele konseptet.
 

Mortenxx

Medlem
Jeg tror du trenger ikke å skryte av det her Morten.
Det var ikke det som var pointet heller - "få noe å skryte av". Temaet hadde i tilfelle vært veldig dårlig valgt.

Jeg startet helt fra scratch i august 2009, og har ikke vært medlem av hverken CCPro eller WMI - dvs. at jeg mangler nødvendig "inside" informasjon på mange punkter. Jeg har heller ikke faglig kompetanse på mesteparten her.

Tråden her er startet av Hasse Andre Johnsgård, så det er jo egentlig en tråd som er rettet mot å markedsføre CarbonCopyPro på internett. Det er ikke en "anti-CCPro" tråd som er dratt igang av motstandere, den har bare sporet litt av i forhold til den opprinnelige hensikten. Avsporingen har også bidratt til å få frem ulike synsvinkler og fakta. Det er vel omtrent slik et forum bør fungere?

Jeg har vært med i CCPro, og årsaken var nettopp at jeg ikke fant "kritikken" på disse trådene saklig nok, og jeg tenkte at jeg måtte se det hele selv og vurdere selv.
Jeg har stort sett anbefalt folk å bruke flere kilder enn denne tråden, foreta sin egen "due diligence" og ta sine egne valg. Du har vel i det minste fått betydelig mer informasjon enn det som ble tilbudt da jeg søkte på nettet i august 2009 - et betydelig bredere grunnlag for å foreta egne vurderinger? Formålet mitt har ikke vært å "påvirke folk" til å ta noen andre valg enn de selv ønsker å ta.

Jeg er enig med deg i at du også finner mye usaklig kritikk både her og andre plasser på nettet, men det er jo rett og slett slik forholdene er ellers i samfunnet også. Du har vel egentlig litt for høye forventninger til forumtråder hvis du reagerer på at nivået kan være litt "ujevnt"?

1. Prisen er for høy, og jeg veit ikke helt hvordan de forsvarer prisen. 15 DVDer som koster 12000 kroner?

2. De markedsfører sjelden produkter. De prater 5 minutter om produktene, også 40 minutter om kompensasjonsplanen som de skryter mye av.
Du har vel egentlig fått sagt det vesentligste her om produktene og prisene, og om hvor det egentlige fokuset ligger. Omtrent alt fokuset handler om å verve nye deltakere inn i samme system som seg selv, med adgang til å "kjøpe seg oppover" til høyere inntektsnivåer. Man behøver ikke engang å delta på M2 og M3 for å oppnå rettighetene til høyere inntekt - man behøver bare å betale.

Jeg har kun kikket overfladisk på produktene via beskrivelser, men jeg tror oppriktig talt ikke produktene hadde hatt særlig sjanse i noe marked til den prisen - de er rett og slett ikke beregnet på salg i et ordinært detaljmarked.

CCPro og WMI:
CCPro har vel egentlig kollapset, selv om Pro University fortsetter med "Automatic Millionaire Academy". Totalt har de vel færre enn 1000 medlemmer på verdensbasis hvis jeg gjetter riktig, og medlemstallet har vært jevnt synkende i lang tid pga. mange utmeldinger.

WMI vil vel høyst sannsynlig bli forbudt i Norge med sin nåværende omsetningsform, selv om produktene per se sannsynligvis er lovlige. Jeg antar at et eventuelt vedtak vil avvike noe fra Lotteritilsynets "Varsel om vedtak" fra 21.12.2010 hvis varselet påklages - enkelte punkter er litt lite presise i varselet (f.eks. fordi EU-direktivet går lenger enn Lotteriloven §16 i sine beskrivelser om hva forbud gjelder - "innenfor EU-fellesskapet").

Begge konseptene er uansett temmelig "døde" i Norge, og de har oppriktig talt heller ikke gode sjanser til å gjenoppstå. Ingen av dem har heller hatt noen særlig suksess da tidene var bedre, det har stort sett vært "faking" hele veien.


Morten
 
Topp