Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CarbonCopyPro

U

Uregistrert

Guest
Bodil, dette er REN SVINDEL OG BEDRAG

Her har vi en av mange mails fra Lena Bjorna hvor hun bevisst villeder, lurer og prøver å lokke nok en lettlurt idiot inn i pyramiden sin:

Hi there, Lettlurt idiot!

How's your day going? Fantastic, I hope!

So...

I know you're here to make money. That's
why you subscribed to my list obviously. You
want to know how I can help you make more
money.

So let's not beat around the bush, shall we?

Let's talk specifically & practically - in detail -
about how YOU will be able to make a profit
when you join my Carbon Copy Pro Team.

And - get this - there isn't just ONE way, there
are twelve different income streams that you'll
have the opportunity to tap into when you get
started!

Sound good?

I though so...

Read more HERE.

Your friend on the "inside",

Lena Bjorna
Award Winning Marketer
CarbonCopyPro's #1 Female Earner
Home office: + (818) 284-5278
Blog: MeetLenaBjorna.com
Twitter: Twitter.com/Lena_Bjorna


Bodil, nå må du slutte å støtte opp om åpenbare svindlere og prøve å LESE hva resten av forumet forklarer deg. Det er nok med Lena B og hennes løgnaktige svindelforsøk, håper ikke flere blir lurt av dette pyramidespillet.
 
U

Uregistrert

Guest
Når noen tjener 43.000 kr i løpet av en uke, bekrefter dette at dette er en scam!

Her er det noen som lurer noen! De øverste i en pyramide vil ofte tjene grovt, på bekostning av de under, så lenge det kommer frisk kapital inn i bunnen.

Kan DU verifisere dine påstander? Eller er du bare en som tilfeldig har trodd på gul å grønne skoger før? Det virker slik. Dine egne synspunkter er ikke mere verdt enn det du selv gjør det til.
 
U

Uregistrert

Guest
Ponzi scheme

Hvor mange ganger må slikt dukke opp, folk bli lurt, Før de i forkant forstår at ting som er for godt til å være sant, er akkurat det, for godt til å være sant.Har du 1500 dollar(ca.9000 kr) til overs, det er hva hele inngangsbilletten til ccp koster, bruk de på noe fornuftig, eller spar de, plutselig trenger en de til helt nødvendige ting.
Folkens , please våkne opp, dere må være smartere enn dette for å tjene reelle penger !
Denne linken her forteller om grunnleggerer av ccp, som dere ser, driver han med en del andre ting, som gir reell inntekt ved siden av:Jay Kubassek - Wikipedia, the free encyclopedia
Om dere vil ha id på fyren, er bilde her:http://guestofaguest.com/wp-content/uploads/wppa/Jay_Kubassek_Jamie_Kubassek.JPG
Om noen tror dama ved siden av er billig i drift, vel , da har de ett og annet og lære videre.
Lykke til !
 
U

Uregistrert

Guest
Dette er en interessant tråd

Jeg ante ingenting om CCP før jeg ramlet over hjemmesiden til en bekjent som linket til dette. Etter å ha lest samtlige 11 sider i denne tråden har jeg lært følgende

1) CCP er en scam, blir spennende om Lottertilsynet kommer med noen uttalelse/vedtak

2) De som er kritiske til CCP argumenterer og skriver godt

3) De som er positive til CCP er ustrukturerte, formulerer seg dårlig og har ikke kontroll på rettskriving. I så måte er det et under at "Bodil" slapp ut av grunnskolen.


Lykke til med den videre debatten.
 
U

Uregistrert

Guest
Snart mettet.

Jeg ble oppmerksom på CCpro etter at det dukket opp på facebook, og på denne tråden ble jeg kjent med hva dette faktisk er. Takk til alle dere som har bidratt til å klargjøre.

Som Bodil sier, hvis du er villig til å betale denne (disse) summen(e) for å lære om online markedsføring så er det en kurrant sak. For noen vil det også gi utbytte i form av kunnskap som kanskje kan brukes i andre foretak enn i CCpro.

Men for alle som ønsker å tjene penger på CCpro så er dette rimelig håpløst, ihvertfall nå. Det er snart ett år siden dette ble introdusert i Norge. For å kunne verve medlemmer som enda ikke har blitt introdusert for dette så må du være ekstremt kreativ og villig til å satse mye tid og penger.

Alt du betaler inn er tapte penger.
En ting er engangsbeløpene for informasjonspakke og "gradavgift", men tenk også på det månedlige beløpet du betaler. Det kan virke som det er vanskeligere å si opp abonomentet her enn i telefoner med bindingstid.

Det får meg til å lure på hva skjer når de som startet bestemmer seg for å avvikle firmaet og starte ett nytt? er du da fri for å betale månedsavgift eller må du fortsatt betale til det kommer en dom som sier at firmaet er ulovlig? Og hvordan vil du få igjen pengene hvis det skulle kom en slik dom?

I tillegg er dette mest sannsynlig ulovlig og kan få strafferettslige konsekvenser for de som aktivt involverer seg.

Markedet er ekstremt kompetetivt siden stadig flere vil distribuere produktet overfor en stadig minkende kundegruppe.

"Produktet", kurs i online marketing (rettet mot USA), har sterk konkurranse både i antall og i kvalitet på de kursene som tilbys.

I dag får du en billig utdannelse innen samme sjanger på landets mange høgskoler.

Hvis CCpro kan levere et så overlegent kurs innen online marketing at du kan hevde deg over det alle andre kurs og utdanninger gir, og samtidig gi deg en god inntekt bare ved å videreselge ideen, vil dette være verdt hver eneste krone du hiver i det og mye mer.

Hvis dette kurset var så overlegent som det selv hevder å være ville topsjefer i alle store bedrifter betalt kurs med lønn til sine ansatte.

Hvis dette kurset var så bra ville det vært store oppslag i seriøse finanstidsskriv.

Hvis dette kurset kunne holde bare halvparten av hva de lover så ville de utkonkurrert seg selv for lenge siden.

Jeg tror CCpro har nådd eller passert et bristepunkt. Noen vil fortsatt tjene penger i noen måneder til, men de fleste har allerede begynt og bare tape penger. Innen sommeren tipper jeg at det bare er en håndfull mennesker som fortsatt greier å rekrutere nye, og det er de mest kyniske og uetiske. Og kort tid etter vil selv de måtte gi slaget tapt. De smarte har da forlatt skuta for lenge siden med en pen pott i lomma.

Pyramidespill er genialt hvis du syns det er greit å svindle andre for penger og du er blant de 10 første i landet som får vite om det.

-Halfdan
Og igjen takk til alle dere som kastet lys over saken.
 
U

Uregistrert

Guest
CCP carponcopy

Fikk også denne annonsen, måtte jo glane litt. så sjekker jeg opp han som har annonsen på skattelistene o.l Per Gunnar Hoem - Skattelister 2008 – Aftenposten.no . ikke særlig bra intekt med tanke på at han har denne hjemmesiden oppe Hvordan Jeg Fikk Forandret Mitt Liv . han hadde i de to siste åra bokført under 2000 NOK i inntekt.

og hvis man leser siden finner man også ut at han først sier han tjente 140 000 NOK i sin 4mnd
men ingenting i sine 3 første. fordi det var liksom opplæringstiden som de ANBEFALTE at du fulgte til punkt og prikke. Og frarådet og ta noen kreative valg selv om det virket som det riktige valget..

Tror dette er en stor SCAM, men skulle gjerne hatt råd til å sjekke for jævli denne svindelen er og hvor langt den går.
 

Mortenxx

Medlem
Per Gunnar Hoem Og Hasse Andre Johnsgård er de 2 første som startet dette i Norge - uavhengig av hverandre og med forskjellig mentor. Begge disse var først synlig på nettet i februar/mars 2009.

Dette betyr:
JA, han er en av de som har tjent godt på dette - men han er også en av de få som vil bli rammet hardt hvis dette er en pyramide. Han er rett og slett en "bakmann" i Norge.

Det er 3 typiske "bakmenn" i det norske markedet, og den siste av disse er Lena Bjorna. Siden hun oppholder seg i USA er det vanskelig å peile inn hvor mange som er vervet av henne.

NB. Husk at dette fortsatt er til vurdering hos Lotteritilsynet. Det er ingen som er sikker på at dette ER en pyramide eller svindel. Det er myndighetene som må avgjøre dette spørsmålet og ikke den enkelte person på et forum. Dette er grunnen til at jeg i de fleste innlegg har brukt uttrykk som "mest sannsynlig pyramide" istedenfor "ER pyramide". Dette er også grunnen til at jeg er litt reservert mot å iverksette noen spesielle tiltak - det holder egentlig med denne tråden og andre lignende ting på nettet.

Det er like respektabelt om noen vurderer dette til IKKE å være pyramide og velger å starte med dette selv. Det er ingen av oss som har noe slags "patent på sannheten". Hensikten min er ikke å styre ALLE folk unna, men å tilby litt mer balanserte opplysninger til de som ønsker dette.

Morten
 
U

Uregistrert

Guest
Bodil - Er det deg?

Hei Bodil,

Du virker ikke helt oppegående og jeg lurer derfor på:

Tror du virkelig på Carbon Copy Pro?

eller

er denne linken deg og Lena på Rhodos?

Photos « MeetLenaBjorna.com

Mvh lenabjørnaisaconartist.com
 
U

Uregistrert

Guest
Si nei til pyramideidiotene!

av Tom Staavi in tirsdag, januar 12th 2010
Si nei til pyramideidiotene! | Bloggen til Tom Staavi
Lagret under: Forbruk, Lov og rett, Rikdom, Smarte penger

Kyniske menn, rider igjen. Mye tyder på at en ny bølge av ulovlige pyramider er over oss.

Aftenposten bringer i dag en glimrende artikkel om en rekke selskaper som må finne seg i å bli mistenkt for å være fordekte pyramider (saken er foreløpig ikke lagt ut på nett). Det er Lotteritilsynet som regulerer slik virksomhet, og tilsynet sier de er svært skeptiske til en rekke nye aktører som har etablert seg i grenselandet mellom på den ene siden å ha som formål å distribuere gode produkter og på den andre siden rene pengepyramider hvis eneste formål er å berike de som starter dem. Aftenposten lister opp aktører som er i søkelyset til Lotteritilsynet.

Nettverksselskap som organisasjonsform for distribusjon av produkter, kan være helt ok og lovlig. Det mest nærliggende eksempelet er Tupperware. Dette amerikanske selskapet har i mer enn 60 år gjennom nettverkssalg solgt ulike plastartikler til matlaging og oppbevaring. Verdiene i hele organisasjonskjeden skapes av at gamle og nye kunder kjøper flere produkter.

Men stadig dukker det opp selskaper der fokuset ikke er på gode produkter. Fokuset er at den som kommer først inn og bygger størst pyramide under seg, bli rik. Produktene man markedsfører er i beste fall diffuse, og den reelle verdien av produktene er langt under det nye medlemmer i pyramiden må betale. Et av eksemplene til Aftenposten er selskapet Juugo som for 2300 kroner tilbyr medlemmene et ”virtuelt kontor” som skal inneholde blant annet et bankkort og foredelskort på VIP-lounger på 600 flyplasser. Dette hører såpass diffust ut at man kan lure på om det er tilfeldig hva selskapsnavnet blir om du fjerner en u og o i Juugo.

Problemet for kontrollmyndighetene er at det er vanskelig å skille lovlige nettverksselskaper fra ulovlige pyramider. Lurendreierne blir flinkere og flinkere til å tilpasse sitt markedsføringsmateriell lovens bokstav som sier at minimum 50 % av omsetningen som genereres skal ha sin basis i salg av produkter. Men er man kynisk nok smører man på, og plutselig er en kulepenn, DVD og en bok verdt 3 000 kroner i markedsføringsmateriellet. Det er også, har det vist seg, fullt mulig å få 200 000 mennesker over hele verden til å tro at det går an å putte en pille på bensintanken som skal redusere bensinforbruket og klimaskadelig utslipp fra motoren. Bløff eller fakta, vet ikke, men jeg hadde ikke kjøpt det før et forskningsmiljø jeg kjenner og stoler på hadde konkludert med at effekten var til stede i rikt monn. Det holder ikke med «Vitamininstituttet i Sveits». For at jeg skal tro på dette, må SINTEF på banen.

Mange som blir med i en ulovlig pyramide, gjør det vel vitende om at produktene er bare sprøyt. Dette er kynikerne. Man blir med fordi man håper at man er kommet inn tidlig og kan puge penger ut av alle idiotene som kommer etterpå. Grunnen til at man stadig kan fylle på med nye naive sjeler i ulovlige pyramider, er at man bruker det sterkeste virkemiddelet salg har å by på, nemlig direkte kontakt mellom mennesker. Stort sett er det familie, venner og bekjente man drar med seg inn i humbuget. Jo lenger ned i pyramiden, jo større blir innslaget av naive sjeler som faktisk tror på sludderet. Og disse igjen, drar med seg enda flere lettlurte. Men alle som verver til en pyramide, skal vite at det påhviler en et stort ansvar. Du skal være temmelig sikker på at det du drar med deg familie, venner og bekjente inn i, er et lovlig nettverksselskap og ikke en ulovlig pyramide. Det moralske ansvaret er åpenbart, men kanskje ikke alle er klar over at man også kan bli tillagt et juridisk ansvar.

Den nye distribusjonsformen for slike pyramider, er sosiale nettverk som Facebook og Twitter. Før måtte man samle en gruppe mennesker ansikt til ansikt for verving. Det er langt mer effektivt å gjøre dette via nett-kommunikasjon. Det kan i sin tur føre til at stadig nye pyramider kan spres stadig fortere.

Derfor, er du en kyniker skal du vite at du kan bli holdt juridisk ansvarlig hvis du opererer utenfor loven. Tilhører du de naive, gjelder det å holde guarden høyt oppe. Få i det minste noen til å hjelpe deg med å vurdere om produktet som skal selges er verdt prisen. Fremstår produktet som diffust, lite dokumentert eller vanskelig å verdsette, hold deg langt unna. Dette er ikke noe du skal ødelegge familieforhold og vennskap på. Hvis vedkommende som oppsøker deg også lover at det snart skal regne Rolex-klokker, luksusbiler og enorme villaer i varmere land over deg, kan du trygt be ham ryke og reise.
 

Mortenxx

Medlem
Jeg har lest linkene til jebbis, hvor en av dem er sitert over her. Spørsmålet er vel "Hvordan i allverden skal vi tolke dette?".

Normal behandlingstid i "opplagt sak" ville vært omtrent 3 måneder, altså at det ville kommet et endelig vedtak mellom 30. januar og 15. februar. Et slik vedtak ville kunne vært enten "frikjennende" eller "dømmende" for CCP.

Såvidt jeg kan skjønne betyr nåværende medieoppslag at saken vil ta lenger tid enn beregnet, dvs. at det er behov for å innhente ytterligere opplysninger i saken og foreta en enda grundigere vurdering.

Dette er lite trivelig for de som allerede er involvert i CCP, men noen vil kanskje synes at forsinkelsen er en fordel. Det reduserer risikoen for at noe vil skje i NÆR fremtid, mens risikoen for at NOE vil skje er omtrent uendret.

"Seigpining" på denne måten vil være en langt større belastning for mange deltakere enn et negativt vedtak ville vært. De fleste av oss er langt mer påvirkelig overfor langvarig stress enn overfor kortvarig belastning. Vi tåler vanligvis TVIL dårligere enn vi tåler en "negativ visshet" om en sak vi er del i selv og som kan påvirke oss i fremtiden.

Ved tvil om virksomheten er seriøs blir vi langt mer reserverte mot "egenreklame" i vanlige sosiale sammenhenger. Det er langt mindre trivelig å si "Jeg jobber med CarbonCopyPro" hvis selskapet mistenkes for noe kriminelt. Forsøk på å omgå "Hva driver du med?" er også temmelig stressende, men man kan selvfølgelig være litt diffus og si "Jeg driver eget firma" uten å nevne detaljer. Personlig finner jeg det langt mindre stressende hvis jeg kan si ting rett ut uten å måtte vokte hva jeg sier.

Hvordan disse tingene vil innvirke på markedet er vanskelig å si, siden folk har hatt veldig ujevne motiver for å delta. Noen har gått inn i dette i god tro for å drive seriøs hjemmebusiness, mens andre har kalkulert risikoen og vært villige til å ta sjansen (etter at det ble mistenkt for å være pyramide). Mest sannsynlig vil dette ha en viss innvirkning på folk som vurderer OM de skal delta eller ikke, og mest sannsynlig vil effekten bli negativ (færre interesserte kunder).

Her kunne det nesten lønt seg for en som ikke er altfor dypt involvert å påskynde en avgjørelse. På dette nivået er det nesten bedre med en klar avgjørelse enn å bli "seigpinet" i 4 måneder til.

Årsaker til at saken drøyer i langdrag kan være mange, men jeg finner noen sannsynlige årsaker her:
- produktene og betingelsene må kanskje vurderes i detalj? Om varesalg og tjenester er "kamuflasje" eller sentralt motiv.
- Norge har felles regelverk med EU. En avgjørelse må kanskje samstemmes med EU?
- innhenting av opplysninger fra myndigheter i USA?

Av disse 3 punktene er det kun "opplysninger om produkter og betingelser" som kan brukes til å fremskynde en avgjørelse. Resten er utenfor rekkevidde for de fleste. Jeg har noe informasjon om dette som jeg ikke har postet enda, men her er jeg ikke sikker på om opplysningene stemmer helt. Regelverk i EU og USA ligger utenfor rekkevidde for de fleste av oss, og spesielt USA har et kronglete regelverk man vanskelig kan sette seg inn i.

For de som vurderer OM de skal delta.
Det blir trolig bedre om du vurderer dette selv enn om noen skal "pådytte" deg informasjon eller holdninger. For en "risikotaker" kan kanskje dette være et positivt tegn at en avgjørelse ser ut til å drøye - dette vil gi ham et forsprang på de som nøler hvis CCP blir ansett som lovlig. Det blir for dumt hvis jeg prøver å fraråde ham å TA denne sjansen - folk må selv velge hva de ønsker av risiko.

Det samme prinsippet gjelder uansett hvilket motiv man har - man må vurdere ting selv og ta sine egne avgjørelser. Det er nok informasjon tilgjengelig nå til at folk bør kunne ta de rette valgene selv. Om du ønsker mer informasjon bør du spørre de som markedsfører dette direkte, og ikke hente opplysninger fra et forum. Hvis folk ikke har det for travelt med å starte kan jeg trolig klare å fremskaffe metoder som sikrer kjøpers rettigheter litt bedre enn man opplever idag.

Etisk sett er måten dette markedsføres og selges på SVINDEL. De som markedsfører dette i Norge lover konkrete ting, mens man fraskriver seg hva disse lover i disclaimere. Selve salget flyttes til USA, og da har man forlengst fraskrevet seg ansvar for hva de som markedsfører dette har lovet. Dette er ting man sjelden eller aldri vil oppleve i en seriøs business. Selv om enkelte har blitt mer forsiktig med løfter er det lang vei til dette kan regnes som seriøs praksis.

Morten
 

Mortenxx

Medlem
Da har jeg oversendt informasjonen fra forrige innlegg til Lotteritilsynet - 18.01.2010. Jeg la ved noen flere linker enn i innlegget (for å gi dem noe å velge mellom), men innholdet er ellers det samme som i innlegget.

I tillegg til linker om produktene ga jeg disse opplysningene:
CarbonCopyPro og Wealth Masters International:
CarbonCopyPro og Business-In-a-Box er rett og slett et markedsføringssystem for Wealth Masters International, og WMI har "produktene" som står for hoveddelen av inntektene som loves: Jay Kubassek som fronter CCP er involvert i begge selskapene. CCP bidrar både til "verving" av nye deltakere til WMI og til å flytte fokus bort fra WMI hvis noen undersøker. WMI-produktene er tilnærmet "usynlige" inntil man har gått på kroken og er blitt hektet. WMI-produktene må regnes for å være hovedprodukter, mens CCP rett og slett er et vervingssystem for WMI.

CCP er vel egentlig et "lokkemiddel" som passer godt inn i annonser. Inngangsprisen virker lav, men kostnadene løper kjapt på om man følger den stien som er lagt opp. Vanlig nivå er å anbefale kombinasjonen av M1+M2 ($8995) i løpet av de 3 første månedene. De høye provisjonene kommer fra WMI-produktene, mens BIB kun er istand til å gi en lav inntekt til deltakerne (omtrent på samme nivå som månedsavgifter for dette).

Jeg gjetter på at undersøkelse om pyramide stoppet opp fordi de hadde innentet for få opplysninger om dette. Lotteriloven gir adgang til å innhente regnskapsmessige opplysninger, men dette er temmelig tynt grunnlag for vurdering når virksomheten som skal undersøkes kun er en "affiliate" og ikke en hovedvirksomhet.

Formålet med å sende inn disse opplysningene var rett og slett for å skape LITT raskere fremdrift i denne saken, men de er uansett nødt til å innhente opplysninger fra formelle kilder hvis et vedtak skal fattes. Opplysninger funnet på internett (eller fra "tredjepart") er ikke regnet som "pålitelig kilde" uansett hvor mye arbeid jeg legger i det.

Grunnen til at slike saker tar lang tid er at det finnes regler som skal sikre en forsvarlig saksbehandling og sikre partenes rettigheter (bl.a. svarfrister og adgang til å påklage vedtak, forhåndsvarsel og andre slike ting).

Nye opplysninger gjør at saken nå har fått ny fremdrift. Saker som ikke har fremdrift må ellers henlegges etter en tid.

Morten
 
S

svein roger

Guest
hmm...

jeg har nå lest gjennom 2 sider på nettet, denne og en annen, om CCP og alt rundt det.

morten, med din hjelp så har jeg forstått mere av denne saken fra en skeptiker sit syn.
bodil, fra alt som du har forklart så har jeg fått et bedre innsyn i CCP og WMI.

hvis jeg forstår lovene rett, di som morten har forklart, så er det, allerede eller ganske snart, ulovelig med denne typen "selskap" og at rekrutering, vidresalg av BiB og di overflødige, missvisende og til tider iriterende reklamesidene ikke er etter norsk lov...

hva hvis man bestiller BiB, lærer det man trenger for reklamering av andre produkter, ikke CCP's, på andre sider, og holder seg til sider i utlandet, USA for eksempel, er man innenfor trekanten i pyramiden, vet ikke ennå om det er en pyramide men sier det i det hverste tilfelle, hvis produktene man reklamere for er legitimert med info om alt som behøvest?
 

picxx

Well-Known Member
hva hvis man bestiller BiB, lærer det man trenger for reklamering av andre produkter, ikke CCP's, på andre sider, og holder seg til sider i utlandet, USA for eksempel, er man innenfor trekanten i pyramiden, vet ikke ennå om det er en pyramide men sier det i det hverste tilfelle, hvis produktene man reklamere for er legitimert med info om alt som behøvest?

Pyramide, altså MLM hvor man selger luft, er ikke lovlig å drifte fra Norge.
Det er heller ikke lovlig for norske borgere å drifte slike sider fra et 3.de land.

Selger man noe annet enn luft bør det vel i bunn og grunn defineres som MLM,
og ikke som pyramide.
Om det må defineres i hver enkelt sak om hva som er pyramide og hva som er MLM er det nok på tide å revidere denne loven.
 
Topp