Kjapp og trygg hosting for Wordpress

CarbonCopyPro

U

Uregistrert

Guest
Pyramide, altså MLM hvor man selger luft, er ikke lovlig å drifte fra Norge.

det skjønner jeg men etter som jeg har forstått så er på en måte BiB ikke bare luft, det er trenings-dvder på og reklamere for andre reklamer på nettsider, om man kaller det luft er egentlig fra person til person men for en som meg, er den typen som ikke kan noen slaks data-språk, så virker det egentlig nesten som en liten skole som man bestemmer selv hva man vill lære.

Det er heller ikke lovlig for norske borgere å drifte slike sider fra et 3.de land.

ok, takk, var litt usikker på den loven.

Om det må defineres i hver enkelt sak om hva som er pyramide og hva som er MLM er det nok på tide å revidere denne loven.

der er vi enig, hvis di kommer med en lov som faktisk detaljert forklarer hva som er pyramide og hva som er MLM, di som er i dag er ikke god nokk, så ville man egentlig ikke behøve og ha lange diskusjoner som denne om noe er ulovelig eller ikke.
 

picxx

Well-Known Member
det skjønner jeg men etter som jeg har forstått så er på en måte BiB ikke bare luft, det er trenings-dvder på og reklamere for andre reklamer på nettsider, om man kaller det luft er egentlig fra person til person men for en som meg, er den typen som ikke kan noen slaks data-språk, så virker det egentlig nesten som en liten skole som man bestemmer selv hva man vill lære.

Ifølge norske lover i dag er ikke CCP en pyramide som er ulovlig.
De selger et produkt...
Men, de kan likevel komme i klammeri med markedsføringsloven om en eller flere av de som selger dette er norsk (nei, det hjelper ikke å BO i amerika).

Noe annet blir det selvsagt om et brasiliansk firma markedsfører noe på norsk fra Brasil.
De kan bli dømt i norge, men hvor stor er sjansen for at disse eierne noengang kommer til norge da?

Ser hva jeg sier, og ikke hva jeg skriver ? ;)
 

bodil

Medlem
Hei igjen,
Jeg trode jeg var ferdig med dette. men ettersom dere fortsatt diskuterer ikke bare Carbon Copy pro, men ogs meg så skal jeg svare på et par ting.
Kan godt være jeg ikke skriver riktig og at jeg ikke burde kommet gjennom grunnskolen. Nå er det flere enn meg som skriver feil her. Og kanskje det ikke gjør så mye? Kanskje noen her har dysleksi, eller andre lese skeive vansker. Og kanskje noen taster litt feil på data tastene. Men jeg er ikke spesielt flink i å ordlegge meg. Kan ikke hjelpe deg så mye med det. Du kan jo la være å lese hva jeg skriver dersom jeg irriterer deg så mye.

Nest spørsmål; Jeg har ingenting med Lena B gjøre. Men slik jeg oppfatter henne er hun slettes ingen svindler. Det er heller ikke jeg.

Ja dere skal få slippe meg, jeg skal ikke bry meg mer med dere. jeg prøvde å svare så ærlig som mulig på hva CC Pro er og at jeg ikke oppfatter det som hverken svindel eller pyramide virksomhet. Jeg mener å kjøpe et online produkt kan være like bra som et fysisk produkt ( deler av CCpro er også fysisk) Jeg synes det har verdi og jeg tror det har det for mange network marketere. Men folk som ikke har interesse for Internet Marketing vil ikke ha noen glede av dette produktet. De må ha et ønske om å lære det. Kan godt være de kan lære det andre plasser, det finnes et par andre gode Internet maarketing kurs / systemer jeg vet om. At man lærer det på noen norsk høyskole tror jeg nok ikke :) Ola Nordmann er nok litt for sidrumpa til det ;-)

Jeg oppfordrer med dette alle nordmenn til ikke å gå inn i dette før lotteriloven har sagt sitt. Bare vent med å starte en online forretning. Det gjelder sikkert ikke livet for noen. Dersom det blir godkjent har du et godt opplærings system / produkt. Hvis ikke gå et annet sted. Det er selskapenes ansvar å lage produkter som er godkjente så folk kan bruke dem. Gjør de ikke det får de jo forbedre dem så vi kan lovlig bruke dem.
J
eg har ingen interesse av å lure, svindle eller tjene penger på folk fra et produkt som er ulovlig eller ingen synes har noen vedi. Jeg er stemplet som dum her av de fleste. De er tydeligvis her for å passe på av en eller annen årsak, og de mener de vet best hva andre mennesker skal få lov til. Kanskje de driver med en eller annen business selv som kan tape penger på at andre tar litt av et marked de gjerne vil ha? Jeg vet ikke.

I allefall er det folk som er sterkt imot MLM o.l. Et par her sidestiller MLM med pyramideselskaper, noe som viser at de ikke vet hva de snakker om. Så det er jo en liten trøst for meg som da står ganske alene i dette forumet med å ønske at folk kan tjene penger online og få seg en forretning. Selvfølgelig ikke ved å bli lurt. men gir man folk opplysning om hva de får i et produkt og de velger å kjøpe det kan jeg ikke forstå at dette er ulovlig hverken i Norge eller andre land. Men er det det så får jo lotteriloven snart bestemme seg.

Så takk for meg. Jeg forstår at forumet her er et forum som prøver å gå mot MLM, network marketing osv..og det er for så vidt greit nok hvis dere tydelig skriver at dette er målsettingen deres. Alt er lov online vet dere ;-) Eller trenger vi kanskje snart noen til å godkjenne forumer også???

TIl alle som kommer innom for å spørre om MLM etc. les gjerne hva disse menneskene skriver, men gå også til andre forumer og opplysningsider.

Og så en ting til!! At uregistrerte får lov å hetse med andre mennesker her sier vel litt om standarden på forumet?
 
Enig i at det er alt for mye personhets i denne tråden, og synes at anonymiteten fungerer særdeles dårlig her inne. Hvor mange prosent av denne tråden er skrevet av uregistrerte brukere egentlig?

Bodil, du sidestiller fortsatt MLM med det å drive forretning på nett. Å drive med MLM er en av fryktelig mange måter å drive forretning på nett på, og det er ikke slik at man har valget mellom å finne et MLM-produkt å selge og å være lønnstaker til slavelønn under forferdelige vilkår. En ting er at mange arbeidstakere ikke egentlig har det alt for ille, men det finnes da tonnevis av eksempler på at man kan gjøre store penger på nettet uten å være avhengig av MLM også. Den beste måten er etter min mening å kunne tilby noe relativt unikt, og det får man ikke innenfor MLM.
 

bodil

Medlem
Ok, jeg var uklar igjen da. Det var en her som ordla seg slik at han mente MLM og ulovlig pyramide er det samme. Og det er ikke riktig.

Seriøs MLM og network marketing er lovlig, som jeg har sagt så mange ganger her.

Jeg vet at man kan drive mange typer forretning på Internet. Men MLM og affiliate produkter er for de fleste det enkleste tror jeg. Men mange som begynner MLM, network marketing eller Internet Marketing tjener ikke penger. Ikke fordi forretning eller produkt var dårlig, men fordi de ikke forstår at de må lære seg hvordan de kan gjøre det.

Jeg mener ikke at det derfor bør være ulovlig for folk å begynne en Internet / MLM / Direktesalg/ affiliate forretning. Men det er viktig å opplyse folk om at de må beregne tid og noe penger på å lære og drive en forretning uansett hvilken type det dreier seg om.

Det er ikke gratis å drive forretningsvirksomhet. Mange tror det skal være gratis og skylder på andre. Dette er den største feilen og misforståelsen blant folk når det gjelder disse forretnings typene.

Så hvorfor ikke starte opplæring om Internet forretnings virksomhet her på dette forumet istedet for å drive all denne negative skitkastingen om folk? Men selvfølgelig da kan dere ikke være negative til det meste.

Lykke til :) Håper jeg var litt klarere denne gangen.
 
S

svein roger

Guest
Men, de kan likevel komme i klammeri med markedsføringsloven om en eller flere av de som selger dette er norsk (nei, det hjelper ikke å BO i amerika).

ok, der mistet du meg i gjenn... og ja jeg er treig i oppfattelsen...

etter som jeg forstår så tillater ikke MFL CCP og ha selgere som er født og bosatt i norge?
dette synest jeg er ganske rart... ingen selskap klarer og satse fult ut i et land med mindre di har forgreninger/selgere som vet hvordan det landet fungerer... og det er uansett om man selger luft eller faste ting...

Ifølge norske lover i dag er ikke CCP en pyramide som er ulovlig.

jeg vill gjærne ha en bekreftelse på det.

Det var en her som ordla seg slik at han mente MLM og ulovlig pyramide er det samme.

hvis det var meg så beklager jeg.

Hvor mange prosent av denne tråden er skrevet av uregistrerte brukere egentlig?

beklager for og ikke registrere meg men jeg har egentlig ikke noe her og gjøre, denne tråden hjalp meg med og bestemme meg vdr. CCP og jeg trodde at man ikke trengte og registrere seg for og legge ut det man enten lurte på eller det man mente.

og hvis det er noen som føler seg fornærmet, truffet eller overgitt over mine 3 innlegg, inkl. dette, så beklager jeg på det dypeste, jeg er bare 23 og har mye og lære når det kommer til komunikasjon.
 

bodil

Medlem
ok, der mistet du meg i gjenn... og ja jeg er treig i oppfattelsen...

etter som jeg forstår så tillater ikke MFL CCP og ha selgere som er født og bosatt i norge?
dette synest jeg er ganske rart... ingen selskap klarer og satse fult ut i et land med mindre di har forgreninger/selgere som vet hvordan det landet fungerer... og det er uansett om man selger luft eller faste ting...

For det første online produkter er ikke det samme som luft :)

Det kan ikke stemme at CCPro ikke er lov i Norge. De oppfyller ikke kravene for å være pyramide selskap. De er heller ikke MLM.

Jeg har forstått det som at noen i dette forumet lager affiliate programmer? Eller kanskje de bare selger direkte uten at noen kan bli affiliate der. Uansett CCPro er et affiliate program, som ikke har noen organisasjon slik et MLM har. Du har et fysisk produkt.

Så kan du abonnere på et online opplegg. Det er omtrent som å abonnere/selge/kjøpe en avis hvor du betaler hver måned. Men selvfølgelig et helt annet innhold enn en avis!

Dersom du er avisbud får du betalt for hver avis du selger (Disse dagblad og VG selgerne som går rundt og tjener kanskje 50 kroner på en søndag. For meg er det utrolig at noen gjør den jobben. Men det er nå opp til dem. Ingen stopper VG fra å tilby ungdom å gå rundt på dørene med et lite håp om at neste dør vil åpne seg og de tjener 10 kroner....så smamme håp om neste dør...de fleste dørene lukker seg med null fortjeneste)

Vi får mer betalt i CCPro, men det blir omtrent det samme systemet. Man kjøper informasjonen, treningen, kan være med på online møter, har et back office hvor man kan se hva man har solgt, hvor mye man har tjent, forskjellige websider, etc...man bruker info`en, i dette tilfellet lære internet markedsføring etc.., man kan få provisjon ved å selge det videre..

Hvis det til og med er ulovlig å drive denne forretningen i utlandet dersom man har et norsk statsborgerskap eller drive det fra utlandet til nordmenn dersom man er norsk, så blir det for dumt. Jeg kan ikke forstå at ikke nordmenn skal få lov å selge dette i Norge. Men skal bli interessant å se. Kanskje det blir en nordmann mindre her etter hvert :)?



jeg vill gjærne ha en bekreftelse på det.
Bekreftelse på hva? Det finnes ingen bekreftelse på at det ikke er lov å slege CCpro i Norge. Det er nemlig ikke ulovlig.


hvis det var meg så beklager jeg.
Om det var deg vet jeg ikke, Du er uregistrert... Det er problemet med de uregistrerte. De kan slenge med leppa som de vil uten å stå til ansvar for det.



beklager for og ikke registrere meg men jeg har egentlig ikke noe her og gjøre, denne tråden hjalp meg med og bestemme meg vdr. CCP og jeg trodde at man ikke trengte og registrere seg for og legge ut det man enten lurte på eller det man mente.

Dersom du ikke har noe å gjøre her bør du ikke skrive her heller. Jeg har ikke mer enn deg her å gjøre. Jeg svarte ganske enkelt på et spørsmål om hva CCpro var, men jeg registrerte meg med åpent navn. Jeg ble dratt inn i en merkelig diskusjon hvor de fleste prøvde å overbevise meg om at jeg er en svindler og at jeg er i et selskap som vil svindle folk. Jeg er faktisk ikke det. Jeg svarte ærlig på spørsmålene.. men noen har i prinsippet imot både MLM og network marketing. Så de vil uansett gå imot alt man sier uten virkelig og se på fakta. Jeg vet ikke om de er så redd for at noen skal tjene penger eller hva det er?? Jeg tror i allefall ikke det er fordi de virkelig har så omsorg for meg. Heller ikke at de har så omsorg for deg.... tror du de virkelig de bryr seg om du bruker 800 kroner måneden på opplæring? Kanskje de gjør det? Kanskje de mener du heller kan gå ut å feste dem bort? Da får iallefall staten gode avgifter hver gang du kjøper noe :) ( jeg er da altså ikke fremskrittspartiet som noen ogs har spurt om!)

og hvis det er noen som føler seg fornærmet, truffet eller overgitt over mine 3 innlegg, inkl. dette, så beklager jeg på det dypeste, jeg er bare 23 og har mye og lære når det kommer til komunikasjon.

Ikke overgitt, jeg blir ikke overgitt over folk. Jeg er ikke fornærmet og føler meg ikke truffet. Men det er bare fordi jeg ser hva dette forumet står for og at det er en god del useriøse folk som uttaler seg om noe de ikke vet mye om. De spurte og fikk svar, men få her var åpne for å lytte til svarene. Hadde jeg vært i et mer seriøst forum hadde jeg nok ikke likt så godt at noen sa jeg ikke burde gått gjennom grunnskolen. Du sier du er bare 23 år og dårlig på kommunikasjon. Godt du prøver deg, men prøv å være litt mer saklig , ikke kaste dritt om personer, spør og grav om å få vite ting et forum kan svare på. men vær høflig! Så klarer du deg bra :) Tenk på at det er et menneske du snakker om her når du skriver. Lykke til!
 

picxx

Well-Known Member
Ikke overgitt, jeg blir ikke overgitt over folk. Jeg er ikke fornærmet og føler meg ikke truffet. Men det er bare fordi jeg ser hva dette forumet står for og at det er en god del useriøse folk som uttaler seg om noe de ikke vet mye om. De spurte og fikk svar, men få her var åpne for å lytte til svarene. Hadde jeg vært i et mer seriøst forum...

Kan det være at folk her faktisk er litt for seriøse, og søker litt mere enn bare det som treffer øyet ved første blikk?
Synes ikke du er den rette til å generalisere folk i dette forumet bodil... så skjerpings!
 

Mortenxx

Medlem
Bodil:
Forumet er seriøst NOK innenfor de temaene det er ment å dekke, men MLM og pyramider faller utenfor denne gruppen. Denne tråden er ikke et vanlig tema på forumet, og det er heller ikke meningen at forumet skal overflommes med stoff om MLM eller pyramider.

Dette er årsaken til at jeg ba om tillatelse til å gjenåpne tråden i innlegg nummer 12 - "jeg vet at dette temaet ikke er spesielt populært her". Dette er også årsaken til at jeg ikke poster flere tråder om samme tema. Hvis jeg ønsker å ha MLM og pyramider som mitt eget "hjertebarn" bør jeg se meg om etter andre forum. Temaet bør ikke bli for dominerende her.

Et forum med "normal seriøsitet" har en spennvidde fra bunnseriøse kommentarer og fakta til mer useriøse kommentarer og "synsing". Dette er rett og slett NORMALT på et forum. En viss spennvidde gjør at saker kan bli belyst fra litt ulike synsvinkler. Hvis jeg hadde ønsket et bunnseriøst nivå burde jeg isteden valgt en "ekspertgruppe" eller noe lignende.

De aller fleste som er rutinerte vil overse personangrep og usaklige kommentarer. De vil også la være å bedømme om noen uttrykker seg bedre enn andre. Hvis synsvinkelen din er god nok vil folk få med seg pointet du prøver å fortelle. Dette er ikke en konkurranse om å fremstille en synsvinkel best mulig - vi prøver ikke å "vinne en sak" her. Vi ser mer på selve pointet enn på måten det blir fremstilt på.

Moderator vil normalt håndtere personangrep hvis de er grove nok, men mindre grove angrep bør håndteres av personen selv (rapportere tilfellet til moderator?). De aller fleste av oss klarer fint å "svelge" usaklige angrep og gjerne benytte disse til egen fordel, så det har liten hensikt med en altfor streng moderering.

Hvis du får noen "slengbemerkninger" underveis så er dette relativt normalt (opp til et visst nivå). De aller fleste av oss har fått haugevis av slike selv i andre tråder. Vi er blitt litt mer "immune" mot slike, men dette betyr også at vi GIR slike bemerkninger innimellom. Litt trening i slike ting kan være til fordel på lang sikt - du blir bedre istand til å parere eller overse dem.

NB. Dette er ikke noe slags "forsvar" av noe nivå på forum. Jeg prøver bare å gi en slags "rett frem beskrivelse" av hva som kan regnes som "relativt normalt". Jeg TROR jeg har styrt unna personlige kommentarer i de fleste innlegg, men jeg regner slike ting som relativt normalt i en forumtråd. Vi "takler ballen og ikke mannen" i de aller fleste saker, men nivået bør heller ikke bli "over-seriøst".

BACK TO TOPIC:
Her vil jeg korrigere uttrykket "bakmenn" som ble brukt i et av de siste innleggene mine - "Det er 3 typiske bakmenn i Norge".

Disse er rett og slett helt vanlige deltakere på lik linje med alle andre. Ingen av dem kan sies å være "bakmann", "organisator" eller "leder" hvis vi skal tolke rollene formelt = hvilke formelle oppgaver de har.

Om folk velger å utnevne seg selv til slike ting får bli deres sak, men for meg er de rett og slett helt vanlige deltakere på lik linje med alle andre.

Begrunnelsen for denne korreksjonen er at det ikke finnes en formell organisering i dette systemet. Den organiseringen som finnes på dette nivået må regnes som mer "uformell", "frivillig" eller "selvpålagt". Vi må opp på et betydelig høyere nivå før vi finner noen formell organisering.

Mange av deltakerne gir inntrykk av å ha liten innsikt i forskjellen mellom formell organisering og det å "utnevne seg selv til en rolle", men fra nå av velger jeg å overse disse uformelle rollene litt mer enn tidligere.

OPPFØLGING AV DENNE TRÅDEN:
Jeg kommer ikke til å følge opp dette temaet mellom nå og midten av mai. Årsaken er at jeg har andre tidkrevende oppgaver i dette tidsrommet med høyere prioritet. Eneste unntak er at jeg KANSKJE kommer til å poste et innlegg i tråden "Hva er CarbonCopyPro?", siden jeg allerede har mesteparten av materialet klart. Andre unntak skyldes at jeg rett og slett har ledig tid der og da - av type "uprioritert tid" (de fleste av oss har en haug av slikt tid på fritiden).

Temaet her TRENGER heller ikke noen særlig oppfølging. Det aller meste er vel egentlig blitt sagt for lenge siden?

Morten
 

picxx

Well-Known Member
Ifølge norske lover i dag er ikke CCP en pyramide som er ulovlig.

jeg vill gjærne ha en bekreftelse på det.

Bekreftelsen har du i form av at det ikke finnes tiltak, dom eller skriv fra noen av de som presederer slike saker.
Vil det komme til en fallende avgjørelse vil jeg tro denne tråden blir oppdatert relativt kjapt på området.
 
U

Uregistrert

Guest
Merkverdig

Jeg har benyttet nettet for komunikasjon verden rundt (Asia - Scandinavia) og har søkt opp det jeg ønsker å finne til tider. Når jeg søker "CarbonCopyPRO" får jeg bare opp jobmuligheten, så dette minner om en regelrett pyramide. Et program som bidrar til å markedsføre på net er det jeg søker etter, ikke ny job. I enden er det vel dette selskapet og personene rundt det markedsfører ?!?!?! Altså mange mennesker til å selge et produkt, men jeg vil kjøpe produktet og finner det ikke på net-søk ???? Dette er en merkelig måte å selge et produkt på, kun historie på historie om hvor mye penger den enkelte har tjent, men ikke tilgang til produktet de påstår å ha tjen så mye på ???? Regelrett pyramide !!

Ove Henry Risøy
 
U

Uregistrert

Guest
ccpro og Wealth Masters International

CCpro sin BIB er kanskje tvilsom i forhold til lotteri-og pyramideparagrafene?? Man får jo et opplæringsprogram/tips som klart er greit å ha med seg dersom man skal jobbe med annonsering på nettet,men at alle som kjøper må gå gjennom et eksisterende medlem for å få tak i denne BIBen er litt rart. Selgeren skal ha €200 i fortjeneste. CCpro skal ha sine €195. Her oppstår 1. problem: hvorfor må ccpro selge til €395 når de kunne solgt det direkte til kjøperen for €195?? Det lukter litt her ja.
2.problem(er) kommer når vedkommende som har solgt deg BIB vil ha deg til å kjøpe en annen og mye dyrere pakke. Vedkommende har fra før meldt seg inn i Wealth Masters International (CCPro og WMI er samarbeidspartnere)og kjøpt seg en såkalt M1 til €1995 ( du kan få litt rabatt dersom du betemmer deg raskt). Selgeren vil du skal kjøpe samme pakke. Da tjener han ca.%50 på det. neste steg er en pakke til ca. €9000 (M2) og deretter M3 (godt over 100.000 NOK).Hva er produktet i WMI som kan forsvare disse kostnadene??? Svar: Stort sett mye ræl som nesten bare amerikanske velstående borgere kan benytte (hvis de gidder)
Dere som har kommet i gang med CCP og WMI ønsker selvsagt å få inn mere penger, lett å gå i forsvarsposisjon når kritikken kommer. Men griskheten overgår fornuften av og til!


Hilsen
theguru
 
U

Uregistrert

Guest
Kan noen fortelle meg hva ca prise ern på et 4 til 5 dagers kurs med
gode forelesere og rådgivere innen investering / finanser/ lederskap?

Kursdeltagerne bor på 4 stjerners hotell i USA.
 
Topp