Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Censa - Firmahjelp Regnskap AS

hansson

Langveisfarende
Det jeg prøvde å få fram var at det jo er irrelevant akkurat her om tipseren har noe med firmaet det blir tipset om. Tipset er en nøytral påpekning av en pris, som matcher et behov som trådstarter har. Det gis ikke noen karakteristikk eller skryt. Jeg respekterer selvfølgelig forumeiers oppfatning av dette, men synes som sagt det virker smålig at man ikke kan komme med et lite tips som dette uten en disclaimer om hvem man kjenner eller hvem man jobber for og med. Hadde en som jobbet for et firma kommet med en skrytetekst om sitt eget firma og gitt seg ut for å være en vanlig kunde, ville saken selvfølgelig vært en helt annen.
 

WickedViking

New Member
jeg har selv benyttet meg av Firmahjelp Regnskap f.o.m. 1. februar t.o.m. 31. mars iår (2012), og kan ikke si at jeg er meget misfornøyd. Jeg brukte deres søster Firmahjelp AS til å sett opp mitt Nuf, og er meget fornøyd med det.
Fakta: jeg har ca. 10 - 15 bilag i måneden (maks.) og endte opp med å betale kr. 16.000,- for to måneders jobb. Avtalen sagt opp med virkning fra 1. april. Jeg har bedt om, og blitt lovet hovedboksutskrift, reskontroutskrifter og saldobalanser slik at jeg kan sende dette til ny regnskapsfører. Bilagene var lovet ferdig 3 uker inn i ny måned.....de er fortsatt ikke ført for mars og jeg har heller ikke mottatt noe av det som er lovet. Daglig leder virker som en arrogant person som ikke gidder nedlate seg til å besvare noen av de klagene jeg hadde tidligere. Jeg er ble tildelt en regnskapsfører som tydeligvis er ny og som ikke kunne gi meg noen fornuftige råd, eller man måtte spørre både 3 og 4 ganger (telefonisk og e-mail) før man fikk et dårlig svar....alt dette har de fakturert for. Jeg er til og med blitt fakturert for en e-mail de sendte meg hvor de spurte meg om noe (30 minutter). Jeg vil STERKT anbefale alle om å bruke et annet firma. Dog, folks erfaringer kan vel variere alt etter hvem man er blitt tildelt som regnskapsfører. Jeg har iallefall vært maksimalt uheldig.
 

Smbinfo

Medlem
Slike erfaringer som man kommer med her er helt klart noe man bør ta til etterretning.

Når det kommer til prissammenligningen i dette tilfellet så er det også feil. Kontoristen kan umulig følge reglene for eksterne regnskapsførere og ta betalt en smule for små bilagsmengder. Det medfører seg månedlig føring og avstemming samt kontroll av overordnede m.m.

Det skal sies at det ikke er mange eksterne regnskapsførere som følger dette slavisk. Jeg vil også tro at kontoristen opperer med priser for for sent leverte bilag, momsinnlevering og rådgivning?

Det skal alikevel ikke påstås at prisen til kontoristen er høyere, men å slenge ut en mindre gjennomtenkt prissammenligning finner jeg forunderlig.

Siden du heller ikke kan fakturere fra firlansregnskap sine sider vil antall bilag også kunne være endel høyere enn hos eks Firmahjelp Regnskap som tilbyr online fakturering fra regnskapsrprogrammet deres.


Det man kanskje bør spørre et byrå om er hvor lenge regnskapsføreren man får har jobbet der og hvor stor gjennomgang de har. Fra erfaring i regnskapsbransjen ville personlig valgt et regnskapsfører som ikke jobber i et byrå, evt 2-3 som jobber sammen, om jeg hadde et lite selskap.

Mye på grunn av gjennomtrekk av folk samt overdrevne kontroll og adminstrasjonsrutiner pålagt av seg selv, NARF og staten.(Mange av disse kravene til eksterne regnskapsførere og ikke autoriserte regnskapsførere er veldig fornuftige for større firmaer og regnskap, men absolutt ikke for de små selskapene).
 

hansson

Langveisfarende
Når det kommer til prissammenligningen i dette tilfellet så er det også feil. Kontoristen kan umulig følge reglene for eksterne regnskapsførere og ta betalt en smule for små bilagsmengder. Det medfører seg månedlig føring og avstemming samt kontroll av overordnede m.m.

Regnskapsførerne som jobber for Frilansinfo Regnskap (Kontoristen er ikke blant dem) er like autoriserte som alle andre norske regnskapsførere. Ser ingen grunn til å mistenke noen for å gjøre noe ureglementert bare fordi de greier å levere en rimelig tjeneste? Påstanden er latterlig.

Jeg vil også tro at kontoristen opperer med priser for for sent leverte bilag, momsinnlevering og rådgivning?

Kontoristen opererer ikke med noen priser her, fordi han ikke er involvert i Frilansinfo Regnskap. Man får ganske mange for sent leverte bilag for 11 000 kroner, som var forskjellen i pris mellom de to tjenestene da denne tråden ble startet. Momsinnlevering er naturligvis inkludert i fastprisen. Ekstraordinære ting som rådgiving og for sent leverte bilag faktureres naturligvis etter nærmere avtalte satser.

Det skal alikevel ikke påstås at prisen til kontoristen er høyere, men å slenge ut en mindre gjennomtenkt prissammenligning finner jeg forunderlig.

Han har da ikke slengt ut noen prissammenligning, han har bare henvist til et nettsted som tilbyr en regnskapstjeneste til en bedre pris enn den som ble diskutert. Han kom ikke med noen karakteristikker om den bedre prisen, heller ikke av den høyeste prisen.

Siden du heller ikke kan fakturere fra firlansregnskap sine sider vil antall bilag også kunne være endel høyere enn hos eks Firmahjelp Regnskap som tilbyr online fakturering fra regnskapsrprogrammet deres.

Du har ikke lest Frilansinfo-sidene godt nok. Det står like under pristabellen: "Fakturaprogram med automatisk bokføring, KID og CRM

Hvis du lager fakturaene dine med det innebygde fakturaprogrammet, blir de bokført automatisk. Dette holder tallet på bilag nede og effektiviserer bokføringen."

Det man kanskje bør spørre et byrå om er hvor lenge regnskapsføreren man får har jobbet der og hvor stor gjennomgang de har. Fra erfaring i regnskapsbransjen ville personlig valgt et regnskapsfører som ikke jobber i et byrå, evt 2-3 som jobber sammen, om jeg hadde et lite selskap.

Mye på grunn av gjennomtrekk av folk samt overdrevne kontroll og adminstrasjonsrutiner pålagt av seg selv, NARF og staten.(Mange av disse kravene til eksterne regnskapsførere og ikke autoriserte regnskapsførere er veldig fornuftige for større firmaer og regnskap, men absolutt ikke for de små selskapene).

Dette er gode råd.
 

Smbinfo

Medlem
Regnskapsførerne som jobber for Frilansinfo Regnskap (Kontoristen er ikke blant dem) er like autoriserte som alle andre norske regnskapsførere. Ser ingen grunn til å mistenke noen for å gjøre noe ureglementert bare fordi de greier å levere en rimelig tjeneste? Påstanden er latterlig.

--

Nå pålegger du meg påstander som aldri har vært tilstede. Påstanden er ingenting annet enn at forskriften for eksterne regnskapsførere er utrolig mye jobb for små regnskap. (Dvs føring hver måned, med rapport til kunde, avstemminger m.m.).

Men hender vi alle misforstår/ikke leser alt like godt, inklusive meg..

Det er på langt vei foreslått at kontoristen hadde noe med selskapet å gjøre, og det ble ikke avkreftet. Dere er velkommen til å forklare hva forholdet var/ikke var, eller opprette en status på facebook:)

Sammenligning og reklamering av priser fra mindre objektive personer bør isåfall være på mere enn 2 linjer, og begrunnes litt nærmere for at det ikke skal lukte... Uten nærmere forklaring og bedre sammenligning blir man fristet til å tro at forksjellen er mindre enn det dere utgir den for å være.

Er egentlig ikke i tvil om at frilans regnskap er topp, har ingenting med det å gjøre. Ser også at dere er tidlig ute med å levere eget regnskap, dette er et svært godt tegn;)

Peace out og god helg!
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Dette er vel ganske off topic og litt flisespikkeri, men du skriver jo svart på hvitt at "Kontoristen kan umulig følge reglene...", noe som er veldig egnet til å skape forvirring. Slik jeg forstår det mente du at det ikke er mulig å ha lave fastpriser og samtidig overholde reglene. Det kan jeg garantere at er mulig. Men skjønner at du mente noe annet, det kom ut på en litt bombastisk måte.

Ellers tror jeg det er en sammenblanding av Frilansinfo Regnskap og Frilansregnskap her. To ulike enheter. Frilansinfo Regnskap er et partnerskap med Regnskapshjelp AS, der kontoristen og undertegnede har vært inne på eiersiden, uten å ha noe med driften å gjøre.
 

Ricco

New Member
Jeg skal gi deg et veldig ærlig og seriøst svar.

Firmahjelp Regnskap er beklageligvis det første av mange bedrifter du møter som prøver å lure deg. Du kommer til å bli feilfakturert for hendelser som aldri har skjedd, du kommer til å motta gebyrer for purringer som ikke har skjedd og det kommer til å koste deg veldig mye å bruke dette selskapet.

Hilsen tidligere kunde.

Jeg støtter dette fullt ut!

Jeg begynte å bruke FirmaHjelp for mange år tilbake - da de var til hjelp for sine små kunder - nå er de blitt griske og vanskelige.
Jeg har noen hundre bilag i året. Siste året har de sugd ut over 60.000 kroner for:
- byttet regnskapsfører internt 5 ganger (fordi så mange har sluttet hos dem - stor turnover?)
- for timer de ikke spesifiserer annet enn klassisk "regnskapsarbeide" og "admin"...
- og bokføring KUN to ganger i 2012! Ja, de sa jeg måtte ha tålmodighet fordi de hadde sykdom. Jeg sa det var greit, men at jeg måtte få pri en måned senere. Ikke f... om jeg fikk det. De har ennå ikke levert regnskapet mitt for 2012.

Har sjelden vært så pisst på et selskap som driver på slik. (Og de som var så hyggelige for en del år tilbake...) Trist!

Folkens; STYR UNNA!
 

chano

Banned
Hvorfor fører dere ikke regnskapet selv? Det er mye billigere og utrolig enkelt. Jeg kjøpte et system fra et firma som heter Matrix, og jeg er utrolig fornøyd både med pris på selve programmet, servicen de yter og ikke minst enkelheten i programmet.
 

wayne

New Member
Hei,
noen som benytter Firmahjel Regnskap AS? Hvilke erfaringer har dere?

Jeg etablert NUF gjennom Firmahjelp.no i januar og vurdere nå å benytte dem til å ta mitt regnskap.

Takker på forhånd for svar.
Jeg støtter dette fullt ut!

Jeg begynte å bruke FirmaHjelp for mange år tilbake - da de var til hjelp for sine små kunder - nå er de blitt griske og vanskelige.
Jeg har noen hundre bilag i året. Siste året har de sugd ut over 60.000 kroner for:
- byttet regnskapsfører internt 5 ganger (fordi så mange har sluttet hos dem - stor turnover?)
- for timer de ikke spesifiserer annet enn klassisk "regnskapsarbeide" og "admin"...
- og bokføring KUN to ganger i 2012! Ja, de sa jeg måtte ha tålmodighet fordi de hadde sykdom. Jeg sa det var greit, men at jeg måtte få pri en måned senere. Ikke f... om jeg fikk det. De har ennå ikke levert regnskapet mitt for 2012.

Har sjelden vært så pisst på et selskap som driver på slik. (Og de som var så hyggelige for en del år tilbake...) Trist!

Folkens; STYR UNNA!
Har samme erfaring...
Har brukt Firmahjelp Regnskap som nå heter Censa i ca 4 år og er tildelt 3 regnskapsførere iløpet av denne tiden.
De tar aldri kritikk på noe som helst..
-Har hatt ca 15 bilag pr mnd og har kostet det dobbelte av hva andre regnskapsfirma tar...
-Feilregning av årsresultat på over 100.ooo
-Feil og mangelfull bokførsel
-og en arrogant daglig leder som avviser all kritikk selv om man har det sort på hvitt hva som er gjort feil...

Min nye regnskapsfører som har over 40 års erfaring måtte gjennomgå hele årsregnskapet for å rette opp i feil bokføring, noe som er Meget bekymringsfult...regner med det blir sendt en Bekymrinsmelding til finanstillsynet.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Det er fire brukere i denne tråden som hver har skrevet ett innlegg i forumet, det innlegget har de skrevet i denne tråden. Felles for disse er at de skriver ca ett år etter siste innlegg i tråden og sistemann skriver 1,5 år etter siste innlegg.

Noen som har lagt disse for hat og bestemt seg for at det er negative ting som skal komme frem når man søker? Eller bare tilfeldig?
 
Topp