Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Conta Faktura offisielt lansert

hansson

Langveisfarende
Mulighet for å lage kontaktfakturaer

Skal det ikke være "kontant"?

Redaktøren må ha vært sliten i hodet da han skrev dette her! Skal fikses. Pong, vi skal sjekke opp i feilmeldingen. Kan ikke huske å ha fått noe slikt under testingen.

Robin - prisen på varene kan overstyres manuelt fra gang til gang. Men du kan ikke legge inn en vare uten pris. Når det gjelder kundenummer er det bevisst utelatt (selv om systemet internt genererer et nummer) da dette egentlig er noe som henger igjen fra eldre informatikksystemer og er unødvendig for de fleste brukere. Med et ajax-søk henter man inn kunden like kjapt som ved å taste kundenummeret på nummertastaturet slik man gjorde på sin IBM-terminal i 1995. Men hvis det viser seg at mange har bruk for å se kundenummeret vil vi selvsagt ta det med, så vi noterer ønsket!

E-post på fakturaen: Hvert firma har egne firmainnstillinger. Du kan legge inn selv hvilken e-post du vil ha med på fakturaen! Du kan også velge å ikke vise e-posten ved å la feltet stå åpent.
 

clinton4

Medlem
Ser meget bra ut. Skulle likt å ha et API som lar meg automatisk generere og sende ut faktura direkte fra min nettbutikk via denne tjenesten.
 

clinton4

Medlem
Ok, planlegger dere også lage moduler/plugins til kjente nettbutikk løsninger som f.eks OpenCart?
 

hansson

Langveisfarende
Nei dette har vi ikke planer om. Hvis det blir noe av blir det i såfall en betalingstjeneste. Men jeg tipper det er dårlig tidsbruk fra vår side i forhold til hva vi vil få ut av det bisniss-messig?
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Tja... Jeg hadde gjerne betalt noen kroner i mnd for en slik "fiks ferdig" API løsning.

Du er ikke sikkert ikke alene, så surf innom GAF og lag plugin'en.
Selg den til de som er intressert ;)
 

Kyle

Medlem
Jeg har lyst til å benytte dette til min første faktura, som vil være på et beløp over momsregistreringsgrensen. I følge samtale med skatteetaten i forrige uke så skal jeg da først sende ut faktura uten mva, momsregistrere meg, og så sende ut ny faktura for mva beløpet.

På direkte spørsmål om jeg skal sende ut kreditnota for første faktura når mva fakturaen skal sendes ut, var svaret nei, jeg skal bare sende ut en tillegsfaktura med 100% mva. Er det slik å forstå at Conta Faktura ikke støtter dette?

-Kyle
 
Sist redigert:

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg har nettopp gått igjennom innstillingene og stusser litt over at jeg må lagre hvert felt når jeg gjør endringer. Hvorfor ikke ha én boks på slutten hvor man lagrer for alle feltene?

EDIT:

Et par ting til:

Hvordan sletter jeg en kunde?

Org.nr blir ikke lagret på noen av kundene mine. Bruker Opera 11.01
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Jeg har nettopp gått igjennom innstillingene og stusser litt over at jeg må lagre hvert felt når jeg gjør endringer. Hvorfor ikke ha én boks på slutten hvor man lagrer for alle feltene?

Dette er gjort for å unngå langringsfeil. Det er mange innstillinger, og det vil bli flere etter hvert, og å sende hele greia på en gang kan by på krøll (spesielt ikludert logo osv.). Vi bør se om det er en bedre måte å gjøre dette på som likevel er robust.

Et par ting til:

Hvordan sletter jeg en kunde?

Du kan ikke slette kunder det er opprettet varelinjer/fakturaer på. Det blir feil ihht. lovverket. Inne på kundekortet til kunder som ikke har fakturaer finner du en knapp med "Slett kunde".

Org.nr blir ikke lagret på noen av kundene mine. Bruker Opera 11.01

Dette må vel være en bug, jeg melder fra til utviklerne. Takk for tilbakemeldingene.
 
Topp