Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Conta Faktura offisielt lansert

Bjørnar

Gründer
paal_erik:

nå har jeg ingenting med conta å gjøre, men bruker det hver dag:
- ingen begrensninger på antall kunder
- ja, man kan ha et enkelt vareregister
- og det er støtte for abbonementsbasert faktura
 

hansson

Langveisfarende
@paal_erik

Vi ser ikke helt poenget med å ha en demoversjon av et gratisprogram. Så du kan teste fritt i liveversjonen så mye du vil. Hvis du evt. vil at vi skal nullstille kontoen kan du sende oss en e-post.

- Ingen begrensninger på antall kunder
- Ingen begrensninger på antall varer/tjenester du kan opprette. Hentes inn ved hjelp av et ajax-søk fra faktura-redigereren.

Repeat:

Vi har ingen spesiell funksjon for fakturering av mange kunder samtidig. Men du kan repetere samme faktura med intervallet "årlig" hvis du vil.
 

paal_erik

Medlem
1# Vi ser ikke helt poenget med å ha en demoversjon av et gratisprogram.
2# Så du kan teste fritt i liveversjonen så mye du vil. Hvis du evt. vil at vi skal nullstille kontoen kan du sende oss en e-post.

3# - Ingen begrensninger på antall kunder
4# - Ingen begrensninger på antall varer/tjenester du kan opprette. Hentes inn ved hjelp av et ajax-søk fra faktura-redigereren.

Repeat:

5# Vi har ingen spesiell funksjon for fakturering av mange kunder samtidig. Men du kan repetere samme faktura med intervallet "årlig" hvis du vil.

Svar:
1- Jeg ser og skjønner den ved ettertanke
2- Tenkte ikke over at dere kan "nullstille" en evnt kto når/hvis en bruker ønsker å benytte dette
3- Bra
4- Meget bra
5- Tenkte ikke på det å massefakturere, men var heller det at jeg så repeat funksjon bare med uke/mnd og lurte da på om en års funksjon ved kontigent betaling til klubb/lag/forbund

Sitter som sagt med et faktura program idag, som jeg ikke er helt fornøyd med i et ENK. Her har vi stort sett mesteparten av fakturaene på mellom 4-7 varelinjer.

Slik at et ønske på mer enn 5 varelinjer er "stort".
Samtidig ser jeg man nevner girodelen kanskje forsvinner, for å gjøre plass... Er mange kunder som "forventer" den gule girodelen og har store problemer med å skjønne en faktura uten dette...

Vi brukte en gratis versjon av det vi bruker idag. Her var ikke girodelen gul slik "alle" har. Og dette var et problem for oss da enkelte kunder trodde faktura/giro kom i etterkant. Og betalinger uteble.
Løsningen vår ble derfor og kjøpe dette programmet, hvor det følger med flere versjoner av giro, bl.a den "gule" velkjente delen. Og da var alle fornøyde.

Vil derfor tro at det ikke lønner seg å fjerne den "gule" girodelen. Men heller gjøre den i mindre format?
 

hansson

Langveisfarende
5- Tenkte ikke på det å massefakturere, men var heller det at jeg så repeat funksjon bare med uke/mnd og lurte da på om en års funksjon ved kontigent betaling til klubb/lag/forbund

Du vil finne en nedtrekksmeny med flere valg enn bare uke/mnd, så her skulle behovet ditt være dekket.

Sitter som sagt med et faktura program idag, som jeg ikke er helt fornøyd med i et ENK. Her har vi stort sett mesteparten av fakturaene på mellom 4-7 varelinjer.

Med Conta Faktura kan du lage opptil 10 linjer per faktura, så da skulle det passe til ditt bruk.

Er mange kunder som "forventer" den gule girodelen og har store problemer med å skjønne en faktura uten dette...

Vi brukte en gratis versjon av det vi bruker idag. Her var ikke girodelen gul slik "alle" har. Og dette var et problem for oss da enkelte kunder trodde faktura/giro kom i etterkant. Og betalinger uteble.
Løsningen vår ble derfor og kjøpe dette programmet, hvor det følger med flere versjoner av giro, bl.a den "gule" velkjente delen. Og da var alle fornøyde.

Vil derfor tro at det ikke lønner seg å fjerne den "gule" girodelen. Men heller gjøre den i mindre format?

Interessant å høre denne erfaringen. Vi hadde også en teori om at privatkunder skjønner en gul giro bedre enn en hvit faktura, som nok passer best til bedrifter. Vi skal nok finne en smart løsning på dette, da vi også synes gul giro foreløpig er bra for de fleste brukerne. Dessuten er vi jo kjente for å like fargeglade ting :D Når det gjelder å lage den mindre så er dette en mulighet siden PDF-blanketter som blir printet ut på vanlig papir uansett ikke er godkjente for innbetaling over skranke. Regner med at vi derfor kan lage en smalere, gul stripe nederst og hive inn noen nøkkeldata der.
 
Sist redigert:

paal_erik

Medlem
Du har gitt meg mye å tenke på nå ;)

Sitter som sagt å fakturerer i et ENK, samt at jeg vurderer sterkt å skille ut en produktgruppe i denne bransjen som mitt eget firma. Da som ren nettbutikk til sluttbruker.

Skal ikke se bort ifra at du får noen nye kunder :)
 

hansson

Langveisfarende
Det kommer stadig flere lovkrav om hva som må være med på fakturaen, og i tillegg har brukerne av fakturaprogrammer egne forventninger til hva de MÅ ha med. Så det blir trangere og trangere på blankettene. Spesielt en del fakturaer fra storkonsernene er så fulle av referanser, tallkoder, strekkoder og annet at skrifttypen blir mikroskopisk og lesbarheten blir dårlig. Håper at kundene dine greier å finne betalingsinfoen på pdf-ene fra Conta Faktura!?
 

picxx

Well-Known Member
Jeg setter stor pris på dette regnskapsprogrammet og anbefaler det til alle som spør meg.

Ditto!

Kan også si at jeg har en del kontakt med en av de som står bak (hansson) og personlig tviler jeg ikke på motivene ett eneste sekund. De driver også nettstedet frilansinfo og det er helt tydelig at dette er karer som faktisk lager meget gode (og billige) tjenester rettet mot frilansere i norge. Skulle man først tvilt på motiver bak finnes det tjenester som tar seg godt betalt for det conta tilbyr gratis man heller kunne plassert på barrikadene og skutt på.
 

hansson

Langveisfarende
Takk for tilliten og støtten, folkens. Det varmer.

Diskusjon om datasikkerhet er på sin plass, men det er som det er blitt påpekt litt misvisende å knytte dette opp mot en spesiell tjeneste. (Tonny: I tilfeller der det er vanskelig å flytte enkeltinnlegg kunne du kanskje kopiert dem sammen i ett enkelt innlegg slik at de ikke forsvinner for alltid?)
 

paal_erik

Medlem
Er det en mulighet i Conta og forhåndslagre fakturar?

Altså at jeg lager faktura ferdig, men ikke sender den. Og den ligger der som en kladd?
 
Topp