Kjapp og trygg hosting for Wordpress

DEAL EXTREME - ufattelig dårlig

Beergear.no

Medlem
Grunnen til at dere får problemer er etter min mening hovedsaklig at dere handler med Asiater, i Asia, og selger til Nordmenn, i Norge.
Vil på det sterkeste fraråde det om man ikke vet veldig godt hva man går til.
Altså kjenner kulturen og deres tenkemåte veldig godt.
I tillegg bør man ha tålmodighet som om man har spist et 1/2 glass valium til frokost HVER dag! :)
 

Beergear.no

Medlem
Typisk. en annen ting er at Asiater, i Asia har en tendens til å finne seg i det meste.
De slår ikke i bordet slik som oss, og har enorm respekt for autoriteter.
Har reist en del i Asia, Handlet litt derfra, Har MANGE Asiatiske venner (både i Norge og Asia) og er gift med en Asiat :)
Så dette er ikke noe jeg tar i fra "løse lufta" :)

"Kjefter" du på dem kan de oppleve det som om de har tapt ansikt, og da er "helvete løs" ;)
 
Sist redigert:

HPF

Medlem
Grunnen til at dere får problemer er etter min mening hovedsaklig at dere handler med Asiater, i Asia, og selger til Nordmenn, i Norge.
I Asia har jeg handlet med Kina, Taiwan og Sør-Korea. Var faktisk innom Japan og Vietnam også. Det er en del forskjeller mellom de landene så Asia er ingen fellesnevner i så måte.
 

Beergear.no

Medlem
I Asia har jeg handlet med Kina, Taiwan og Sør-Korea. Var faktisk innom Japan og Vietnam også. Det er en del forskjeller mellom de landene så Asia er ingen fellesnevner i så måte.

Selvfølgelig er det forskjell! Nå snakker vi vel ganske generelt.
Asia er en fellesnevner akkurat som Europa, Skandinavia osv.
Men alle Europeere er jo ikke prikk like! :)
 

Atian

Medlem
Jeg mener å ha hørt at de samler opp store containere med leveranser til Norge slik at fraktkostnadene blir små. Derfor tar det noen ganger lang tid, mens det går mye fortere andre ganger.

Det å sende enkeltforsendelser i container koster enn å sende med posten. Og da er det fortollingsarbeidet inn og ut av landene som koster. Så dette er ikke mulig.

Men at postgang tar tid og er billig, skyldes at man har laget diverse "postruter", som tar tid, og som ikke går daglig slik vi er vant med internt i Norge. Men til gjengjeld klarer avsender å få så store rabatter at det blir lønnsomt å sende små varer i konvolutter og små pappesker.
 

Atian

Medlem
Det er jo viktig å kjenne til forretningsmodellen til mange av disse eksportørene fra Sør-Kina. DE og flere av disse, sitter jo med bare et mindrevalg av produkter på eget lager. De er bare distributører og et mellomledd som sørger for at deres fabrikker og lokale grossister forsyner de med varer....
- Enkelte varer og varegrupper, krever at det ligger inne et visst antall bestillinger, før ordrene blir effektuert, produsert og levert til DX og videre distribuert.
- Det er ikke alltid at disse nettstedene selv mottar og distribuerer varene selv, da de har avtaler med flere av disse som selv pakker, labler og forsender via nettstedenes forsendelseslinjer.
 
Topp