Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dedikert server i Norge

Tonny Kluften

Administrator
Ugh, jeg sitter med en dedi server som jeg ikke helt vet hva jeg skal gjøre med. Hva kan man enkelt fylle en sånn server med og tjene penger på det:

Processor: INTEL P4 3.0GHz HT
Hard Drive: 120GB Standard Hard Drive
Hard Drive (2): No Secondary Hard Drive
RAM: 2048MB RAM Standard
IP Addresses: 10 IP Addresses Standard
Bandwidth: 2000GB Bandwidth Standard
Port Speed: 100Mbps
 

webmoney

Søkemotoroptimist
En dedikert server koster rundt 1000 kroner måneden. En webserver med 100 MB LAMP (Linux, Apache, Mysql, PHP) får man for 35 kroner måneden på Domeneshop.

Break-even er altså rundt 30 nettsteder. Og der er vi vel snart, noen og enhver?
Å begynne å svare på sine egne innlegg må være et sikkert tegn på sinnsykdom, men jeg våger meg utpå likevel:

Performance må jo være myyye bedre på en dedikert server, og Domeneshop har jo en del litt nasty begrensninger (ca 30.000 updates og 360.000 requests pr time) på Mysql. Denslags tjafs slipper man jo glatt unna på en dedikert server.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Har tre servere nå..

Den største bakdelen med å ha dedikert server er at du skaffer deg mye ekstraarbeid(å grå hår) som domeneshop i ditt tilfelle tar seg av.

Den største fordelen er at backup rutinene blir veldig greie..
 

basicus

SEO Eggspert
Å begynne å svare på sine egne innlegg må være et sikkert tegn på sinnsykdom, men jeg våger meg utpå likevel:

Performance må jo være myyye bedre på en dedikert server, og Domeneshop har jo en del litt nasty begrensninger (ca 30.000 updates og 360.000 requests pr time) på Mysql. Denslags tjafs slipper man jo glatt unna på en dedikert server.

Måtte flytte en kunde av oss fra domeneshop på grunn av den begrensningen der. Kosta meg flere dagers pes før alt var i orden igjen..
 
Topp