Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Del dine forretningsideer - De som bare samler støv

domeneguru

Medlem
Spennende Hvaer.. Ideen ble nylig diskutert med 2 norske FIFA agenter. Resultatet er så langt to gode forslag og tilbud om et samarbeid.



Spillerdatabase for fotball

En gratis versjon for allmuen med enkle sosiale medier. En proff versjon for klubber som ser etter spillere.

Da får man interesse for siden vet at folk fra fjern og nær bruker den, og de opprettholder samt legger ut informasjon om nye spillere. Dermed kan de profesjonelle stadig vekk være sikker på at informasjon om en spiller er oppdatert.

På sikt få den profesjonelle delen av databasen til å bli en standard, og som også kan brukes til ett felles transfersystem for alle lag. (Det brukes fortsatt veldig mye fax til dette).

Potensial? Enormt. Men jeg har ikke tid eller kunnskap til å gjøre dette. Det er også en million andre som leker med lignende ideer.
 

sten

Medlem
Vel å gjøre det på gamlemåten med kroppsarbeid, geiter og sauer over 100'vis av år er ikke aktuellt for oss moderne mennesker lengre, det tar for lang tid.

For kjappe resultater trenger man HK.

Så går heller ikke ideen ut på å omgjøre gaustadtoppen til en kornåker heller, men om du ser ut av bil / togvinduet så vil du se store og forholdsvis flate områder med skog som kan være egnet.
Faktum er uansett at Norge taper store mengder dyrkbar mark hvert år til boliger, næring, veier mm. For å øke produksjonen må vi ta i bruk nye områder og derfor tror jeg det er ett marked for dette om man kan vise til gode resultater ved ett prøveprosjekt vel å merke.

Norge tjener ikke noe på landbruk, det er mer for selvforsyning og mulighet for arbeidsplasser i distriktene.
Jordbruket får tilskudd fra staten for å kunne overleve, så tror ikke det er noen vits å bruke så mye ressurser på det.
De som vil starte med jordbruk klarer å rydde de områdene de trenger på egenhånd, å det gjør de allerede med HK som du sier.
 

basicus

SEO Eggspert
Fiskebørs på nett.

Dette er en ide jeg diskuterte med en kollega av Røkke for mange år siden samt snakket med flere fiskere i Nord-Norge om.

Selskapene til Røkke har ikke noe behov for en slik børs, da noe slikt er direkte i mot deres interesser, men småfiskerne nordpå kunne hatt bruk for noe slikt.

Det jeg så for meg, var et system som fiskeren direkte kan legge inn fangsten han har fått mens han er på vei til land, og hvor sluttkjøperne internasjonalt kan by på fangsten og transaksjonen kan gjøres uten å gå via fiskebrukene. Dermed ville ikke lengre fiskebrukene og eksportørene sitte med makta slik de gjør i dag og har gjort til alle tider, siden kjøperen av 3000 kg. torsk i Manhattan kunne kjøpe fangsten direkte fra fiskeren.

Et slikt system ville kunne fungere internasjonalt vil jeg anta om det ble rett gjort.

Det er mange ting som måtte på plass for at noe slikt som dette skulle fungere. Transport for eksempel.

Jeg hadde ideen, men lot det ligge når jeg begynte å se på de praktiske sidene av et slikt prosjekt, og dimensjoner - for ikke å snakke om kapitalbehov :)

Jeg tror den dag i dag et slikt prosjekt kunne revolusjonert fiskeribransjen, og det ville også kunne totalt forandret kårene for fattige fiskere i mange land.
 

sten

Medlem
Spennende ide :)
Tenker du på hel frossen fisk? Da kunne man kanskje trengt en mellomlagring.

Forresten, hva blir fordelen for fiskerne å hva er inntektspotensialet for ditt "firma"?
Blir ikke det nesten som ett nytt fiskebruk siden man blir ett mellomledd, hvis det er det som er tanken?

Er sikkert mulighet for en nye måte å gjøre salg av fisk, men har ikke tenkt på det før, så er ikke så kjent med dette markedet.
 
Sist redigert av en moderator:

basicus

SEO Eggspert
Det var ikke å være et mellomledd jeg tenkte nei. Det var mer å skape en nøytral markedsplass hvor alle aktører (fiskere og sluttkjøpere) kunne finne hverandre. Jeg så for meg en fast kostnad pr. transaksjon.

Altså: en nøytral virtuell markedsplass. Det var fersk fisk jeg hadde i tankene. Men, frossen fisk kunne sikkert også håndteres i et slikt system for den eller de som måtte prøve å realisere noe slikt.

Det er forøvrig omtrent 20 år siden jeg undersøkte rundt dette, så jeg vet jo selvsagt null og niks om hvorvidt noe slikt har blitt gjennomført. Det blir jo opp til den som har lyst å se nærmere på en sånn idé å finne ut av.
 
Sist redigert:

jagarock

Information Research & Analytics
Har hatt ganske mange ideer oppigjennom, mange av dem er fortsatt fullt gjennomførbare for den som gidder.

* levering av mat og drikke på døra som er utelukkende SUNN, eventuelt slankende. all leveringsmat idag er jo faktisk junkfood. man kan jo se for seg lavkarboexpressen eller lignende navn.

* levering av ØL og partyeffekter, snacks på døra. partyexpressen.

* levering av ALT på døra. "jeg trenger et skrujern og no dill fra clas ohlson, kjør det til meg for en hundrelapp".

* ny nettdatingside i tinder-ånd, eller bare en app for facebook. alle som er nå (eller, sist jeg sjekka for et halvtårsiden) er bare crap med 1990 design. ingen av dem kan du videochatte direkte fks.

* nettbutikker i mange markeder som ikke er overcrowda allerede, fks dyrebutikk/utstyr.

* videresalg av tjenester fra freelancer.com osv, fks lei deg en indisk designer for 5 dollar i timen og selg det han lager for det 100dobbelte. eller rettogslett kjøp en designer på fiverr, mange der som er fett gode. logoen på iPhone 5 Deksel, iPhone 4 Deksel, iPhone 4S Deksel, iPhone 3GS, iPad og iPod Touch tilbehør. - iphonedeksler.no var det en fiverr dude som gjorde. 5 dollars :)

* norsk versjon av fiverr. det finnes noen kloner men ingen vet om de (dårlig pr)

* hadde en ide som jeg faktisk begynte å sette ut i livet for noen år siden, avisavis.no, som scrapa nyhetene til alle norske nyhetssteder med et søkefelt, så du lett kunne fks se alle dagens saker som handlet om foooreksempel sex.
EDIT: www.avisavis.no
waybackmachine hadde et snapshot. deilig design ikkesant :D
 
Sist redigert:

alterego

Medlem
Løsningen for alle som sliter med spam?

Kom over noen tjenester som forkorter URL'er og kom til å tenke på at det må da kunne gå an med e-postadresser også.

Altså en tjeneste som gir deg et eller flere e-post alias, som så videresender e-posten til din dyrbare e-postadresse. Kommer det spam, vil du kunne se hvilket e-post alias det er sendt via, slik at du da bare kan deaktivere e-post aliaset. Vips, så får du ikke mer spam fra dem :)

Noen som føler seg kallet til å lage en slik tjeneste?
 

impel

Medlem
Gmail (og Google apps?) har allerede noe ala dette innebygget. Send mail til deg+[ekstra tekst]@gmail.com, så blir det likevel sendt til deg. Da kan du enkelt lage filter som f.eks sletter all mail som kommer på ett "alias", eller flytte dem til en mappe osv.

Hvis målet er å "verne" epostadressen sin, er det derimot ikke så mye hjelp i det.
 
Sist redigert:

Rodrigo Flores

New Member
For kaste meg opp i det her jeg også da! :D

Jeg har drevet bedriften phonerepair.no i 2 år nå. Hittil har det gått greit, men det er forskjellige utfordringer på veien... Flere konkurrenter kommer inn og bransjen blir tettere og mer mettere med årene...

Jeg håper på bedre omsetning i 2017 og satser nå på salg av iPhone deler. Selvom bransjen er utrolig hard, så har jeg fortsatt troa. Mitt største problem er hvordan jeg skal markedsføre meg når det gjelder salg av deler til iPhone, ettersom det er så og si umulig og treffe på betalende kunder.. Eneste jeg kan tenkte meg er om folk søker på google, men her kommer jo konkurrentene over meg så det er jo ikke en mulighet..

Nettbutikken finner dere her:

https://www.tekhuset.no/

Noen tips?
 
Sist redigert:

Stoppet

Banned
@Rodrigo Flores
Siden virker å laste tregt. Det er ikke bra når du er i sterk konkurranse. Jeg ville i første omgang vurdert å flytte fra One.Com og betale litt for en rask host.

Så må du skrive en del mer utfyllende produktbeskrivelser. Da vil du kunne ranke bedre hos google. Lag også 4-5 hjørnesteinsartikkler på 1000-1500 ord med de viktigste nøkkelordene du vil ranke på. Dernest lager du en del mindre artikler på 350-500 ord som du linker til disse artiklene. Så må du i tillegg ut til andre nettsider og blogger og be om å få linker inn til disse hjørnesteinsartiklene i tillegg. Med et godt arbeide her vil du ranke bedre.

Og i forbindelse med alle artiklene (både i selve artiklene og i sidefelt) må du ha tekster, knapper og linker inn til butikken og/eller enkeltprodukter du ønsker å selge.

Jeg legger ved en liten oversikt over konkurrenter på dine vanligste søkeord, samt på hvordan du selv ranker på enkelte av dem. Der vil du kanskje få en ide om hva du bør skrive om i artiklene.

Der har du hvertfall en start :)
 

Vedlegg

  • konkurrenter på søkeord.jpg
    konkurrenter på søkeord.jpg
    100 KB · Sett: 14
  • ranking i google på søkeord med volum.jpg
    ranking i google på søkeord med volum.jpg
    214,3 KB · Sett: 13
  • Søkeord for siden med høyest ranking hos google.jpg
    Søkeord for siden med høyest ranking hos google.jpg
    192,2 KB · Sett: 10

Rodrigo Flores

New Member
tusen takk for veldig utfyllende svar! :D jøss!

vet du hvilket program du brukte når du søkte etter nøkkelord siden min hadde flest av?

@Rodrigo Flores
Siden virker å laste tregt. Det er ikke bra når du er i sterk konkurranse. Jeg ville i første omgang vurdert å flytte fra One.Com og betale litt for en rask host.

Så må du skrive en del mer utfyllende produktbeskrivelser. Da vil du kunne ranke bedre hos google. Lag også 4-5 hjørnesteinsartikkler på 1000-1500 ord med de viktigste nøkkelordene du vil ranke på. Dernest lager du en del mindre artikler på 350-500 ord som du linker til disse artiklene. Så må du i tillegg ut til andre nettsider og blogger og be om å få linker inn til disse hjørnesteinsartiklene i tillegg. Med et godt arbeide her vil du ranke bedre.

Og i forbindelse med alle artiklene (både i selve artiklene og i sidefelt) må du ha tekster, knapper og linker inn til butikken og/eller enkeltprodukter du ønsker å selge.

Jeg legger ved en liten oversikt over konkurrenter på dine vanligste søkeord, samt på hvordan du selv ranker på enkelte av dem. Der vil du kanskje få en ide om hva du bør skrive om i artiklene.

Der har du hvertfall en start :)
 
Topp