Del dine forretningsideer - De som bare samler støv

En tråd i 'Generell business' startet av alterego, 26 Okt 2012.

1. cec1973 Medlem

Enig med MariusB, likte denne tråden! Skal bli spennende å se om noen andre plukker opp noen av ideene her, da hadde det ihvertfall vært artig å høre hvordan det har gått/går!

2. Soufian88 Medlem

Det dør plutselig litt ut i denne tråden, hehe.

Jeg har faktisk tenkt litt på "harryhandel på nett" for de som ikke bor så nærme svenskegrensa egentlig jeg. Tanken har bare flydd gjennom hodet så har ikke kommet så veldig langt i planleggingen på åssen det egentlig vil utføres, men et oppholdssted nær grensa er nok en fordel med tanke på å kjøre over og handle=P så kan det jo sendes via posten.

Som sagt, har ikke tenkt på noen regler og slikt, men kan jo muligens være en hit?

3. zapotek

zapotek Medlem

Sende bacon, smågodt, frosne kyllingfileter og andre Harryvarer med posten? Tror det blir billigere for kunden å handle på Rema da gitt...

4. pleb

pleb Medlem

Ja, med unntak av store mengder snus og annen tobakk tror jeg ikke at det der høres veldig smart ut. Er jo minimalt man kan spare og tjene på det uansett.

5. TorsteinO

TorsteinO Art Director & grunder

Et annet punkt er jo at hvis det der skal gjøres lovlig (og det må du uten tvil hvis du vil ha noen særlig omsetning), så vil det jo uansett bli like mye avgifter som ved å importere på vanlig måte, og dermed vil det allerede før vi begynner å tenke på frakt fra deg til kunden bli like dyrt som å handle i butikken...

6. Latifa New Member

kanskje feil forum men jeg lurte noe

jeg har lenge tenkt på å starte å bake brød fra mitt hjemmeland, men ønsker å selge dem videre til butikker ogsånt, men vet ikke hvem jeg skal kontakte, jeg kan ingenting om dette, noen som kan hjelpe meg med det?

7. RenholdOslo Medlem

Hei Latifa, velkommen til forumet! :)

Jeg vil anbefalle deg å begynne som ansatt for en lignende bedrift som du tenker å starte. Da får du virkelig se hvordan jobben er, og hva som kreves. All denne læring kommer "gratis" i form av at du ikke må risikere noe som arbeidstager. Som selvstendig næringsdrivende så må du gå på noen smell før du virkelig finner ut av ting, og da er det uvurderlig å ha erfaring fra lignende arbeid! :)

Ellers er det ganske enkelt å starte enkeltpersonsforetak samt drifte den. Hvis du i tillegg henter inn en regnskapsfører så slipper du å tenke på noe, annet enn en 10-20 tusen i året det koster. Siden du ønsker å drive med produksjon av mat så må også mattilsynet kontaktes og riktig hygiene og behandling av mat innfris.

Tenk over saken :) 2 måneder som arbeidstaker vil lære deg mye! :)

8. Yngve Larsen

Yngve Larsen E-commerce ekspert

Skandinavisk versjon av https://www.shoeboxed.com/

PS. Jeg er første kunde!

9. Logodesignerne

Logodesignerne Medlem

Hva er domenet navnet da?

10. Kassimaja

Kassimaja Geocacher

11. Nerden

Nerden Medlem

Matpakkeservice, med bedriftsavtaler - leverer til håndverksbedrifter som er ofte på veien, feks rørleggere,elektrikere,snekkere,blikkenslagere og andre bedrifter.
    Nistepakker leveres tidlig på hovedkontorene til bedriftene og de ansatte tar med seg pakkene på jobb.

12. dkoder

dkoder Medlem

Dette er stort i India

13. Nerden

Nerden Medlem

Skogryddefirma som spesialiserer seg på å hugge ned skogsområder og forandre disse til dyrkbar mark på "kort" tid (dvs noen få år).
    Forskning må til for å finne den beste måten men jeg tenker meg en blanding av kraftige maskiner, rotopptrekkere, flisere og brann.

Matproduksjonen skal jo øke her i landet så burde være mulig å få tilskudd til forskning på en moderne og effektiv måte å skape dyrkbar mark på.

14. Bjørnar

Bjørnar Gründer

Å konvertere en Co2-maskin til dyrkbar mark, samtidig som vi ikke er spesielt egnet med tanke på mye, og bratte, fjell forteller meg at den ideen ikke vil slå veldig godt an? Det var bare min første og umiddelbare tanke.

15. Nerden

Nerden Medlem

Vel å gjøre det på gamlemåten med kroppsarbeid, geiter og sauer over 100'vis av år er ikke aktuellt for oss moderne mennesker lengre, det tar for lang tid.

For kjappe resultater trenger man HK.

Så går heller ikke ideen ut på å omgjøre gaustadtoppen til en kornåker heller, men om du ser ut av bil / togvinduet så vil du se store og forholdsvis flate områder med skog som kan være egnet.
    Faktum er uansett at Norge taper store mengder dyrkbar mark hvert år til boliger, næring, veier mm. For å øke produksjonen må vi ta i bruk nye områder og derfor tror jeg det er ett marked for dette om man kan vise til gode resultater ved ett prøveprosjekt vel å merke.

Del denne siden