Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dele skjerm med kunder

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Har et par kunder som har absolutt null forståelse på IT. Dette er meget frustrerende for oss når vi får telefoner hvor de spør om hjelp med ting i CMS eller Google Analytics. Har derfor bestemt oss for at vi må få på plass en eller annen metode for å "gå inn i kundens datamaskin". Skjermdeling er vel da en flott løsning?

Krav:
- Vi bruker for det meste Mac.
- Kundene bruker alle Windows.
- Det må være uhyre enkelt for kunden å installere.
- Vi må kunne styre det som skjer på kundes maskin.

Gjør ingenting om det koster noen kroner.

Gode tips får ryktepoeng!
 

Sjefskoder

Sjefskoder
Tjena!

Fjernstyr en pc fra en annen med LogMeIn ;)

Har aldrig testet dette, men det funger, sier de som har prøvd dette.
og ja, det funker og på mac..

Les mer her : FJERNSTYRING - Slik fjernstyrer du PC-en

/S
 
Sist redigert:

srm

Medlem
Citrix-baserte Web Conferencing | GoToMeeting er vel ledende i markedet? Koster 50 dollar måneden. Benytter port 80 og slikt for å unngå kluss (stengte/ikke-routete porter). Programvaren installererer seg selv (javabasert) ved første onlinemøte, men det tar som oftest et par minutter.

Dere velger selv om det er egen eller kundens skjerm som skal vises underveis i møtet. Eller hvem som skal styre mus og tastatur.

Fungerer på både Mac og Windows.
 

sta

Medlem
Citrix-baserte Web Conferencing | GoToMeeting er vel ledende i markedet? Koster 50 dollar måneden. Benytter port 80 og slikt for å unngå kluss (stengte/ikke-routete porter). Programvaren installererer seg selv (javabasert) ved første onlinemøte, men det tar som oftest et par minutter.

Vi bruker GoToTraining (som inkluderer GotoMeeting) og har gjort det i 2-3 år nå. Langt fra billigst i klassen men fungerer utrolig stabilt og greit.

Jeg er litt usikker på prisen, men jeg tror vi betaler rundt 2.000kr. i måneden for dette. Trenger du bare skjermdeling er dette naturligvis alt for dyrt, men har du behov for å holde online presentasjoner, opplæring, etc. er det kanskje verdt å overveie.
 

Gaasehud

Medlem
Bruker RealVNC en del. Har også prøvd LogMeIn, men synes det var så dårlig kvalitet og hastighet, så jeg orket det ikke. RealVNC kan enten vise meget bra kvalitet (og da henger ting bittelitt etter), eller så kan du enkelt skru ned fargene litt, så alt går i riktig hastighet.

Det eneste fjernhjelp-programmet jeg har likt, minuset for deg må være at du kanskje må installere det for dem hvis de ikke er så datakyndige. LogMeIn kan tross alt være webbasert, og det kunne jo vært fint for ditt bruk.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg er litt usikker på prisen, men jeg tror vi betaler rundt 2.000kr. i måneden for dette. Trenger du bare skjermdeling er dette naturligvis alt for dyrt, men har du behov for å holde online presentasjoner, opplæring, etc. er det kanskje verdt å overveie.

Det blir nok litt som å skyte spurv med kanon for vår del nå! Trenger det bare i tilfeller hvor vi har en kunde som ikke helt vet hvor han skal trykke for å få til noe, hvor vi da kan logge han inn og forklare hva som skal gjøres samtidig som vi kan se/kontrollere skjermen hans!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det eneste fjernhjelp-programmet jeg har likt, minuset for deg må være at du kanskje må installere det for dem hvis de ikke er så datakyndige. LogMeIn kan tross alt være webbasert, og det kunne jo vært fint for ditt bruk.

Er vel egentlig ikke noe problem at man må installere noe, så lenge det ikke er noe stort mer komplisert enn "neste", "neste" og "neste". Bare de ikke får noen kompliserte spørsmål om IP, porter og firewalls.
 

Fredrik

Medlem
Det absolutt enkleste en uten tvil Teamviewer. Last ned raskt og kjapp og enkel installasjon. De har også en versjon du betaler for som er helt webbasert. Jeg har brukt dette i snart 2 år og er MEGET fornøyd. Min bruk er fjernsupport for kunder som ikke skjønner bæret.

Har også testet Logmein som forøvrig fungerer bra ettersom det er mange settings man kan leke med men er dessverre ikke like bra i "standardmodus" samt er vanskeligere for kundene.

Konklusjon: Teamviewer. Et minus er dog prisen. Drøyt 7 600.- skal de ha for en lisens som tillater "web connector" samt ubegrenset antall installasjoner. Plusset er at det er livstidslisens.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Har brukt TeamViewer (tror det het det) en gang, var veldig enkelt å sette opp og bruke minnes jeg å huske.

Bruker denne hver gang jeg skal hjelpe folk over nettet og den fungerer veldig bra. Din kunde må kun installere programmet og når dere skal styre kundens pc, må kunden gi dere deres "adresse" og en kode. I det du taster inn denne infoen får du full kontroll over pcen, og får også velge ting som å fjerne bakgrunnsbildet til kunden (for at det skal gå smidigere), optimalisere tilkoplingen for enten fart eller kvalitet osv osv...

Gratis er det også. :)

TeamViewer – gratis fjernvedlikehold og ekstern skrivebordsdeling via Internett
 

n0stra

Medlem
Teamviewer har vi hatt meget god erfaring med. Finnes i full non commercial utgave man kan teste for å finne ut om det er noe som duger. Er i norsk språkdrakt også om det betyr noe. Meget utbredt blant annet innen hardware supporttelefoner. Du slipper også problemer med firewalls og dritt her.

Ellers er vel Ultra VNC : Remote Support Software, Remote Support tool, Remote Desktop Control, Remote Access Software, PC Remote Control ultravnc det eneste som er helt gratis, og mange av de kommersielle programmene bygger på denne.
 
Topp