Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dibs, PayEx, BBS, PayPal etc

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Er dette målt på samme butikk hvor man har gjort en A/B splittest og vekslet mellom PayPal og en norske betalingsløsning?

Eller er dette målt på forskjellige butikker hvor noen kun har PayPal og andre kun har norsk betalingsløsning?

Data er samles kontinuering inn fra våre kunder, på kredittkort danner rundt 50 000 transaksjoner grunnlaget for tallene.

Det er selvfølgelig mulige feilmarginer i tallene, f.eks kan en integrasjon være dårligere enn en annen, noe som kan gjøre utslag i tallene.

Tallene gjelder for våre integrasjoner.
 

Larserm

New Member
Jeg har valgt Nets og er godt fornøyd med dette, men ville ikke vært foruten PayPal. Hadde i nesten et år bare Nets og oppkrav. Har lagt til PayPal og nå velger ca 50% av kundene i min webshop PayPal, ca 35% Nets og de resterende 15% går for oppkrav.
 

Larserm

New Member
Kunne du delt hvor mange prosent frafall på betalingssiden har du Larserm? Og om prosenten gikk opp eller ned når du startet med PayPal.

Jeg har desverre dårlig med statistikk fra den gamle siden, men jeg har en god økning i antall ordre etter at jeg fikk PayPal. Om dette skyldes PayPal, ny webshopløsning eller begge deler er litt vanskelig å svare på.
 

henrikba

New Member
Hei!

Jeg anbefaler folk å lese Dibs Ecommerce survey 2011. Denne tar utgangspunkt i forbrukernes preferanser innen betaling, hvorfor de avbryter ett kjøp etc. Nyttig lesing for alle som driver og eller har tenkt til å starte med netthandel. F.eks så kommer det frem at hele 30% av de som avbryter sitt kjøp, gjør dette fordi de ikke finner sin foretrukte betalingsform. Så da er kanskje de få hundre kronene i mnd allikevel verdt det.
Erfarer at det å ha en skandinavisk PSP er en stor fordel, selvom det koster noen kroner mer enn Paypal etc i faste utgifter, så har vel regnestykket til Yngve bevist at omsetter du for mer enn 20.000,- så er det allikevel billigere samt at man går glipp av salg, men Paypal er ett godt supplement.
 

Tonny Kluften

Administrator
Regnestykket til Yngve har vel forsåvidt vist at hvis man regner med tapt konvertering så er grensa på ca. 15000 i omsetning pr. mnd før det lønner seg å bruke vanlig kortbetaling i tillegg til PayPal.
Det er 500 kr dagen, og skal man ha en lønnsom nettbutikk så må man ihvertfall opp i 1500/dag, da tjener man noe. Så konklusjonen er jo at det alltid vil lønne seg å ha vanlig kortbetaling i tillegg til PayPal i en nettbutikk som skal gå med overskudd.
 

HPF

Medlem
Vi ser at Paypal og Skrill har en abandonment rate på mellom 40-50%, mens norske betalingsløsninger ligger fra 22 - 28%

Det vil i praksis si at av 100 salg med Skrill eller Paypal kunne du ha fått 20 salg ekstra KUN ved å bruke en norsk betalingsløsning.
Hvis det er 182 som starter kjøpsprosessen (182*0,55=100) så blir det vel 182*0,75=136 salg med kort, altså 36 flere?

Uansett er det for mange variabler fra en nettbutikk til en annen til at det formålstjenelig å sette noen eksakte tall og beløpsgrenser for hva som er riktig og galt.

Jeg innførte Paypal for 7 uker siden og har fått 86 betalinger via Paypal. 58 av betalingene er fra gamle kunder som tidligere har brukt andre betalingsmåter. Hvor mange av de nye 28 som ikke hadde handlet om de ikke kunne betale med Paypal vet jeg ikke, men jeg har en mistanke om at jeg hadde fått alle salgene uansett. Selv om jeg hadde tapt 4-5 salg så er bruttofortjenesten min såpass lav at det ikke berettiger å flytte såpass mange salg fra kort/oppkrav til Paypal ved å tilby Paypal i tillegg.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Tror nok også at det har stor betydning hvordan Paypal er presentert i kassen på butikken.

Om tesksten sier "Betal med Visa/Mastercard" vil mange bli skuffet når de kommer til Paypal.

Om teksten derimot sier "Paypal - Visa/Mastercard" vil antallet som fullfører være betydlig større.
 

Keeper

Medlem
Sittet og fundert litt på dette over helgen og er enig med Yngve her. Måten du presenterer betalings alternativene har mye og si.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Regnestykket til Yngve har vel forsåvidt vist at hvis man regner med tapt konvertering så er grensa på ca. 15000 i omsetning pr. mnd før det lønner seg å bruke vanlig kortbetaling i tillegg til PayPal.
Det er 500 kr dagen, og skal man ha en lønnsom nettbutikk så må man ihvertfall opp i 1500/dag, da tjener man noe. Så konklusjonen er jo at det alltid vil lønne seg å ha vanlig kortbetaling i tillegg til PayPal i en nettbutikk som skal gå med overskudd.

Kommer jo også litt an på beløpet pr salg. Er det få, men store salg *kan* det jo lønne seg allikevel siden man da bruker mindre tid på å følge opp sjappa, men det er ikke noe tvil om at man egentlig bør et stykke lenger opp i omsetning for at det skal være meningsfylt.
 

axlmaus

Medlem
Bumper denne tråden, da jeg fortsatt lurer litt på dette.

Jobber med en nettbutikk nå hvorpå jeg ønsker en enkel betalingsløsning.
Paypal er allerede integrert, så den er grei.

Har tilbud fra DIBS, som i og for seg er overkommelig prismessig, men personlig synes jeg det er mas å måtte via bankid når man skal kjøpe noe, så det jeg egentlig ønsker meg er en løsning hvor man kan:
  • Betale direkte med visa eller mastercard
  • Slippe å måtte være medlem (slik man må hos f.eks paypal)
  • Slippe å måtte logge seg inn i bankid for å fullføre betalingen
  • Hvor sikkerheten fortsatt er ivaretatt

Finnes dette? :)
 

axlmaus

Medlem
Man trenger ikke å ha brukerkonto hos Paypal for å betale med kort. Det bare ser litt slik ut. Tipper ellers at Worldpay m.fl. tilbyr kortbetaling som passer deg.

Ang wordplay så har jeg ikke hørt om det før, men såvidt jeg ser er det heller ikke gratis?

http://www.worldpay.com/products/index.php?page=ecom&sub=businessplus&c=NO skrev:
Summary and costs
Business Gateway plus provides you everything you need to start collecting payments online.
Setup fee
NOK 1175.00
Annual Fee
NOK 1950.00. A recurring, annual charge.
Transaction charge
4.50% on the value of all transactions e.g. credit and charge cards.


Ang paypal, så ser jeg at de har "express checkout" (hvor man må ha brukerkonto) og også paypal standard (hvor man kan betale uten brukerkonto).
Ser også at på express checkout så kan man betale som gjest og at man da ikke trenger brukerkonto der, så hva er egentlig forskjellen i praksis? :confused:
 

axlmaus

Medlem
Man trenger ikke å ha brukerkonto hos Paypal for å betale med kort. Det bare ser litt slik ut. Tipper ellers at Worldpay m.fl. tilbyr kortbetaling som passer deg.

Ja, ser nå at paypal har express checkout (hvor man må ha brukerkonto) og også paypal standard (hvor man kan betale uten brukerkonto).
Ser også at på express checkout så kan man betale som gjest og at man da ikke trenger brukerkonto der, så hva er egentlig forskjellen i praksis?

Ang wordplay så har jeg ikke hørt om det før, men såvidt jeg ser er det heller ikke gratis?

Summary and costs
Business Gateway plus provides you everything you need to start collecting payments online.
Setup fee
NOK 1175.00
Annual Fee
NOK 1950.00. A recurring, annual charge.
Transaction charge
4.50% on the value of all transactions e.g. credit and charge cards.
 
Topp