Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dibs, PayEx, BBS, PayPal etc

hansson

Langveisfarende
Det er nok ingen betalingsformidlere som er gratis. Paypal er billig å komme i gang med, men tar en større cut av omsetningen din + pris per transaksjon, så hvis du har litt omsetning kan det kanskje lønne seg å velge noe annet. Worldpay er rimelig fra start, men tar høy prosent av hver transaksjon. Dyrere måneds/årspris gir gjerne lavere prosentsats her.

I praksis er det ingen forskjell på paypals betalingsmåter. Ulempa med Paypal er at mange som deg tror de må ha en konto der. Det er også fordelen, fordi da slipper man å taste kortdetaljer hver gang, for folk som handler mye på nettet. Vanskelig å si hva som er best. Jeg tror mange nordmenn foretrekker løsninger de har sett på andre norske nettsteder, dvs. Nets eller DIBS.
 

axlmaus

Medlem
Det er nok ingen betalingsformidlere som er gratis. Paypal er billig å komme i gang med, men tar en større cut av omsetningen din + pris per transaksjon, så hvis du har litt omsetning kan det kanskje lønne seg å velge noe annet. Worldpay er rimelig fra start, men tar høy prosent av hver transaksjon. Dyrere måneds/årspris gir gjerne lavere prosentsats her.

I praksis er det ingen forskjell på paypals betalingsmåter. Ulempa med Paypal er at mange som deg tror de må ha en konto der. Det er også fordelen, fordi da slipper man å taste kortdetaljer hver gang, for folk som handler mye på nettet. Vanskelig å si hva som er best. Jeg tror mange nordmenn foretrekker løsninger de har sett på andre norske nettsteder, dvs. Nets eller DIBS.

Bumper denne igjen for å oppsummere litt rundt dette.

Pr i dag har jeg kun paypal i min butikk, og som jeg leste i et annet sted her inne, så tror jeg det handler mye om hva man informerer kunden om underveis.
I min "kasse" står det godt informert om at vi bruker paypal som leverandør av betalingstjenester, for alles trygghet og sikkerhet, men at man ikke trenger paypal konto for å fullføre kjøpet.

Jeg informerer så om at man har to valg når man kommer inn på paypal vinduet, at man må velge alt. nr 2 dersom man vil betale med visa.
Selv min mor klarte å kjøpe der uten assistanse, så tror denne løsningen er grei i starten. :)


En annen fordel med paypal synes jeg er at man slipper å måtte innom bank id. Jeg har avbrutt mange kjøp på nett selv, fordi jeg bare ikke orker bank id, fordi pc'en jeg har sittet på ikke har hatt tilstrekkelige java-plugins eller fordi jeg ikke har hatt kodebrikken tilgjengelig.
 

PayEx_Norge

New Member
Hei

I mangel på egen PayEx tråd fant jeg denne som et passende sted å poste.

PayEx lanserer i disse dager PayEx Checkout, vår hittil enkleste løsning å implementere samt det å faktisk aktivere betaling for sluttkunde.

PayEx Checkout inneholder pr. i dag betalingsmetodene kort og faktura.

I tillegg til dette gjør vi store forbedringer på våre API og vil den nærmeste tiden tilgjengeliggjøre REST-API for kortbetaling og suksessivt tilgjengeliggjøre de resterende betalingsmetodene på samme måte.

Vi trenger i denne anledning 2 grupper med piloter.
  1. 3 kunder som ønsker PayEx Checkout som betalingsløsning
  2. 5 kunder som ønsker å teste ut våre nye API
Kundene vil selvfølgelig få godtgjørelse i form av reduserte priser.

Les mer om PayEx Checkout her: http://payex-checkout.readthedocs.io/en/latest/

Hvis dette er av interesse ta kontakt med oss på salg@payex.com
 

barentshavet

Active Member
Hei

I mangel på egen PayEx tråd fant jeg denne som et passende sted å poste.

PayEx lanserer i disse dager PayEx Checkout, vår hittil enkleste løsning å implementere samt det å faktisk aktivere betaling for sluttkunde.

PayEx Checkout inneholder pr. i dag betalingsmetodene kort og faktura.

I tillegg til dette gjør vi store forbedringer på våre API og vil den nærmeste tiden tilgjengeliggjøre REST-API for kortbetaling og suksessivt tilgjengeliggjøre de resterende betalingsmetodene på samme måte.

Vi trenger i denne anledning 2 grupper med piloter.
  1. 3 kunder som ønsker PayEx Checkout som betalingsløsning
  2. 5 kunder som ønsker å teste ut våre nye API
Kundene vil selvfølgelig få godtgjørelse i form av reduserte priser.

Les mer om PayEx Checkout her: http://payex-checkout.readthedocs.io/en/latest/

Hvis dette er av interesse ta kontakt med oss på salg@payex.com

Burde kanskje laget egen likevel.
 
Topp