Dmoz

En tråd i 'Lenke-strategi' startet av Ctech, 19 Jun 2008.

1. Tonny Kluften

Tonny Kluften Administrator

Mulig at jeg ikke er en typisk dmoz editor, men jeg sjekker 1 gang pr. mnd. om det er nye sider tilmeldt. Jeg har høy terskel for å slippe inn sider. Sidene jeg slipper inn må lære meg noe eller jeg må syns at de lærer noen andre noe (ja, det blir ganske subjektiv, men hva er alternativet?). Og de kan ikke ha for mye reklame, jeg har lang erfaring med affiliate og MFA sider så jeg ser med et halvt øye hva slags motiv eieren har hatt for å lage et nettsted. Men gode nettsteder slipper inn med en gang :)

2. Christian

Christian Medlem

Hvis noen er redakøtrer her, kan dere da legge til søknaden til hjem.no?:)

3. onlyme New Member

Mitt motiv er å tjene litt penger. Er det styggedom?

4. Tonny Kluften

Haha. Nei, men det går fint an å tjene penger på sider som er bra nok for dmoz. Og jeg slipper absolutt inn sider med reklame, men ikke sider der budskapet drukner i reklame.

Sist redigert: 19 Jun 2009
  5. sKrud

sKrud Meget sliten student

er 100% lik...:)

6. PelleK Medlem

min dmoz ble godkjent ca ett år etter jeg søkte om oppføring, hvis det er relevant :p

7. Tonny Kluften

8. Kupsi New Member

Går det an å se om en kategori hos Dmoz har en aktiv redaktør?

Har prøvd å få Gratisauksjonen.no Nettauksjon
    inn her i lengre tid: Open Directory - World: Norsk: Handel: Auksjoner

Prøvde også å melde meg som frivillig redaktør da denne kategorien trenger en opprydding i tillegg til at jeg ønsker min link inn. Utlys tilbyr ikke lenger at private kan opprett auksjoner, og yaTack er en nettbutikk og ikke en auksjon. Men jeg fikk ikke lov til å rydde opp...

9. Tonny Kluften

Nei, den kategorien har ikke noen redaktør. De som har redaktør viser teksten "Kategoriredaktør: navn på redaktør" nederst på siden.

10. Kupsi New Member

OK. Takk for svar.

Har jeg i det hele tatt noe håp om at siden vil bli tatt med når kategorien ikke har noen redaktør?

11. Ståle Medlem

Du kan jo alltids søke om å bli redaktør selv Kupsi;)

12. Kupsi New Member

Har prøvd det, men jeg er vel for ærlig og sier at jeg har tilknytning til Gratisauksjonen :)

13. river

river Medlem

Vil det at man ligger inne hos DMOZ gi deg noe særlig mer trafikk? erfaringer?

14. Tonny Kluften

Nei, det gir ikke noe særlig trafikk. Det gir masse innlenker fra kataloger, men lenker fra kataloger blir ikke lagt særlig stor vekt på fra Google sin side.

15. Epsilon

Epsilon Medlem

Jeg lurer litt på hvordan det fungerer hvis ingen står oppført som redaktør i en kategori...
    Sjekk denne:
    Open Directory - World: Norsk: Handel: Musikk

Hvis jeg hadde hatt en side om - la oss si gitarer - og hadde submittet den til DMOZ. Hvem hadde da godkjent/avslått søknaden om å få inn siden når det ikke står oppført noen redaktører?

Går det an at det er flere redaktører i samme kategori?

Del denne siden