Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Dmoz

Ctech

Medlem
Hei folkens,


Jeg joinet forumet i dag. Veldig deilig å endelig finne et godt forum for oss i Norge innen dette temaet.

Første jeg vil spørre om er dmoz.

Jeg har jobbet med en side for mor i flere år nå, og begge av oss har lagt til amedisin.no til dmoz i ny og ne over de siste årene. Men den har aldri blitt lagt inn.

Selv om jeg sikkert ikke er objektiv, så synes jeg sidene er fine og inneholder mye god informasjon. Til sammenligning så ligger dere flere lignende alternativ medisin klinikker på dmoz i Norge. Så forstår ikke hvorfor sidene ikke blir lagt til.

Er det noen som har tilgang til å hjelpe meg med dette?
 

Knut

Medlem
Hvem og hva som kommer med hos Dmoz er helt tilfeldig. Tror de legger inn noen sider når noen av de gidder logge inn å ta en titt. Når de går lei så sletter de resten tror jeg. Noen sider jeg legger inn kommer med på få dager, andre noen måneder og andre ikke i det hele tatt. Det er helt tilfeldig.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Stemmer det sKrud sier, problemet med DMOZ er at det ikke er nok rdaktører for alle kategoriene. Jeg selv sjekker kategoriene min ca 1 gang i uken, men har dessverre ikke kontroll over kategoriene du spør om.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Er vel ikke forbudt å legge til egne lenker så lenge det er en lenke verdig. Spørsmålet er jo hvor mange redaktører som klarer å vurdere egne sider fra et nøytralt ståsted.
 

Gomlers

Member
Spørs om ikke jeg er et glimrende eksempel på dmoz-redaktør i min kategori.. noen få år siden nå men, det funka som bare det. Jeg la til et par sider, også la jeg til min, og etter det ble det stille fra denne kanten hva angår dmoz
 

Gomlers

Member
Jeg VAR redaktør på dmoz:) Men kun i en kategori.. nå har jeg nok for lengst glemt passord og brukernavn, og det spørs om ikke hele meg er slettet fra databasen der. - Ellers skulle jeg ha hjulpet til :)
 
Da dro jeg likegodt denne opp igjen - henviser da til tråden om kataloger: https://www.webforumet.no/forum/generell-markedsf-ring/5413-nettkataloger-avtale-erfaring-2.html

Har forsøkt med i alle fall et par sider, men skjer jo absolutt nada. Dessuten mener jeg å ha lest at man bør vente litt å med å legge til siden igjen, hvor lenge evt? Og hva er sjansen da? Er det slik at redaktøren da ser at man faktisk har søkt tidligere, selv om det evt også er ny redaktør?
 

zapotek

Medlem
Robin, hele DMOZ prosjektet er mer eller mindre dødt. Svært få redaktører i Norge, og de få som finnes er lite aktive/mest ute etter å mele sin egen kake (les:profilere sine egne sider). Google må legge om redaktørsystemet radikalt om katalogen skal fungere slik den var ment.

Jeg har også hørt historier (internasjonalt) om folk som har fått mail fra redaktører om at oppføringen deres blir slettet om de ikke betaler en viss sum. Dette strider ihvertfall mot grunntanken til DMOZ.
 

Altberger

Medlem
Robin, hele DMOZ prosjektet er mer eller mindre dødt. Svært få redaktører i Norge, og de få som finnes er lite aktive/mest ute etter å mele sin egen kake (les:profilere sine egne sider). Google må legge om redaktørsystemet radikalt om katalogen skal fungere slik den var ment.

Jeg har også hørt historier (internasjonalt) om folk som har fått mail fra redaktører om at oppføringen deres blir slettet om de ikke betaler en viss sum. Dette strider ihvertfall mot grunntanken til DMOZ.

Stemmer dette zapotek.
J er selv redaktør for advokater i Dmoz og problemet i Norge er alt for få redaktører. Det er også riktig at redaktører er blitt kicket pga at de har krevd betaling.

Men... om du kommer inn (man må bare søke på nytt og på nytt) så vil det gi deg MANGE backlinks.

Feilen enkelte gjør når de regger seg i Dmoz er at de har søkemotortilpasset beskrivelsen. Man kan ikke bare liste opp egne keywords. Det er det enkelte redaktører som ikke liker og da kommer du mest sannsynlig ikke med.

Finn deg en kategori som du ser blir oppdatert. (det ser du nederst på siden hvor du ønsker din plassering. Søk der. OM du ikke kommer med. Søk på nytt.
Om du fortsatt ikke kommer med så søk om å bli redaktør. Selv slet jeg i over ett år før jeg kom inn.
ps; personlig tror jeg (merk tror) at verdien backlinks generert igjennom Dmoz er fallende...
 

Altberger

Medlem
Da dro jeg likegodt denne opp igjen - henviser da til tråden om kataloger: https://www.webforumet.no/forum/generell-markedsf-ring/5413-nettkataloger-avtale-erfaring-2.html

Har forsøkt med i alle fall et par sider, men skjer jo absolutt nada. Dessuten mener jeg å ha lest at man bør vente litt å med å legge til siden igjen, hvor lenge evt? Og hva er sjansen da? Er det slik at redaktøren da ser at man faktisk har søkt tidligere, selv om det evt også er ny redaktør?

de aktive redaktørene sjekker gjerne 1 gang hver mnd.
Da leser de over din beskrivelse og enten godkjenner eller sletter. Jeg kan ikke huske å ha sett en egen database over ikke godkjente søknader fra tidligere.
Vent derfor 2 måneder for du søker på nytt.
 
Topp