Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Du Vil Ikke Tro Hvor Mange Virale Sider Det Er i Norge! Jeg Trodde Ikke Mine Egne Tårevåte Øyne!!!

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Skjermdump fra Youtube er ikke "innafor" siden Youtube ikke går god for inneholdet. Da kunne jeg saksøkt Youtube for brudd på opphavsretten mange ganger allerede, mens nå nøyer jeg med å sende inn en klage.
Fallhøyden for brukerne har etterhvert blitt nokså høy, heldigvis.
 
Skjermdump fra Youtube er ikke "innafor" siden Youtube ikke går god for inneholdet. Da kunne jeg saksøkt Youtube for brudd på opphavsretten mange ganger allerede, mens nå nøyer jeg med å sende inn en klage.
Fallhøyden for brukerne har etterhvert blitt nokså høy, heldigvis.

Den dommen som ble diskutert her for noen uker siden, bestwater saken handler om akkurat dette. Dersom en film er lastet opp på youtube er den offentlig og ansvaret ligger hverken hos rettighetseier eller den som deler videre. Det er youtube som bryter loven om det blir servet ulovlig materiale fra dem. Alle videoene streames direkte fra youtube (som er innafor youtubes retningslinjer så vidt jeg vet).
 

erlsae

Medlem
Skjermdump fra Youtube er ikke "innafor" siden Youtube ikke går god for inneholdet. Da kunne jeg saksøkt Youtube for brudd på opphavsretten mange ganger allerede, mens nå nøyer jeg med å sende inn en klage.
Fallhøyden for brukerne har etterhvert blitt nokså høy, heldigvis.

Det er ikke en aktuell problemstilling lenger. Store deler av de som laster opp videoer på YouTube gjør det for pengene sin skyld. Om et viralt nettsted tar et skjermbilde fra en aktuell hendelse i videoen tviler jeg på at eier av video vil bli fornærmet av det - heller hoppe i skyene fordi han/hun ser at pengene tikker inn.

Du kan gjerne sende inn en klage, men YouTube har ingen konkrete retningslinjer på hva som er lov og ikke lov. Sjekk ut https://www.youtube.com/yt/copyright/fair-use.html#yt-copyright-myths.
 

zapotek

Medlem
Nå Går Vi Litt Off-Topic, Og Jeg Ser At Mange Ikke Følger Trådens De-Facto Standard For Tekstene Sine ;-)

Jeg Var Noe Usikker På Trådens De-Facto Standarder, Men Da Jeg Oppdaget Fordelene - Wow, Fantastisk! Jeg Brøt Med Det Samme Ut I Gråt. Se Den Utrolige Forvandlingen!
 
Topp