Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ecommerse og tilpasning til Norge

modesty

Medlem
Hei,
jeg er helt ny med dette, men ønsker å sette opp en nettside for netthandel. Jeg har funnet flere fine Ecommerece WP themes, men har også sett på ZenCart. Det jeg ser på ZenCart er at det finnes plugins for å tilpasse posten ( bring sporing m.m.). Finnes det slikt for WP themes også ? En ting er jo å få en side som ser bra ut - en annen ting en den salgsstøtten ( under og etter salg) som følger med. Er det noen som har noen erfaring med begge deler som kan hjelpe meg på vei ?

Veldig takknemlig for hjelp :)
 

Tonny Kluften

Administrator
Hei.
Themet betyr ikke noe i Wordpress, det er hvilken nettbutikkplugin du bruker som betyr noe og avgjør om hvilke betalingsløsninger du kan bruke. Det finnes en plugin for Posten til WP e-commerce, men den fungerer ikke (men jeg har en modifisert versjon som fungerer). Så si ifra hvis du trenger den, men jeg hjelper ikke med installasjon...
 

modesty

Medlem
Den er såpass vanskelig å få til altså ? Jeg får ta et et valg på om jeg lander på ZC eller WP først, men tall for tilbudet, kan fort være jeg kommer løpende tilbake og spør etter den;)
 

modesty

Medlem
Oki - godt å høre.
Må innrømme at jeg liker de ulike mulighetenfor design til WP veldig bra. Men satt opp en ZenCart nettside (test) og virket jo som det var utrolig mye muligheter i forhold til salg og prisdifferensiering +++ . Men nå kjenner jeg ikke mulighetene i WP på den måten.
 

spikre

peterhamre.no
Oki - godt å høre.
Må innrømme at jeg liker de ulike mulighetenfor design til WP veldig bra. Men satt opp en ZenCart nettside (test) og virket jo som det var utrolig mye muligheter i forhold til salg og prisdifferensiering +++ . Men nå kjenner jeg ikke mulighetene i WP på den måten.

WP har flere "ferdigelagde-muligheter", men ZC er i et enklere språk, og har mindre "dybde" - noe som gjør det enklere å jobbe med for nykommere.
 

modesty

Medlem
Dette er vel de to hotteste nettbutikkpluginene til Wp for tiden:
Woocommerce
Wp e-commerce

Det finnes mange andre, men disse to er avanserte.

Avanserte som i muligheter, eller som i å sette opp og administrere ? Og hva vil du si forskjellen mellom dem er ?

Mitt behov er blogg/liten nettbutikk, hvor designet på siden er veldig viktig for meg. Opencart virker jo forøvrig greit å hanskes med ?

Hilsen Modesty ( som nå er forvirret på et høyere nivå;))
 

Ole Avranden

utvandret
Er novise på WPs nettbutikkløsninger, så bær over med meg:

Det jeg lurer på er: Er virkelig WP-løsninger så gode at de kan konkurrere med dedikerte løsninger for E-handel?

Hvis ja, så supert. Men hvis nei, er det ikke da dumt å velge det fordi det er enkelt. Om butikken lykkes, så vil man jo få en jobb med å legge om til noe mer avansert etter en tid når behovene blir større.
 

YngveB

Medlem
Er vel ingen enorme forskjeller, min personlige mening. Begge får jobben gjort. Bare liker woo bedre samt jeg veit det er en norsk utvikler med der som jeg har jobbet med tidligere.
 
Topp