Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Eksamen i sosiale medier

duppsko

Medlem
sensorveiledning er ikke lagt ut enda. Men ba om karaktergrunnlag bare for å se hva dem sier også :) greit å vite.

Etter noen timer i faget fant jeg fort ut at det ikke var selve ideen om noe spektakulert som gjør at du får en A. Men det er mer hvorfor det du skriver er bra og hva som kan være negativt. Så skal alt passe inn mot pensum som er Gorundswell boken og post-modellen.

Nå har jeg faktisk klart å slette min eksamen da jeg formaterte macen, så det er litt nedsig. Men har i papirformat da :)

jeg nevnte blandt annet argumentene mine mot såkaldte store reklamekampanjer, elelr blackhat metoder for å få like på en facebook side ikke er gunstig. Håper dem komenterer det på begrunnelsen!

jeg skrev forøvrig at jeg følte at en B var en rettferdig vurdering i egenevalueringen.

Eksamen lyder som følger:
På bakgrunn av brief fra oppdragsgiver gitt innledningsvis i kurset(eller selvvalgt virksomhet), og basert på øvelsesoppgavene gjennomført i løpet av semesteret, skal studentene utarbeide en kommunikasjonsplan som skal bestå av følgende
Kortfattet sammendrag
Hvilke markedsmessige problemer sosiale medier skal løse for virksomheten (faktabegrunnet)
Målgrupper – hvem skal man nå ?
Hvilke mål bedriften skal oppnå gjennom sosiale medier
Hvordan bedriften skal løse de markedsmessige problemene og nå sine mål gjennom bruk av sosiale medier
o Verktøy: hvilke sosiale verktøy bedriften bør bruke og hvordan de prinsipielt og praktisk bør anvende disse.
o Hovedprinsipper for hvordan bedriften skal engasjere og aktivere målgruppene (med noen praktiske eksempler - tiltak).
o Definere måltall som er relevante i forhold til definerte mål. Hvordan bedriften skal organisere arbeidet internt
I tillegg skal studentene levere inn en egenevaluering som gir en kortfattet beskrivelse av læringsutbytte i forhold til kursets læringsmål, samt et begrunnet karakterforslag.
 
Topp