Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er det lov med AR15 i Norge?

U

Uregistrert

Guest
Som tilstedeværende ved skytingen av iphonen så kan jeg informere at det ikke ble brukt en AR15 til å skyte med.

Iphonen ble skutt med en 22lr Pistol.

Men for å få en fin fotomontasje ble det brukt en AR med en hylse ved siden av.
 
U

Uregistrert

Guest
For å være ærlig så synes jeg det var merkelig at det ikke var et hull igjennom , ettersom en .223 lett penetrerer en iphone .... takk for info :)

Mvh

Raymond Christoffer Berg
(jeg skal regge meg senere men til nå så får det holde å undertegne med fullt navn :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg forstår forsåvidt at det fra mange kom litt sterke reaksjoner på at jeg faktisk fant frem navnet til vedkommende. Det er gjerne ikke helt "normalt," men så har jeg da aldri sagt at jeg er helt normal heller. Derimot vil jeg nå heller ikke påstå at det er spesielt "normalt" og finne frem et slikt våpen for og skyte gjennom en mobiltelefon, og samtidig også med batteri montert i telefonen.

Som en uregistrert forteller meg i forumet, ettersom han/henne ikke tør og gå ut med navnet sitt, "Get a life", har jeg ikke mye og si. Jeg skulle gjerne ha fått meg et bedre liv enn det jeg har per i dag, men akkurat det er jeg sikkert ikke alene om her i verden. Kanskje vi er to?

Jeg visste ikke at de hadde slike våpen som dette i norske forsvaret, og at det kun gikk i AG, som i disse dager er i ferd med og bli byttet ut med HK. Uansett vil nå ikke det gi noen god unnskyldning for og drive med våpenet på denne måten.

Sånn egentlig syns jeg ikke at jeg gjorde noe kjempegalt med min reaksjon. Om jeg skulle ha vært den forferdelig snille og lovlydige borgeren i kongeriket Norge (som jeg ikke er) hadde jeg attpåtil tatt med meg informasjonen til Politiet, og henvist til artikkelen på ITavisen. Derimot startet jeg vel tråden for og finne ut om dette var et våpen som var lovlig i Norge (ja, jeg har en liten interesse for våpen,) noe jeg fikk mange gode svar på. Takk for den gode informasjonen. :)
 
U

Uregistrert

Guest
For å være ærlig så synes jeg det var merkelig at det ikke var et hull igjennom , ettersom en .223 lett penetrerer en iphone .... takk for info :)

Mvh

Raymond Christoffer Berg
(jeg skal regge meg senere men til nå så får det holde å undertegne med fullt navn :)

Nå har den jo gått gjennom, da. Det er utgangshullet som vises. En .22 går også lett gjennom en telefon.
 
T

Trond (NSF/NFPS/NJFF/DSF)

Guest
Uvitenhet

Jeg forstår forsåvidt at det fra mange kom litt sterke reaksjoner på at jeg faktisk fant frem navnet til vedkommende. Det er gjerne ikke helt "normalt," men så har jeg da aldri sagt at jeg er helt normal heller. Derimot vil jeg nå heller ikke påstå at det er spesielt "normalt" og finne frem et slikt våpen for og skyte gjennom en mobiltelefon, og samtidig også med batteri montert i telefonen.

Som en uregistrert forteller meg i forumet, ettersom han/henne ikke tør og gå ut med navnet sitt, "Get a life", har jeg ikke mye og si. Jeg skulle gjerne ha fått meg et bedre liv enn det jeg har per i dag, men akkurat det er jeg sikkert ikke alene om her i verden. Kanskje vi er to?

Jeg visste ikke at de hadde slike våpen som dette i norske forsvaret, og at det kun gikk i AG, som i disse dager er i ferd med og bli byttet ut med HK. Uansett vil nå ikke det gi noen god unnskyldning for og drive med våpenet på denne måten.

Sånn egentlig syns jeg ikke at jeg gjorde noe kjempegalt med min reaksjon. Om jeg skulle ha vært den forferdelig snille og lovlydige borgeren i kongeriket Norge (som jeg ikke er) hadde jeg attpåtil tatt med meg informasjonen til Politiet, og henvist til artikkelen på ITavisen. Derimot startet jeg vel tråden for og finne ut om dette var et våpen som var lovlig i Norge (ja, jeg har en liten interesse for våpen,) noe jeg fikk mange gode svar på. Takk for den gode informasjonen. :)

Hæren begynnte å bytte ut Hk AG-3 i September 2008.
Da fikk nemlig de første vernepliktige avdelingene sine splitter nye Hk 416 kaliber 5,56.

Å for å være helt ærlig hvem bryr seg om en godkjent å seriøs skytter skyter på en i-phone engang på en godkjent skytebane. Når all sikkerhet blir overholdt.

Jeg er nemlig skytter selv å slik bullshitt som du kommer kan du holde for deg selv.
Du kan vel virkelig ikke mene at du skal annmelde en skytter får å ha skutt på en I-phone på en godkjent bane med alle sikkerhet ivaretatt.

Jeg skyter jo selv på tom flasker gamle pcer av å til når jeg er på skytefeltet, skal du da kanskje annmelde meg ?

Da må jo du være temmlig LOST bokstavlig talt.
Jeg vet da ikke hva slags verden du lever i, men den kan umulig være særlig spennende.

Å det er sånne latterlig typer som deg som skaper dårlige rykter om skyttere.
Selv om at skyttere er de mest lovlydige borgerne i Hele Norge.


Når du kritiserer en av våre egne på grunn av uvitenhet å dumhet så må du tåle å få igjen litt.
Men du får ha lykke til i resten av dette såkalte spennende live ditt.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Trond, det høres ut som du har en dårlig dag i dag. Det kan jo vi alle ha. :)

Til mitt forsvar kan jeg jo kommentere det at jeg aldri har sagt at mitt liv er særlig spennende. Videre kan jeg jo også kommentere litt av det du skriver her, som faktisk får meg til og lure litt.

Hvordan vet du at denne iPhone ble skutt på en skytebane, under lovlige forhold? Har du lest tråden, hvor det også kommer frem at telefonen ble skutt med pistol? Skal jeg være ærlig, så driter jeg loddrett i om du er skytter eller ikke. Det bryr meg opp en plass der bak.

Hvor har du forresten fått fra at skyttere i Norge er norges mest lovlydige borgere? Har du høye tanker om deg selv, eller er det du som er den personen som er "LOST" her? Jeg vil ikke på noen måte påstå at du er noe mer lovlydig enn andre, så akkurat det der kan du holde for deg selv og ikke kommentere.

At jeg startet denne tråden (NOK EN GANG) var fordi jeg lurte på om våpenet er lovlig i Norge. At jeg brukte artikkelen på ITavisen som forklaring på hvorfor jeg lurte på dette var fordi det var den som fikk meg til og undre.!

- Om du har noe mer dritt du vil si til meg som person nå kan du sende meg en PM i forumet. At du skal skrive dritt til meg i ett offentlig forum uten at du har snøring på hvem jeg er, hva jeg står for, eller noe som helst annet syns jeg ærlig talt lite om.
 
Topp