Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er det noen som har ferske erfaringer med one.com?

Steve Cash

Medlem
Jeg har søkt litt i forumet, og fant omtaler av one.com som ikke var særlig rosende, for å si det mildt, det gikk bl.a. på dårlig service og trege servere. Overskrifter som "hvordan komme ut av one.com-helvete" sier jo litt. Men disse trådene er fra et par år gamle og tilbake til i alle fall 2008, så jeg etterlyser ferske erfaringer. De er billige, og en får jo som kjent det en betaler for, men likevel prøver jeg disse spørsmålene:

1. Er de brukbare for parkering av domener? De er litt billigere en domeshop i årsavgift, selv om de har et etableringsgebyr på 100 kroner.

2. Jeg finner ikke utrykkelig på siden deres om en bare kan parkere et domene, eller om en også må betale for hosting, i så fall er det ikke billig. Er det noen som vet det?

3. De har PHP og MySQL står det i tjenestetilbudet. Det betyr antakelig at en kan bruke Wordpress der, er det noen som vet om det stemmer?

(Ja, jeg er klar over at jeg kan sende en mail eller ringe og spørre om disse tingene, men jeg gidder ikke å få en selger på nakken i ukevis får han/hun gir opp.)

Jeg kan legge til at jeg er medlem av en forening som har en side der, jeg tror prisen er 235 kroner året for domene og hosting, det er jo billig. Den er hjemmelaget (ikke av meg), er lettkjørt, men stygg og fæl. Hvis jeg skulle få noe med den å gjøre en dag, kommer jeg til å lage den på nytt i Wordpress, derfor spørsmål 3.
 
Sist redigert:

pmb

Webutvikler
3. Du kan bruke WordPress, og alt annet som trenger en database :)

Det eneste jeg har opplevd er at siden nekter å oppdatere seg til tross for at jeg overfører filene via FTP flere ganger. Dette har skjedd på ulike kontoer hos one.com, og har ikke noe med cache i nettleseren å gjøre. Kanskje bare meg, men har vært irriterende begge gangene jeg skal ha gjort endringer etter å ha lastet opp siden.

Supporten og prisene er det derimot ingenting i veien med :)
 

Ole Avranden

utvandret
På Trustpilot har de ekstremt blandede tilbakemeldinger. Men etter å ha skummet igjennom noen av anmeldelsene, ser det ut til at så lenge ting fungerer er kundene kjempefornøyde (ikke overraskende), mens så fort problemer oppstår og kundeservice må blandes inn - da skjærer det seg litt...
Men det er vel slik at man får hva man betaler for. En tier å måneden gir jo ikke mye rom for å drive kundeservice.
One.com Anmeldelser | Kundernes anmeldelser af One.com
 

Travellingman

Nettgrunder
Jeg har søkt litt i forumet, og fant omtaler av one.com som ikke var særlig rosende, for å si det mildt, det gikk bl.a. på dårlig service og trege servere. Overskrifter som "hvordan komme ut av one.com-helvete" sier jo litt. Men disse trådene er fra et par år gamle og tilbake til i alle fall 2008, så jeg etterlyser ferske erfaringer. De er billige, og en får jo som kjent det en betaler for, men likevel prøver jeg disse spørsmålene:

1. Er de brukbare for parkering av domener? De er litt billigere en domeshop i årsavgift, selv om de har et etableringsgebyr på 100 kroner.

Lytt til erfarne fjellfolk og drit i one.com ;)

Er det utenlandske domener du snakker om anbefaler jeg namecheap.com som er billig og bra!
 

InVert

Blogger
Jeg har flere domener hos One.com, fungerer godt. Kundeservice er enkel å ha med å gjøre på Chat funksjonen deres, enten på dansk eller engelsk.

Bruker epost, cloud funksjon, wordpress, og diverse annet hos dem.

1. Parkering av domener, så trenger du gjerne ikke webhotell, her binder de alt sammen i en pakke såvidt jeg har forstått, så da kan andre være bedre.

2. Som sagt, jeg har kun domener med webhotell, tror det er spesialiteten deres.

3. Du kan bruke wordpress og alt annet som har med php/mysql å gjøre :) men best erfaring med å bruke en cache plugin til wordpress, siden det er webhotell med delte ressurser.
 

Steve Cash

Medlem
Jeg ser nå at mitt spørsmål 1 og 2 er så si det samme. Litt sløvt. :eek: Men takk til dere som har svart så langt. :)
 
Jeg for min del har flere domener hos one.com, og har absolutt ingenting å klage på. Grei oppetid, gode backuprutiner (ikke spør) og brukerstøtte man kan chatte med døgnet rundt.

Når det gjelder treg oppdatering ved overføring via ftp, er dette sannsynligvis fordi de bruker "varnish cache", og det kan du "slå av" i .htaccess filen din med følgende linje nederst;

Header add "disablevcache" "true"

Bare husk å fjern den igjen når du er ferdig med det du holder på med.

Når det gjelder domeneparkering aner jeg ikke, men går du inn på one.com og ber om å få snakke med en på supporten (chat), kan de svare deg på det ...

Mvh Dan
 

NilsF

Medlem
one.com kjører med safe_mod "av" som standard, og har gjort det i noen år nå ...

Flott! Da gjenstår det med curl. Sitat fra siden jeg linket til ovenfor:

"EKSTRA ADVARSEL! one.com tilbyr heller ikke curl til sine kunder, noe som er problematisk for mange betalingsløsninger (nettbutikker)."
 

Tonny Kluften

Administrator
Ikke bruk one.com, De har en epostfunksjone som på en eller annen måte gjør at noen eposter kan "forsinkes" for å lette trykket. Og ja, serverne kan være trege.

Sist jeg spurte dem, i høst, kunne man ikke parkere domener der.

Skjønner egentlig ikke at noen vurderer dem etter å ha lest masse negativt om dem. Hvorfor ikke bare leie hos noen som ikke får så mye negativ kritikk?

Og i tilfelle noen lurer, Man får det man betaler for. Man får det man betaler for. Man får det man betaler for. Man får det man betaler for. Man får det man betaler for. Man får det man betaler for.
 
Spørsmålet er vel hvorvidt man kan stole på den negative omtalen? I dette tilfellet er det jo mye som er annerledes i forhold til hvordan det var da omtalen ble skrevet (den er tross alt seks år gammel...)

Mitt råd er, dersom man har spørsmål, still dem direkte til dem som kan svare på dem. Å stole blindt på omtaler er ikke alltid det beste - eller riktige ... :p

Mvh Dan
 
Hmm - jeg har ingen problemer med det, men klart, jeg bor i Danmark, hvor serverne står. Ellers kan det kanskje hjelpe med å sette "varnish cache" som tidligere nevnt i tråden?

Nå kan jeg i og for seg heller ikke sammenligne med andre leverandører heller, da jeg alltid har brukt one.com, og sånn sett heller aldri har hatt problemer med dem da ...

Mvh Dan
 
Topp