Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er det noen som har ferske erfaringer med one.com?

Steve Cash

Medlem
Sist jeg spurte dem, i høst, kunne man ikke parkere domener der.

Skjønner egentlig ikke at noen vurderer dem etter å ha lest masse negativt om dem. Hvorfor ikke bare leie hos noen som ikke får så mye negativ kritikk?

Takk for info, det var nettopp å parkere ett eller flere domener jeg skulle gjøre i første omgang. Greit, jeg har sluttet å vurdere å bruke dem nå.

Så vidt jeg vet fungerer websiden i foreningen jeg nevnte i startinnlegget bra, men så er det også en enkel, liten og lett side. Jeg prøvde den mens jeg skriver dette innlegget, den laster lynraskt.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hmm - jeg har ingen problemer med det, men klart, jeg bor i Danmark, hvor serverne står. Ellers kan det kanskje hjelpe med å sette "varnish cache" som tidligere nevnt i tråden?

Nå kan jeg i og for seg heller ikke sammenligne med andre leverandører heller, da jeg alltid har brukt one.com, og sånn sett heller aldri har hatt problemer med dem da ...

Mvh Dan

Det der er absolutt ikke første gang, det er generelt hver gang det er en kunde som bruker f.ex. one.com eller domeneshop, så går det merkbart treigt. Cacheløsninger skal heller ikke ha noe å si for backend - selvsagt med mindre det er din side som i utgangspunktet overbelaster serveren, men når dette bare har dreid seg om nettsider for små firmaer som stort sett aldri har mer enn ti besøk pr dag, så tror jeg ikke det er der problemet ligger heller.

Jeg stoler nok heller på at den enkleste forklaringen er den korrekte: One.com er og blir en dritthost med overfylte servere. At serverne blir overfylt burde jo også si seg selv når de satser på så ekstremt lave priser.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Synes vel kanskje du gir svaret på dine spørsmål selv...
Jeg har søkt litt i forumet, og fant omtaler av one.com som ikke var særlig rosende, for å si det mildt

:D
 

Steve Cash

Medlem
Men disse trådene er fra et par år gamle og tilbake til i alle fall 2008, så jeg etterlyser ferske erfaringer.
Hvis du hadde tatt deg bryret med å sitere litt til, så hadde du også fått med begrunnelsen for spørsmålet, at trådene som omhandler one.com er gamle. Firmaet kan jo ha forbedret seg over årene. Men nå har jeg fått nettopp ferskere erfaringer, og oppfatningen om at dette firmaet er omstridt er ikke svekket.

Du har ikke begått sitatjuks, ettersom jeg faktisk skrev det du siterte, men du har i alle drevet selektiv sitering. :D Dessuten er alle trådene så jeg fant såpass subjektive, at det skadet ikke med noen flere innspill. Subjektivt er vel det meste av det som har kommet fram i denne tråden også, men konklusjonen blir at jeg velger noe annet, ikke minst fordi det ikke lønner seg å parkere domener der.

Har du brukt dem selv, forresten?
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Litt artig egentlig, for søker jeg på "one.com + god" får jeg opp drøssevis av anbefalinger. De aller fleste fra Danmark da, selvfølgelig. :D

Uansett - jeg har lest noen timer her nå, og finner både gode og dårlige anmeldelser om one.com. De fleste dårlige er mye av "jeg hadde en gang ... "-typen hendelser, eller "en jeg kjenner hadde ... "

Likeledes går mye av det på den "safemode"-greia og lite php-minne, men begge disse tingene er visst fikset nå. Men klart, jeg kan kun uttale meg på egne vegne og erfaringer, og de er gode. Alltid hurtig svar på supporten, døgnet rundt året rundt, og har jeg virkelig f*** opp ting og tang, har de sendt meg hele nettsiden og databasen fra forrige sikkerhetskopiering dagen etter, så jeg bare har kunnet tilbakeføre den for å få tingene opp å kjøre igjen.

Dog skal det sies, at jeg har overhodet ikke noe sammenlikningsgrunnlag hva hastigheten angår, da jeg aldri har hatt domener noen andre steder. Finnes det ellers noen måte man kan måle dette på?

Mvh Dan
 

zapotek

Medlem
Jeg bruker litt forskjellige hoster rundt omkring, og min erfaring er at One.com er en av de beste i sin prisklasse (om ikke den aller beste). Har f.eks. en Wordpressdrevet side hos dem som ligger stabilt på rundt 110-120 000 unike brukere i måneden, og den laster uberkjapt og har aldri opplevd noe nedetid å snakke om.

Har også meget gode erfaringer med kundechatten (anbefaler å bruke den Engelske). Det eneste jeg ikke stoler på er deres interne backuprutiner. Ba dem om å gjenopprette en backup for meg en gang, og det kunne de ikke... Men backup bør du uansett være flink til å ta selv.

Alt i alt, for 10 kroner måneden: You can't beat that.
 

Steve Cash

Medlem
Se her kommer det fersk info som en nødvendigvis finner i Google. Det er slik meningsutveksling som er hensikten med et forum. Hadde jeg ikke trodd det hadde jeg jo nøyd meg med Google. Takk Zapotek.

Uansett så har jeg som tidligere sagt tenkt å parkere et domene eller to, og etter hva som ble skrevet lenger opp er nok likevel ikke one.com stedet for akkurat det, ettersom de selger årsavgift på domene og hosting som én pakke. 235 kroner året er vedlig billig for begge deler, men ikke for bare parkering.
 
Topp