Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er det vanlig og tjene så latterlig lite de første dagene

picxx

Well-Known Member
Hvordan klarer andre her på forumet å tjene 4-5 usd hver dag på adsense?

Om jeg ikke hadde tjent mer enn $4-5/dag på adsense hadde jeg nok virkelig vurdert å bytte ut alle adsense annonsene mine.

Nok om det. Det høres ut som om du lager nettsider for å tjene penger, og det er jo greit nok det, men om du hadde laget nettsider fordi det faktiske temaet hadde intressert deg, og tatt inntjeningen som en bonus hadde det vært mye bedre.

Du kan sammenligne det med at f.eks. du og en kompis hadde startet en modellflyklubb (om du hadde vært int. i det). Til å begynne med kan det hende det kun hadde vært dere to som hadde oppholdt dere på gutterommet. 5 år frem i tid kan det hende klubben hadde avansert til et tresiffret antall medlemmer, med eget klubbhus hvor dere hadde deltatt på stevner, vunnet priser, konkurranser etc.
Tålmodighet er en dyd.....særlig om du skal gjøre noe på internett.

(Og ja...kudos og twingly trafikk konverterer omtrent lik null, så ikke forvent noe av den trafikken).
 

Ståle

Medlem
70 % av annonsene på siden min går jeg ut ifra er public service ads siden det jeg skriver om ikke har noe med verken senger, ringelyder, høytalere eller fjernstyrte biler å gjøre, men det kommer nå noen simple 0.0x usd inn for det om. Bruker jeg tekst annonser får jeg bare relevante annonser, men som sagt så går de igjen over alt og ingen gidder å klikke på dem.

Jeg har til nå registrert 5200 visninger og 41 klikk og har tjent 1.82 usd. Nå er det ikke lenge til jeg kan kjøpe Ferrari for penga gitt :) .

Hvordan klarer andre her på forumet å tjene 4-5 usd hver dag på adsense? Skriver de om noe som ingen andre skriver om eller? Hvor mange visninger har de pr dag??

Jeg skal snart skrive noen korte reportasjer som jeg vet kan klare 10 000 visninger og en god del antall klikk pr reportasje over 1 mnd tid. Det frister ikke noe særlig å bruke adsense hvis det finnes lignende alternativ som betaler bedre.

Hvilke andre alternativ til adsense finnens det som betaler greit og som jeg kan bruke på en side med besøkende fra hele verden?

Public service ads får du ikke betalt for. Hvis det dukker opp ringetone annonser etc så er ikke det public service ads. Derimot betaler de som regel ikke noe bra. Du har nok et eller annet ord på siden din som "trigger" disse annonsene.


Hvordan klarer andre her på forumet å tjene 4-5 usd hver dag på adsense?

Opptimaliserer plassering og farger for å få bedre CTR, skaffer mer trafikk som igjen gir mer klikk. Hvis du vet at du har kvalitetstrafikk så kan du også begynne å bevege deg mot CPA annonser. Det tar noe lenger tid å finne den rette annonsøren som konverterer best, men du har mulighet til å desto bedre betalt.

Forøvrig så er det sant som picxx sier, når man først starter på web så tror jeg det er svært viktig at man starter med en niche som man kan mye om, har lyst til å skrive om og syns det er morsomt å lære mer om. når man etterhvert blir mer dreven kan man utforske andre nicher som kanskje er bedre betalt.

Ferrari kan du alltids skaffe deg. 986.931 klikk til så har du en.
 
Topp