Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er dette lov?

owis

Medlem

Knut

Medlem
Det er vel ikke direkte ulovlig, men hva tror du kundene dine sier når de ser at du "stjeler" kunder fra andre på denne måten? Er ingen steder rykter går så fort som på internett
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg er ingen jurist, men jeg vet om følgende viktige rettsprinsipp: Det som ikke er uttrykkelig forbudt, er lov.

Nå kommer det til å komme en del bombastiske innlegg fra 21-åringer som strør rundt seg med ord som blant annet "varemerke", uten å nødvendigvis vite hva det betyr.

Videre kommer det til å komme innlegg fra mennesker som liker å bruke ord som "etikk", "domenehai" og "moral".

Disse innleggene refererer ikke til konkrete lover, forskrifter eller presedenser i rettsvesenet. De inneholder ingen URLer. Og støtter seg ikke på jus, bare følerier. Vennligst se bort ifra disse innleggene. De er skrevet av lettvektere som er eksperter på å servere blå røyk.
 

picxx

Well-Known Member
Ser ikke noe som skulle være ulovlig med dette.
Om "konkurrentene" er redde for konkurransen hadde det vel neppe tappet budsjettet om man hadde kjøpt opp likelydende domener for et par tusenlapper i året.

"Som man reder, ligger man" og "Først til mølla o.s.v." :D
 
Jeg drifter et nettsed som selger belysning. I den anledning har jeg kjøpt opp andre domener som har med belysning å gjøre eller som ligner på mine konkurrenters domener.

I egenerklæringen som du har signert og sendt til Norid står det bl. annet:

Søkerorganisasjonen erklærer herved at registrering og/eller bruk av navnet/-ene som søkes registrert
- ikke er i strid med gjeldende regelverk. Søker plikter å følge det til enhver tid gjeldende regelverk for .no.
- etter søkers kunnskap ikke medfører urettmessige inngrep i tredjemanns registrerte eller uregistrerte rettigheter til navnet.
- ikke er i strid med norsk eller internasjonal rett.
- ikke uberettiget gir inntrykk av å angå offentlig forvaltning eller myndighetsutøvelse.