Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er jeg pliktig til å vidresende feilsendt mail?

sta

Medlem
Videre tror jeg også at domenene er nokså like.

Du kan nok ha rett i dette, men spiller dette egentlig noen rolle? Er det noen prinsipiell forskjell på om domenene er abc.no/acb.no eller abc.no/noeannet.no? Det er fremdeles det andre selskapet som har gjort en feil her, og ikke meg. Jeg har hatt domenet mitt i snart 10 år, driftet en aktiv nettside på dette i alle disse årene og har aldri hatt til hensikt å tjene på en mulig forveksling av domenenavn.
 

sta

Medlem
Ja det er jo det samme som skjer om noen feilinnbetaler til bank kontoen din, så skal en gi pengene tilbake. Hvis postbudet ligger posten til naboen i din postkasse, skal naboen likevel ha posten tilbake. Hvis NAV feilutbetaler, og du tar pengene i god tro, blir det pallesnekring for vanlige folk:D

Dette er litt interessant; Kan en epost sidestilles med et fysisk brev? Jeg vil tro at mottar jeg et fysisk brev i min postkasse som egentlig er til naboen, så plikter jeg å enten levere dette til rett mottaker eller sende det i retur. Elektronisk post får jo fort et helt annet omfang enn fysisk post. Det er lite sansynlig at du mottar 1000 feilsendte brev i din postkasse, men det er ikke usannsynlig at du kommer i en situasjon der du mottar 1000 feilsendte eposter. Sistnevnte vil ta mye tid å enten vidresende eller returnere til avsender. Er dette noe det uansett kan kreves at man gjør også uten å få sine kostnader for dette dekket?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
I god tro sletter du de først x-antall brev. Fortløpende ettersom du sitter bak tastaturet.
Sikkert spam...

Etter en stund oppdager du at her må det være noe feil, og da er det god forretningsskikk å prøve å gjøre noe med det. Det er da rimelig å bli kompensert.

I ny og ne får jeg epost - og jeg gir beskjed. Men når det er mange eposter, da blir det en annen sak.
Tid er det vi har minst av i livet. Jeg er 37 nå, så jeg har ca. 60000 arbeidstimer igjen (hvis jeg når pensjonsalderen). De skal jeg ikke uten videre gi bort gratis.
 

R@ge

Kverulant
fantastisk sak..

Som flere påpeker er firmaet selv ansvarlig og du kan ikke kreves for noe som helst.

Var jeg dette firmaet ville jeg heller betalt deg 500 kr timen for arbeidet dette har medført og spurt pent om du kunne sende videre...

Hvis du ikke aksepterer slikt så har sikkert ikke DELETE knappen vondt av litt trening
 
Topp