Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Er logo alltid viktig.

TorsteinO

Art Director & grunder
Det går faktisk til en viss grad å bruke vektorfiler (SVG) i endel nettlesere, fra IE 9 har IE støtte for det, og safari og firefox har vel hatt det en stund uten at jeg skal si sikkert hvor lenge. Det kan være smart, spesielt nå hvor responsive nettsider begynner å bli mer aktuelt, men det er absolutt ikke noe å henge seg opp i foreløpig.

MEN - hvis du skal lage eller få laget en logo, samme om det bare er så enkelt som det jeg beskrev over med navnet skrevet i en bestemt helvetica-variant osv, så bør du lage/få det som vektor. Ikke bare fordi det kan skaleres opp i det uendelige, men fordi det kan lages i ALLE størrelser, uten noe problem.

Logo til websiden? Fint, "lagre som -> *****.png" (24bit transparent) i passe størrelse.
Sponsorlogo til t-skjortene til fotballaget til guttungen? fint, lagre som eps, send avgårde
Visittkort? Samme eps'en som over

osv osv. Du har rett og slett alt du trenger hvis du har den som vektor, og hvis du skal gjøre det så enkelt som bare firmanavnet i en bestemt font, uten noe mer om og men, så er det i alle fall like enkelt å gjøre dette som vektor fra starten av, f.ex. med Illustrator, som det er å gjøre det som rasterisert grafikk i photoshop e.l.

Det trenger heller absolutt ikke å koste 10-20.000 å få laget en logo, bare for å ha sagt det
 
Sist redigert:

paal_erik

Medlem
Jeg fikk designet en logo av et firma. Betalte 390,- +mva
Ser de har samme tilbud enda.

Jeg hadde en ide, om hvordan logoen skulle se ut, og disse laget den til jeg var fornøyd. Har i etterkant fått skryt for logoen på våre polo shirts i div. konkuranser

Jeg ville ha noe som kjennetegnet Norge, og vår sport. Resultetet ble så bra at jeg vil bruke samme firma neste gang også.
 
Jeg fikk designet en logo av et firma. Betalte 390,- +mva
Ser de har samme tilbud enda.

Jeg hadde en ide, om hvordan logoen skulle se ut, og disse laget den til jeg var fornøyd. Har i etterkant fått skryt for logoen på våre polo shirts i div. konkuranser

Jeg ville ha noe som kjennetegnet Norge, og vår sport. Resultetet ble så bra at jeg vil bruke samme firma neste gang også.

Hvem da?
 
hvis du bare vil ha det billigst mulig er det bare å søke etter "billig logo", så får du opp en hel haug med firmaer som masseproduserer sånt. Riktignok vil du da sannsynligvis få noe bedre ved å bruke fremgangsmåten jeg har forklart over, men...

Okei, jeg er usikker men får se etterhvert hva det blir til :)
 
Logoshop.no
Funket for det jeg skulle ha den gangen.

Temmelig spesielt. Kunder som Universitetet i Oslo, Bama, Volvo mm...? Må si jeg tviler litt på dette i grunn. De er i det minste rimelige og man får 3 (!) designutkast dagen etter. Koster jo ingenting å prøve, selv om jeg gjør det kun for moro skyld. Dessuten lover de at om man ikke er 100% fornøyd så får man pengene tilbake :)
 
Sist redigert:

TorsteinO

Art Director & grunder
Fler enn meg som stussa på det der ja.

Lurer veldig på hva det er de har gjort for dem, for de har ihvertfall ikke laget de logoene hovedfirmaene der bruker, og blar man gjennom referansene ser man ingen av disse firmaene der. Det er selvsagt mulig at de bare er stokk dumme, men hadde jeg f.ex. hatt Volvo på kundelista ville jeg definitivt ha vist fram det jeg hadde gjort for dem på forsiden.
 
Topp