Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Erfaringer med Hetzner?

Santo

Active Member
Hei,

Etter å ha forkastet Servage.net er jeg er nå på utkikk etter en managed dedikert server. Den bør tillatte mye trafikk og ha god hastiget. Etter å ha lest noen gamle innlegg på Webforumet har jeg nå funnet frem til noe som heter Hetzner i Tyskland.

Er det noen som har noen erfaringer med disse?
Hetzner Online AG

Hetzner Online AG: MS 3000

79 € i måneden.

AMD Athlon 64
X2 5600+
Dual Core

2 GB DDR2 RAM

2 x 400 GB
SATA II
(Software RAID 1)

Unlimited trafikk med en liten *

* There are no charges for overage. We will permanently restrict the connection speed to 10 MBit/s if more than 5000 GB/month are used. 100 MBit/s speed can be optionally restored by committing to pay 6,90 € (incl. VAT) per additional TB used.

Testfil for hastighet derifra:
http://www.hetzner.de/100MB.iso
 

picxx

Well-Known Member
Hvis du har tenkt å bygge ut eller vokse innen streming i adultbransjen, ville det ikke vært best å heller gå til ansakaffelse av en egen rack, og så bare pakke den inn hos en serverpark "near you", som de sier på nynorsk? Er vel det de kaller for collocated, så da betaler du jo bare noen hundrelapper i mnd. for å la personalet der ta seg av oppgradering av OS og slike ting.
 

picxx

Well-Known Member
er vel billigere å lease så mange servere man trenger i f.ex. nederland/tyskland, enn å skaffe en egen rack, egne servere, og leie plass og linje til den

Man trenger jo ikke å bruke collocation med plassering i norge.
Ulempen er jo selvsagt at man liksom ikke bare spretter på flyet og tar seg en svipptur til houston, amsterdam eller bonn om man blir uenig med firmat og ønsker å si opp avtalen (på dagen).
 

Santo

Active Member
Takk for tilbakemeldingene :)

Da blir det nok antageligvis en managed dedikert server fra Hetzner.

Det fine med Hetzner er at de også fjerner den tyske momsen iogmed at jeg kommer fra et land utenfor EU. Dermed blir prisene 19% rimeligere enn oppgitt på deres hjemmeside.

Det er det forøvrig ikke alle som gjør, noe som jeg har funnet ut i min runde med å sjekke ulike hostingselskaper i en del forskjellige europeiske land.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Oi, det var billig! 64 Euro måneden blir det da (518 nok,-). Kan du komme med en liten update etter at du har kjøpt for å høre dine erfaringer med oppsett etc?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
bare for ordens skyld siden dette er noe veldig mange knoter med - det blir litt feil når du trekker fra 19% for å fjerne mva'en, da får du en litt lavere pris enn det faktisk blir når man trekker fra mva på 19% på korrekt måte. Enkleste måte å få det rett på er å dele prisen (1+mvasatsen), altså dele på 1,19 når mva'en er på 19%.

Ex:

Du starter med en pris på f.x. 100€, og legger til 19% mva/vat, som da blir 19€, så du ender på 119€ inkludert mva/vat.

Men... hvis du nå skal gå motsatt vei, og trekker fra 19%, så trekker du jo fra 19% av 119, som er mer enn 19% av 100, som var det du la til til å begynne med, og da blir det feil.

Enkleste måte for å få det korrekt er som sagt å dele på 1,19 (1,25 for norsk mva)
 
Sist redigert:

DiaVoLo

New Member
Hva er egentlig vits med å velge solidhost til hosting når de bare benytter servere fra Hetzner..
Sparer jo endel penger på og hoste siden i Tyskland.

Noen som vet hvordan hastigheten? Ser jo ut som denne siden blir hostet oss Hetzner (tracert)
 
Topp