Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Et WooCommerce Ordrenummer Spørsmål

i-net

Medlem
I WooCommerce så får ordre som blir avbrutt av en kunde også et ordrenummer. Da har man selvsagt heller ikke mottatt noe penger.

Når ordren som ble avbrutt av kunde fikk f.eks. ordrenummer 1001 og ordren før der hadde 1000, så blir neste reelle ordre som kommer inn 1002...

Alle ordre skal jo ha ordrenummer 1-2-3-4-5 uten avbrudd i forhold til bokføringsloven.

Hvordan fikser man dette problemet ??

Og litt i samme gate som over:

La oss si en kunde velger å betale med bankoverføring i stedenfor Paypal, og ordren blir i WooCommerce satt som ordre "venter". Så sender kunden aldri penger og ordren blir bare stående på vent...

Hva skjer da med at neste ordrenummer går videre fra ordren som man aldri fikk betaling for, og som egentlig bare kan slettes, siden den er 0 verdt.. ??

takk for smarte svar fra smarte WF hoder.
 
Sist redigert:

Rismoen

Medlem
Den eneste måten jeg ser er å gå til innstillinger på print Invoice/packing List eller hva pluginen du bruker heter og stille den tilbake.

7bLXa.png



Kanskje greit å vite eksakt hvilken plugin du bruker om vi skal hjelpe deg :confused:



EDIT: denne pluginen genererer ikke en "kvittering" før du har trykket "fulfør" så denne skal nok løse problemet ditt.
 
Sist redigert:

i-net

Medlem
Huh. Rismoen. ?

Jeg skrev jo at dette gjelder WooCommerce. Det du også bruker ??

I tillegg til dette har jeg forøvrig også installert:
WooCommerce Print Invoices & Delivery Notes plugin og
WooCommerce Sequential Order Numbers

uten at disse er noe særlig fleksible eller smarte...

Hvor i alle dager er det du har hentet det bilde du viser til der Rismoen?
Må neste sende ballen tilbake til deg når du viser et slikt bilde uten å si noe om
hvilken plugin eller hvor dette er fra ??

takk for forsøk på hjelp i alle fall :)
 

Christian

Medlem
Hos oss har vi både ordrenummer og fakturanummer. Vi har noe rundt 8000 ordrer i året, og følgelig en haug med huller i ordrenummerserien, uten at det er noe problem.

Først ved fakturering eller kontantbetaling får vår ordre et fakturanummer, og disse må være uten huller og kan ikke slettes eller endres på.

Har du på order- og fakturanummer - eller kun en nummerserie som blir brukt til begge deler?
 

i-net

Medlem
Rismoen: takk for tips om den "WooCommerce PDF Invoice".

Denne pluginen genererer ikke en kvittering før du har trykket "fulfør" så denne skal nok løse problemet ditt.

Hvis det du sier her stemmer så kan det nok løse problemet mitt ja. takk!

clinton4: nei, jeg blandet egentlig ikke; For ordrenummer og fakturanummer ble automatisk akkurat det samme med den dårlige "WooCommerce Print Invoices & Delivery Notes plugin ". Så den er ubrukelig da..

Christian: Bruker du da "WooCommerce PDF Invoice" som Rismoen nevner? Eller også andre plugins som er relevant regnskapsmessig?

takk :)
 

Christian

Medlem
Nei, vi bruker ikke WooCommerce. Jeg forklarte det kanskje litt dårlig, men jeg ønsket bare å poengtere hvordan forskjellen på ordrenummer og fakturanummer er hos oss.
 

i-net

Medlem
Beklager Msites. Skulle vært fakturanummer.

Det viktigste å ta med seg her er uansett at Rismoens sitt tips om "WooCommerce PDF Invoice", kan være løsningen på problemet. Løp&kjøp.
 
Sist redigert:

cruzader

Medlem
Såvidt jeg har forstått det så kan du bruke hva kunden gikk med der og da som referanse til ordren om du ønsker, men alle faktura du sender må være sekvensielle.
Så om du vil referere til ordre som "mannen med røde sko" er det høyst upraktisk finne noe igjen utifra men helt ok sålenge en evnt. faktura du sender han passer sekvensielt inn med resten av fakturaene.

Opencart som jeg bruker har også samme med at ordre lagres idet der foreligger noe personalia den kan knyttes mot, så fører jeg inn evnt. fakturanummer mot salget selv om det faktureres.

Alle salg jeg "går glipp av" slik i opencart lagres med kontaktinfo og hva de hadde i kurven, så bruker jeg en modul som etter 24timer sender de en epost med liste over kurven samt en formell tekst med hei har du glemt oss etc, klikk her for fullføre kjøpet samt en rabattkode om stor ordre.
Får hentet inn igjen en ganske god andel av tapte ordre på den måten.

Så jeg ville heller sett på dette som en god ting enn dårlig ting, der er garantert en modul som gjør samme til WooCommerce også (ellers er det lett lage selv).
Det gir deg en lead og et konkret behov du kan følge opp for flere salg.

Et salg betalt med kort trenger vel ikke mer enn en ordrebekreftelse/kvittering samt gjerne pakkseddel.
Om du skulle ført alle dine faktura sekvensielt matchende med ordre så må du jo nekte folk betale på noe annet vis, ellers ryker jo sekvensen din på fakturaene idet kunde 4,6,9,10 etc betaler på annet vis.
 
Sist redigert:
Topp