Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Få i gang et community

Ole Avranden

utvandret
Jeg skal begynne å markedsføre et community på mobilfakta.no, og lurer på om noen har gode tips til hvordan jeg bør gå frem?

Jeg vurderer å kjøre en konkurranse hvor premien er en (high end) mobiltelefon, men er nettbrukere generelt lei av konkurranser nå?

Det er grei trafikk på nettstedet, men communities/forum uten brukere trekker som kjent ikke nye brukere, så hvis jeg skal vente på den naturlige rekrutteringen har jeg nok nådd pensjonsalderen før det tar av... :cool:


Noen tips (utenom konkurranser) til hvordan jeg bør gå frem?


- Jeg er klar over at tekstene ikke er fullstendig oversatt og at det er feil tegnsett slik at norske bokstaver ikke vises riktig på community'et. Dette blir selvfølgelig fikset før markedsføringen settes i gang.
 

zapotek

Medlem
Lag deg 10 brukere selv og diskuter med deg selv. Da ser det aktivt ut, og andre signer opp.

PS! Det er jeg Tonny som skriver, dette er en av 50 profiler jeg
bruker for å få webforumet til å se aktivt ut ;)











hehe bare fleiper til de som gikk på den.
 

skogtrollet

Medlem
Hvis du skal gjøre dette til noe stort burde du kanskje vente med all reklame og annonser på siden, til du har fått en grei brukermasse?

Ellers har jeg ingen peiling på hvordan du kan få det i gang.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Konkurranse er greit, men ikke kjør KUN en premie... En highend telefon i 1 premie, og så et par enklere telefoner (billige) til 2-5 plass f.eks..

Utenom så må du bare produsere bra materiale.. være den første som går ut med nyheter om nye rykter/nye telefoner, legge inn på kudos under teknologi (slik at den kommer på itavisen.no) etc etc...


(offtopic: og for guds skyld, få deg Quick Reply i forumet)
 

picxx

Well-Known Member
Noen tips (utenom konkurranser) til hvordan jeg bør gå frem?

Twitter, facebook, virale videoer, topplister (om det enda finnes), feederblogs, spamblogs, feedersider og nyhetsbrev.... deretter kan du jo begynne å betale (gi bort premier) for annonsering.
 

Ole Avranden

utvandret
zapotek: Har vurdert den muligheten, men er redd jeg blir schizofren underveis...

skogtrollet: tenker du reklame på communitydelen, eller nettstedet generelt? Nettstedet har grei trafikk allerede (kan og bør selvfølgelig alltid bli bedre, men det er nå noe allerede...).

Helge: Godt poeng med flere mobiltelefoner. Det skal liksom være en "Raskt svar"-funksjon på forumet, men jeg ser den er like effektiv som en norsk kommunepolitiker... Settes opp på "må fikses"-lista...

Picxx: Ja, for å dra trafikk, men problemet er jo å få brukerne til å signe opp.


Takk til de som meldte seg inn!
 

bxc

Medlem
I et foredrag Eirik Solheim fra NRKbeta holdt på UiB ( Gratis foredrag om fremtidens medier fra UiB og NRKbeta ) forklarte han hvordan Flickr gjorde det i begynnelsen. Kan gi en oppsummerin fra hukommelsen hvis du ikke gidder se igjennom 4 x 45 min (dog, anbefales det å se de 4 x 45 min).

Han sammenlignet Flickr med en fest, i begynnelsen av festen(Flickr) sto verten i døra og hilste på alle som kom inn. Folkene bak Flickr kommenterte bildene folk la ut og var aktiv med i diskusjonen. De måtte i begynnelsen jobbe døgnet rundt, men etterhvert som folk følte seg mer hjemme, begynte vanlige brukere også å hilse på nye brukere. På denne måten skapte man en grunnmur av brukere, som gjorde denne hilse og kommentere bilder til nye gjester gratis. Og vips, så var Flickr et faktum.
 

picxx

Well-Known Member
Picxx kan du gi en nøyaktig definisjon på feederblog, spamblog, og feederside?

feederblog = en blogg, med den hensikt å drive trafikk til en annen side. Om det er en egen side eller en affiliateside spiller null trille.
spamblog = splog = En blogg med den hensikt å enten spre affiliatelinker eller som et virkemiddel til å få bedre status på en 3. side. (man kan med ganske stor sikkerhet si at 99% av alle blogger på nett er splogs).
feederside = Se feederblog, men forskjellen er at dette er en statisk (html) side.
 

xenimus86

Medlem
Jeg ser du bruker com_community, eller JomSocial som det kalles.
Det finnes en Facebook Connect-modul til denne. Bruk den, så blomstrer det raskt sikkert :)

Ellers kan du også prøve ut poengsystemet, Alpha User Points, som gir brukere poeng hvis de gjør diverse handlinger , som de etterhvert kan bytte ut i Kupongkoder til en evt. nettbutikk eller noe annet du driver.

Facebook Connect - JomSocial Docs
AlphaUserPoints
 

Ole Avranden

utvandret
Jeg bruker Facebook-connect, men i HelloMe-modulen. Det er et genialt system!

Alpha User Points har jeg vurdert før, men da så jeg ikke noe bruksområde for det... Men jeg tok en ny kikk på det nå, og det kan absolutt være muligheter der. Det virker jo mer avansert (blant annet med poeng for referrals) enn det innebygde systemet i JomSocial.
 
Topp