Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Facebook-brukere kjøper ikke

timepoint

Medlem
Konverteringer på Facebook

Har annonsert endel på Facebook, og du kan få mye og billig trafikk, men da veldig lav konvertering.

Jeg tror det er viktig og heller se på Facebook reklame som merkevarebygging og kjennskap enn direkte på konvertering.
Skal du eks. promotere en video, holde konkurranse o.l., funker Facebook vel så bra som andre kanaler.
 

n0stra

Medlem
Anntar jeg er heldig eller bare veldig "flink" isåfall :) Fb-tilhengerne våre er våre mest dedikerte og viktigste besøkende. Får inn bedre konvertering på dem enn vi gjør på organiske og kjøpte besøk gjennom blant annet google.

Kan jo være bransjen og hva vi selger selvsagt. Vi har ofte kunder som kommer tilbake igjen og igjen.

Vi ser også en stor sammenheng mellom besøksøkning og salgsøkning med ca 3 ukers mellomrom. Vi har begynt med first-visit-tracking opp mot salg slik at vi lettere kan se sammenhengen gjennom flere måneder og år etterhvert.
 

SYSE

Medlem
Anntar jeg er heldig eller bare veldig "flink" isåfall :) Fb-tilhengerne våre er våre mest dedikerte og viktigste besøkende. Får inn bedre konvertering på dem enn vi gjør på organiske og kjøpte besøk gjennom blant annet google.

Kan jo være bransjen og hva vi selger selvsagt. Vi har ofte kunder som kommer tilbake igjen og igjen.

Vi ser også en stor sammenheng mellom besøksøkning og salgsøkning med ca 3 ukers mellomrom. Vi har begynt med first-visit-tracking opp mot salg slik at vi lettere kan se sammenhengen gjennom flere måneder og år etterhvert.

Tipper bransjen / kundesegment er viktige faktorer her ja; så lenge det favner bredt nok kan sikkert Facebook være en fin kanal :)
 

AnneB

Medlem
15-25% av kjøpene i nettbutikken min kommer fra sosiale medier (facebook, blogg og forum) og ca 5% av alle kjøperne kommer fra vår Facebookside - og selv om det ikke er mange så er det likevel mange nok til at det blir penger av det. Jeg kjøper ikke annonseplasse - det er facebooksiden som gir trafikken.

Jeg har en konverteringsfrekvens fra Facebook som ligger nesten 1 prosentpoeng over google. Det forutsetter at jeg er flink til å oppdatere og bruke Facebook aktivt i markedsføringen.

Bloggen gir litt høyere konverteringsfrekvens enn Facebook.

Alt dette koster meg ikke penger, men jeg må jo bruke noe tid på dette.

Foruten de som jeg kan spore direkte tilbake til Facebook, regner jeg med at mange av de som kommer direkte (som er ca 25%-30%) bruker de sosiale mediene for å fange opp nyheter. Å jobbe mot de sosiale mediene er for meg utrolig viktig for å sikre omsetningen hver måned, og selv om det er litt jobb, så er det ikke mer enn at det er klart lønnsomt. Bruker ca 2-5 timer på dette hver uke - og det er jo i tillegg morsomt.

Har ennå ikke prøvd meg på betalte annonser på facebook, men skal også prøve dette etterhvert.
 
Topp