Facebook-brukere kjøper ikke

En tråd i 'Sosiale medier' startet av kongen, 11 Jun 2012.

  1. timepoint

    timepoint Medlem

    Innlegg:
    275
    Konverteringer på Facebook

    Har annonsert endel på Facebook, og du kan få mye og billig trafikk, men da veldig lav konvertering.

    Jeg tror det er viktig og heller se på Facebook reklame som merkevarebygging og kjennskap enn direkte på konvertering.
    Skal du eks. promotere en video, holde konkurranse o.l., funker Facebook vel så bra som andre kanaler.
     
  2. zapotek

    zapotek Medlem

    Innlegg:
    3.689
    Det ligger WAY under 20 prosent.
     
  3. TorsteinO

    TorsteinO Art Director & grunder

    Innlegg:
    4.642
    ***Totalt off topic, men likte ordvalget til SYSE :D***
     
  4. SYSE

    SYSE Medlem

    Innlegg:
    145
    Hehe, takk :)
     
  5. n0stra Medlem

    Innlegg:
    518
    Anntar jeg er heldig eller bare veldig "flink" isåfall :) Fb-tilhengerne våre er våre mest dedikerte og viktigste besøkende. Får inn bedre konvertering på dem enn vi gjør på organiske og kjøpte besøk gjennom blant annet google.

    Kan jo være bransjen og hva vi selger selvsagt. Vi har ofte kunder som kommer tilbake igjen og igjen.

    Vi ser også en stor sammenheng mellom besøksøkning og salgsøkning med ca 3 ukers mellomrom. Vi har begynt med first-visit-tracking opp mot salg slik at vi lettere kan se sammenhengen gjennom flere måneder og år etterhvert.
     
  6. SYSE

    SYSE Medlem

    Innlegg:
    145
    Tipper bransjen / kundesegment er viktige faktorer her ja; så lenge det favner bredt nok kan sikkert Facebook være en fin kanal :)
     
  7. AnneB

    AnneB Medlem

    Innlegg:
    81
    15-25% av kjøpene i nettbutikken min kommer fra sosiale medier (facebook, blogg og forum) og ca 5% av alle kjøperne kommer fra vår Facebookside - og selv om det ikke er mange så er det likevel mange nok til at det blir penger av det. Jeg kjøper ikke annonseplasse - det er facebooksiden som gir trafikken.

    Jeg har en konverteringsfrekvens fra Facebook som ligger nesten 1 prosentpoeng over google. Det forutsetter at jeg er flink til å oppdatere og bruke Facebook aktivt i markedsføringen.

    Bloggen gir litt høyere konverteringsfrekvens enn Facebook.

    Alt dette koster meg ikke penger, men jeg må jo bruke noe tid på dette.

    Foruten de som jeg kan spore direkte tilbake til Facebook, regner jeg med at mange av de som kommer direkte (som er ca 25%-30%) bruker de sosiale mediene for å fange opp nyheter. Å jobbe mot de sosiale mediene er for meg utrolig viktig for å sikre omsetningen hver måned, og selv om det er litt jobb, så er det ikke mer enn at det er klart lønnsomt. Bruker ca 2-5 timer på dette hver uke - og det er jo i tillegg morsomt.

    Har ennå ikke prøvd meg på betalte annonser på facebook, men skal også prøve dette etterhvert.
     
  8. bvblogg Medlem

    Innlegg:
    21

Del denne siden