Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Faktura løsning/fødelsdato - Wordpress

Turbo Heidi

Member
Har såtte og lett etter fakturaløsning plugin til woocommerce, men finnes jo ingenting.

Er klar over at det er strenge regler på dette, men er jo like strenge regler på at man skal vere 18år for å handle på nett. Hvordan kan eg vite at dem som er mine kunder er 18+ når dem handler da?

Må jo vere lov å be om fødelsdato.

Er det noen som vet?
Evt om hvordan eg kan legge dette til i wordpress?
 

Rismoen

Medlem
Hvordan kan eg vite at dem som er mine kunder er 18+ når dem handler da?

Dette baker du bare inn i betingelsene.
ddaed1afd2.png

Standard salgsbetingelser finner du her: http://www.forbrukerombudet.no/asset/3215/1/3215_1.pdf

Om kunden er 18 eller ikke burde du bry deg fint lite om, så lenge de har godtatt betingelsene så har du alt det juridiske på din side. Om kunden utgir seg for å være 18 år eller eldre er ikke ditt problem.
 
Sist redigert:

Steve Cash

Medlem
Det kan være et problem hvis du selger på kreditt og en kunde som ikke betaler er under 18 år. Det finnes regler for inkasso mot mindreårige, jeg kan dem ikke i hodet, men det er eksperter på dette her.
 

ptomter

Medlem
Tror noen kan bli skeptiske om du spør om fødselsdato. Ingen andre nettbutikker gjør det, hvorfor skal du?

Hei Tonny, en rekke av mine større nettbutikk kunder spørr om fødselsdato, dette er også noe jeg gjør og for nettopp det å forenkle en eventuell inkassoprosess hvis dette blir nødvendig. I tillegg velger mange dette også av statistikker sammenheng, for å se hvilken kategori av kunder som handler. Så si at ingen nettbutikker gjør det blir litt feil, da jeg ser fler og fler også begynner med dette.

Så er er jeg desidert enig med Heidi, smart gjort og ingen av mine kunder har noen gang fått noen tilbakemelding på at folk har noe mot det. De har et som en vanlig registreringsprosess. altså dag- måned - år formatet.
 

Rismoen

Medlem
Sjekk ut "checkout field editor"

Der kan du endre og legge til felt i kassa.

Automatisk fakturasystem tror jeg blir litt verre. Selv anbefaler jeg Conta faktura og inkasso
 

ptomter

Medlem
For alle mine kunder som kjører Woocomerce eller Magento har jeg integrert fakturaløsningen fra Tripletex. Meget oversiktlig og brukervennlig samt overkommelige priser.
 
Topp