Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fjerning av catchet data hos Google og ABC.

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Mulig jeg har postet i feil kategori, men da får dere korrigere meg!

Jeg jobber med en sak nå der eier av en side blir truet med søksmål pga at kontaktinformasjon til saksøker er catchet av bl.a. Google.

Saken er at ved et spesifikt søk kommer saksøkers telefonnummer opp på listen over treff.

Finnes det noen måte å få fjernet det Google har i catch? Noen grei framgangsmåte på dette?

Hva ville dere selv gjort i en slik situasjon, når man i praksis ikke har kontroll over det som ligger i catch? Og tror dere et søksmål i sivil rett vil nå fram?

På forhånd takk!
 

zapotek

Medlem
Har den som saksøker hemmelig telefonnummer? Hvis ikke vil jeg tror at dette nummeret ligger åpent på alt som er av nettkataloger i Norge (og det begynner å bli noen).

Uansett kan de ikke saksøke deg for det som ligger i Googles Cache, det er jo på en tredjeparts side.
 

Tonny Kluften

Administrator
Interessant sak.

Ja, du kan få fjernet dette i løpet av få dager, ihvertfall fra Google.
Les her: Fjern innhold fra Google-registeret.
Hvis du ikke finner infoen om hvordan du sender inn melding til Google så si ifra så skal jeg grave litt dypere.

Det er umulig å si om han kan vinne en rettssak. Har f.eks. saksøker kontrakt på at ikke saksøkte skal offentliggjøre nummeret? Mange ting spiller inn.
 

zapotek

Medlem
Du kan også kjøre noen lenker inn mot den aktuelle url'en. Får søkemotorene til å snuse på innholdet på nytt og endre registrene sine.
 

kspoosh

Sjømann, morgenfugl, nerd
Hei,

Takk for god link, Tonny.

Zapotek: Jeg tror mer det var sammenhengen på søket som gjorde at saksøker ville gå til sak. Han følte seg ikke komfortabel med å være listet i den sammenheng, når han mente han ikke hadde noe med siden å gjøre lengre.

Jeg har sendt linker til han som eier siden, så får vi se hvordan saken går!

Takk for hjelpen!
 

skogtrollet

Medlem
Sendt linker? Du trenger jo bare å lenke til de selv. Så kan du skjule lenken ved å bruke hvit lenketekst f.eks.
 
Topp