Kjapp og trygg hosting for Wordpress

"Flaming"...

picxx

Well-Known Member
Om je får et oppdrag å sette opp en nnettside og personen ikke betaler når jeg har utført hva han ønskler blir jeg naturligvis en smule forbannet.
Er det da ok å gå offentlig med at denne personen/firmaet ikke betaler, eller er dette et internt anliggende, som skal ordnes uten offentlighetens innsyn?

Selv følger jeg ikke norske lover, og forholder meg ikke til dem, men ønsker likevel å gi en kunde det han betaler for....når kunden velger å svindle meg er mitt eneste angrep offentlig beskuelse....er det rett, eller feil?
 

Geir E.

Medlem
Det samme skjedde med meg, men jeg tenkte kunden ikke var verd å få navnet mitt knyttet til seg i Google, da hun var så lavmål og uberegnelig som man får det. Det kan backfire sikkelig.

Det jeg kom fram til var, det er bare sånt som kan skje når man ikke har en kontrakt og at jeg hadde lært en viktig lekse.
 

webpiken

Medlem
Jeg synes slike saker er et internt anliggende, som eventuelt bør tas «tjenestevei».

Når man leser «flaming» vet man aldri helt hva som er sant og ikke.
Så uansett hva den andre parten angivelig skal ha gjort/ikke gjort, får jeg et veldig negativt inntrykk av den som henger noen ut.

Det innbyr virkelig ikke til samarbeid å vite at om det oppstår en konflikt, risikerer man å bli hengt ut.

Derfor ville jeg for eksempel aldri brukt et firma som jeg visste hadde hengt ut andre kunder tidligere.
 

picxx

Well-Known Member
Det innbyr virkelig ikke til samarbeid å vite at om det oppstår en konflikt, risikerer man å bli hengt ut.

Ingen (ok, kanskje noen) er så dumme at de bruker firmaets adresse til å henge ut en person eller et firma.
Man oppretter et nytt domene, gjerne ved hjelp av domainsbyproxy, som man lar rangere på topp i serps.

for deg som kunde, eller surfer, har du null peil på hvem som står bak disse sidene.
 

picxx

Well-Known Member
Tjenestevei har ofte en bom som ikke kan åpnes uten skyhøy bomavgift (rettsak). Skal man så sitte og godta et stort tap fordi man ikke har råd eller anledning til å kjøre saken for retten?


"Tjenestevei " er ofte bare et ord for "mere offentlig avgift".... jeg tror faktisk jeg ville ordnet disse sakene personlig om jeg hadde bodd i norge.
 

webpiken

Medlem
Tjenestevei har ofte en bom som ikke kan åpnes uten skyhøy bomavgift (rettsak). Skal man så sitte og godta et stort tap fordi man ikke har råd eller anledning til å kjøre saken for retten?

Det blir jo en personlig avgjørelse. Selv ville jeg heller tatt tapet enn å synke så lavt som å begynne flaming.
 

picxx

Well-Known Member
Det blir jo en personlig avgjørelse. Selv ville jeg heller tatt tapet enn å synke så lavt som å begynne flaming.

...og plutselig visste jeg hvem jeg skulle engasjere som designer i mitt neste prosjekt....

Tapsprosjekt...kommer nok til å tape noen mill...men vil fremheve meg som prod.ass.
 

R@ge

Kverulant
Kan du ikke slette hele nettsiden da?

Som webby har du vel tilgang til ftp og sql der og du kan bare fjerne alt og legge igjen en index.html fil som det kun står at kunden ikke har betalt eller noe...
 

picxx

Well-Known Member
Kan du ikke slette hele nettsiden da?

Som webby har du vel tilgang til ftp og sql der og du kan bare fjerne alt og legge igjen en index.html fil som det kun står at kunden ikke har betalt eller noe...

Spørsmålet var retorisk, men som designer får du hverken tilgang til ftp eller noe annet som berør siden foruten det grafiske.
Som admin ønsker du vel neppe å slette noe, om prisen er en 30-40 lapper.....
 

SolidHost

Medlem
I det lange løp tror jeg aldri det vil lønne seg å henge ut en kunde offentlig. Det blir til slutt du som blir taperen, da jeg tror andre potensielle oppdragsgivere vil få et negativt inntrykk av deg.
 

testdriver

Ha det bra..
Enig med siste taler. Forstår godt at lysten er stor, men andre løsninger er nok bedre. Som oppdragsgiver ville jeg styrt unna designeren hvis det var en minste risiko for skulle å bli hengt ut offentlig, til tross for at jeg kun har gode hensikter når jeg gir oppdraget.

Ingen mulighet for å gå rettens vei?
 
Topp