Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flere nettbutikker - felles admin

kongen

kongemedlem
Hvilke nettbutikkløsninger finnes det hvor man kan ha flere nettbutikker (på forskjellige domener) og alle har felles administrasjon / backend?

På en måte som Wordpress multiuser hvor man maskerer domenene slik at man har egne domenenavn for hver blogg men bare ett adminområde.
 

cruzader

Medlem
Opencart som nevnt over så kan du kjøre multi-store, du kan sette opp forsidene/menysystemen forskjellige.
Samt forskjellige infosider om frakt/retur osv om du ønsker det.
Skal du ha forskjellige themes på butikkene så må du regne med litt omskriving selv.

Har satt opp et par multi-stores tidligere med opptil 12 butikker-i-en.
N.B. Utvalget i moduler krymper betraktelig siden ikke alle fungerer optimalt eller i det heletatt i annet enn hovedbutikken.
 

cruzader

Medlem
På papiret er det fult mulig, i praksis vil du merke at enkelte endringer innen layout/moduler vil skje på tvers av alle butikkene (enkelte moduler bare slutter fungere helt idet du lager flere butikker).
Samt ikke alle themes støtter bruk av multi-store out of the box, de må du gjøre litt justeringer på.

Satte opp en butikk som brukte 3 themes fra samme gruppen, hvor hvert theme da kom med en modul som styrte layout/farger etc.
Tok litt "riving i håret" siden alle sammen kom levert med samme modulen som gjorde endringene på lik linje for alle 3 sidene (som kunden ville ha forskjellig), resultatet ble at jeg måtte skrive om alle 3 med layout/farger rett i themekoden.
Svaret jeg fikk fra gruppen sin support var i baner av dumt for deg, dette støtter vi ikke.
 

Gomlers

Member
Prestashop har denne funksjonen siden 1.5.
De er i farte med 1.6, og de forventer å slippe den innen noen uker - den ser meget lovende ut. Både front-end standard tema og backoffice.

Med eks. Storemanager fra eMagicOne kan du styre alle butikkene derfra også. Anbefales! :) veldig fornøyd!
 

spikre

peterhamre.no
OpenCart fungerer strålende. I standard versjonen til OpenCart er det dessverre noen få begrensninger. F.eks. mtp. frakt- og betalingsmoduler. Dessuten vil også rabattkoder o.l. fungere i alle butikkene.
Om dette må gjøres om, er det ikke veldig vanskelig....men det må gjøres.

Alternativet er Magento, men Magento er for tungt. Enkelt sagt er det for mange knapper og funksjoner, og mannen i gata ser seg blind på alt mulig man kan gjøre. Jeg mener Magento bærer preg av for mange kokker, og for mye søl.
 

Gomlers

Member
OpenCart fungerer strålende. I standard versjonen til OpenCart er det dessverre noen få begrensninger. F.eks. mtp. frakt- og betalingsmoduler. Dessuten vil også rabattkoder o.l. fungere i alle butikkene.
Om dette må gjøres om, er det ikke veldig vanskelig....men det må gjøres.

Alternativet er Magento, men Magento er for tungt. Enkelt sagt er det for mange knapper og funksjoner, og mannen i gata ser seg blind på alt mulig man kan gjøre. Jeg mener Magento bærer preg av for mange kokker, og for mye søl.

Hvorfor er ikke Prestashop et alternativ for deg?
 
Topp