Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flere nettbutikker - felles admin

rattata

Medlem
CS-Cart har denne løsningen også:

"Multi-store management has never been easier. You can add as many storefronts as you need. The storefronts can be managed individually, each having its own design, products, and customers, or sharing the same customers or products."
 

cruzader

Medlem
Satte opp en opencart multi-store i går/dag, var ikke så mye som måtte gjøres rett i koden som sistgang.
Hvorvidt det er fra bedret støtte i opencart eller at modulene var mindre vrien kan ikke jeg si 100%, kunne nok kommet unna uten noen endringer i koden om jeg ikke hadde vært like pedantisk på enkelte ting.
 

cruzader

Medlem
Flaskehalsen heter nok opencart :p
Mye av koden er laget som om det var "min første nettside" mens man følger tutorials hvor ting som kan gjøres i et steg gjerne er delt opp i 2-4 steg, er ikke laget med tanke på store butikker eller skalering.

Der er 2-3 gode moduler til en 60-100$ stk som omtrent er must have (for mye besøkende eller mye varer/kategorier) som da erstatter de delene av kode som omhandler produkter/kategorier og databasehåndtering (Optimaliserer koden samt tar i bruk cache).

For små butikker er der mange enkle ting man kan deaktivere/fjerne, f.eks som standard selvom man bruker en "låst" valuta som NOK hvor den ikke varierer utifra dollarkurs så vil opencart som standard likevel for hver side som lastes hente nåværende dollarkurs fra yahoo sin API.
Selvom du bare laster en infoside som f.eks "om oss" eller "betingelser" som ikke inneholder noen priser/verdier som trenger siste valutakurs så henter den nåværende kurs.
(Så om yahoo API henger i 2sekund, så gjør også hele butikken din det)
 
Sist redigert:

spikre

peterhamre.no
f.eks som standard selvom man bruker en "låst" valuta som NOK hvor den ikke varierer utifra dollarkurs så vil opencart som standard likevel for hver side som lastes hente nåværende dollarkurs fra yahoo sin API.
Selvom du bare laster en infoside som f.eks "om oss" eller "betingelser" som ikke inneholder noen priser/verdier som trenger siste valutakurs så henter den nåværende kurs.
(Så om yahoo API henger i 2sekund, så gjør også hele butikken din det)
Dette er bare tull. Da er du ikke helt oppdatert på systemet ;-)
 

cruzader

Medlem
Testet nettop med 1.5.6.1
Lastet de samme par sider med og uten "Automatisk oppdater valuta".

Påslått så har jeg en utgående kobling for hver pageload som jeg ikke har når avslått.
Så med mindre en av mine moduler påvirker funksjonen ville jeg påstå at den kontrollerer unødvendig ofte.

Testet ikke "lagge" den koblingen med vilje for og måle forskjell på responstid siden det er en live butikk.
 

cruzader

Medlem
Om du ikke kutter vekk starten på setningen du siterer så blir det sikkert lettere...
enkle ting man kan deaktivere/fjerne, f.eks som...

Opencart pdf dokumentasjonen har en liste på 10-15 punkter med slike ting som anbefales endret på.
Hvorfor slike ting er slått på som standard så deretter anbefales fjernet som første man gjør etter installasjonen er noe spesielt, vanligvis må mindretallet slå på funksjoner de trenger istedenfor flertallet slå av.
 
Sist redigert:
Topp