Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Flyttet phpBB forum - Avatarer vises ikke

Nutz

Med lem
Ser nå at det er litt "fake" med den bildelinken som vises i nettleser.
Det ekte filnavnet blir aldri avslørt helt.

Det er Salt_userID , ikke userID_Salt som jeg "trodde".

Likevel så "burde" det være en fil med gamle userID i seg (på slutten) i en eller annen mappe der. Utvid søket.. Eller oppfordre medlemmene til å laste opp på nytt..
 

Nutz

Med lem
Har sett i koden hvordan phpBB2 lagret profilbildene.

Nytt_filnavn=uniqid(rand()).filtype (altså relativt helt tilfeldig navn)
Det unike filnavnet blir lagret i tabell phpbb_users under feltnavn user_avatar.

Hvis det gamle navnet ligger i basen, så er det mulig å rekonstruere.

Sjekk hva bruker 4458 har lagret på "seg selv" i felt "user_avatar", søk på det navnet.
Det bør være et filnavn uten underscore.

Det nye phpbb3_systemet har i "user_avatar" oppbygning UserId_timestamp i basen, men dette er ikke det ekte filnavnet. Det ekte filnavnet på nye er som nevnt Salt_userID.filtype

Det enkleste er, hvis man gidder å rekonstruere.
-Se i database hvilke brukere som ikke har underscore i "user_avatar" (og ikke er tom.)
-Kopiere den filen til Salt_UserID.etternavn.
-Oppdatere felt "user_avatar" med Userid_Timestap.
-Så evt. slette de gamle uniqid(rand())-navnene i katalogen..

Mye uklart her sikkert. Håper du catcher "poenget".
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har flyttet en del sider etterhvert og de fleste feilene kommer av at den nye hosten ikke vil godta større .sql filer (gjerne begrenset til rundt 500MB).
Sikker på at det ikke er dette som er skjedd?

I såfall, bruk BigDump ;)
 

Nutz

Med lem
Dette er ikke et tegn på feilet import av database. Hadde det vært en ufullstendig brukerbase ville ikke postene hatt nick. Postene er lagret med userID.
Lite sannsynlig at records ikke er komplette når dem først har blitt importert.
 

Bjørnar

Gründer
dette er ikke databasen sin feil, men antakelig min feil under oppgradering i fordums tid at jeg har klart å fått sletta en mappe med de gamle avatarene i, ser det ut til.
 
Topp