Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forenkle jobben for regnskapsfører - tips?

Hei, driver for tiden et DA som skal avsluttes nå i år pga det ikke gikk som vi hadde håpet. Vi er jo egentlig ikke regnskapsførerpliktige, men må levere slik jeg har skjønt næringsoppgave 1.

I 2013 gjorde vi en megatabbe og benyttet oss av en ubrukelig regnskapsfører som tok nesten 25000kr for jobben det var å føre regnskap for aug 2012 - des 2012. Noe jeg synes var insane dyrt, spesielt siden jeg leverte kontoutskrift fra bank og paypal med merking om hva alt var pluss liste over innkjøpte varer og solgte varer. Vi bestemte oss derfor nå i 2014 og si opp hele greien siden det begynte som en hobby, men vi klarer ikke tjene nok til å dekke regnskapsføringsutgifter så da blir det egentlig jobbing kastet ut av vinduet.

Derfor må jeg nå enten føre det selv eller benytte en annen regnskapsfører. Har kjøpt meg en bok om hvordan føre regnskap for bedrift, men usikker på om jeg får det helt til.

Planen var egentlig da å føre det så godt som mulig slik at det blir mins mulig jobb for regnskapsfører i excel. Noen tips her til føring?

Kan jeg egentilg bare lage oversikt over inn og ut med merking av hva alt er, linker til kjøpsdokumenter og kvitteringer osv i excel? Vil det forenkle en regnskapsførers jobb? Eller bør jeg føre det debet og kredit? (som jeg enda ikke forstår skikkelig :p )
 

Tonny Kluften

Administrator
Det er visse standardting som må med, jeg har postet en liste jeg har fått fra regnskapsføreren min her: http://lån.priv.no/riktig-info-til-regnskapsforer-gir-billigere-drift/. Du kan laste den ned som PDF derfra.

hva-levere-til-regnskapsforer-2.jpg
 

Britta

stoffdronning
Ah, det med tollkreditt er nytt for meg. :) Ser ikke ut at regnskapsføreren mit har peiling av dette heller, hehe.
Men nå er det første gang at jeg har tatt i bruk tollkreditt, så jeg lærer jo .-)
 

fiken

Medlem
Regnskapssystem for "ikke-økonomer"

Derfor må jeg nå enten føre det selv eller benytte en annen regnskapsfører. Har kjøpt meg en bok om hvordan føre regnskap for bedrift, men usikker på om jeg får det helt til.

Planen var egentlig da å føre det så godt som mulig slik at det blir mins mulig jobb for regnskapsfører i excel. Noen tips her til føring?

Kan jeg egentilg bare lage oversikt over inn og ut med merking av hva alt er, linker til kjøpsdokumenter og kvitteringer osv i excel? Vil det forenkle en regnskapsførers jobb? Eller bør jeg føre det debet og kredit? (som jeg enda ikke forstår skikkelig :p )

Hei.

Jeg har vært i samme situasjon som deg; for mindre foretak er det unødig komplisert å føre regnskap. Savnet et verktøy som gjorde det enklere og lagde en "buffer" mellom meg og det regnskapstekniske. Fikk da sammen med noen andre ideen om å lage et regnskapssystem skreddersydd "ikke'økonomer" som ønsker å føre selv. Vil veldig gjerne ha innspill; sjekk oss gjerne ut på www.fiken.no.

mvh
Bendik Bakken
Fiken AS
 

Rismoen

Medlem
Hei.

Jeg har vært i samme situasjon som deg; for mindre foretak er det unødig komplisert å føre regnskap. Savnet et verktøy som gjorde det enklere og lagde en "buffer" mellom meg og det regnskapstekniske. Fikk da sammen med noen andre ideen om å lage et regnskapssystem skreddersydd "ikke'økonomer" som ønsker å føre selv. Vil veldig gjerne ha innspill; sjekk oss gjerne ut på www.fiken.no.

mvh
Bendik Bakken
Fiken AS

Betaler man KUN 129,- mnd?

Ingen etableringsgebyr?
 

fiken

Medlem
Pris pr mnd

Hei.

Det stemmer; prisen er 129 pr mnd (eksklusiv mva) og vi har ingen skjulte kostnader eller etableringsgebyr. Vi gjør regnskap og pris enkelt :)

mvh
Bendik Gill Bakken
Fiken AS
+47 95256934
 
Topp