Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forslag til forandringer på hjemmeside

picxx

Well-Known Member
Det er en grunn til det, men med tanke på din reaksjon skjønte du ikke hva jeg prøver på med det svære området med hvitt. Men det er OK, vi får se om andre tar den.

Fant det ut jeg ja! :)
Kan printe det ut å gi det som tegneark til guttungen :D
 

peterandrej

pensjonert moderator
Fant det ut jeg ja! :)
Kan printe det ut å gi det som tegneark til guttungen :D

Bingo!

Men jeg skal ikke leke gjetteleken her, så jeg skal fortelle hensikten. Målgruppen for denne siden er folk som finner meg via twitter. Der har jeg opparbeidet meg et slogan (#nice) som de som følger meg (tett) i stor grad gjenkjenner. Hensikten med det store hvite rommet er derfor todelt:

1. Det gir fokus på innholdet over (den støyende bunnen er fjernet)
2. Brukeren skal "oppdage" (litt teit, I know) ordet #nice og gjennom det "føle" en connection til meg som sitter "dypere" enn bare det man kan lese på hjemmesiden. Jada, dette er svevende greier, men målgruppen håper jeg vil "se" meningen i dette. Men nå ble jeg litt usikker siden Tonny ikke tok den, men han følger meg vel ikke spesielt tett på twitter heller.
 

Tonny Kluften

Administrator
Bingo!

Men jeg skal ikke leke gjetteleken her, så jeg skal fortelle hensikten. Målgruppen for denne siden er folk som finner meg via twitter. Der har jeg opparbeidet meg et slogan (#nice) som de som følger meg (tett) i stor grad gjenkjenner. Hensikten med det store hvite rommet er derfor todelt:

1. Det gir fokus på innholdet over (den støyende bunnen er fjernet)
2. Brukeren skal "oppdage" (litt teit, I know) ordet #nice og gjennom det "føle" en connection til meg som sitter "dypere" enn bare det man kan lese på hjemmesiden. Jada, dette er svevende greier, men målgruppen håper jeg vil "se" meningen i dette. Men nå ble jeg litt usikker siden Tonny ikke tok den, men han følger meg vel ikke spesielt tett på twitter heller.

1. Bunnen er ikke støyende.
2. De kan vel "føle" deg selv om det ikke er hvitt tomrom der? Twitterfolk er vanlige folk og lever ikke i et vakum.
At jeg ikke tok den derimot beror på et helt annet tomrom... eller vakum on du vil.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Fant du en 404? Hvor da?

Fant ikke det. Men jeg så ingen lenker til de gamle bloggpostene dine så jeg tenkte at du kanskje hadde fjernet dem.

De er ikke fjernet. Du får den opp dersom du angir adressen til dem direkte, men jeg har ikke satt opp noen linker til dem fra forsiden eller undersider.
 

Sjefskoder

Sjefskoder
He-hey!

1. Det gir fokus på innholdet over (den støyende bunnen er fjernet)

Veldig, veldig bra tenkt, mister!

men, en ting som burde tenkes på når det gjelder fokusering og, er at dersom du har et tomt gult ark med en(1) prikk, så kan det fort bli at folk fokuserer på den prikken og ikke det som er rundt ;)

Men den røde teksten i headeren din..
Den kan du godt gjøre noe med..
Sett rødfarge på det som skal fange blikket ved første øyekast..

Hei, jeg heter Peter André Jensen, og jeg jobber
som webutvikler, foredragsholder, skribent og rådgiver.

Likte bildene veldig godt og ;)
Reflekterer deg veldig godt, vil jeg tro, utan at jeg har møtt deg.
Men, har på en måte blitt "kjent" med deg via forumet her og hvordan du er som person ;)

Men, fant dog en skrifeleif...

under "Tekst" :

"Jeg er et skrivende mennesker"

Også linkene dine lengst ned på siden..
en feil her :

Linken til linkedin.
Burde ikke den gå til din profil og ikke til LinkedIn | Relationships Matter :p

Ellers så må jeg si at jeg likte det jeg såg veldig godt og synes du burde være stolt av dette.


/S
 

Travellingman

Nettgrunder
Litt off topic, jeg har bare sett ett avatar bilde av deg på Twitter kanskje? Og tenkte da att du måtte være en stor Man U fan ;) Mulig du er det også men du har en viss likhet til en profil på laget der ja :D
 

testdriver

Ha det bra..
Du er flink til å bruke deg selv i markedsføringen. Synes det ser veldig bra ut.

Ville riktignok fjernet "peterandrejensen.no" fra alt-taggen på bildene. Og hva med rød hover-farge på linkene i footeren?
 

Gaasehud

Medlem
Personlig, flott og oversiktlig. Digger bildebruken.

Jeg skal ikke kommentere magien rundt luften lengre ned på siden, for det synes jeg funker, og jeg måtte trekke litt på smilebåndet av den store hashtag-en. (Så for meg funket altså #nice som den skulle.)

Synes derimot det er noe som skurrer i toppen av siden. Egentlig kult gjennomført, men det er et eller annet som ikke fungerer optimalt, etter min mening. Når du har valgt å legge spacingen under Hei, jeg heter (som egentlig var litt tøft), går det litt i surr med kontaktinformasjonen i toppen. Jeg foreslår altså å roe ned den hvite teksten i toppen litt, så fokuset blir på velkomstteksten.

I tabellen på "Webhotell" har du stylet noen rader med en mørk bakgrunnsfarge, som på Komplett hjemmeside tilpasset din profil. Synes dette virker litt tilfeldig, teksten blir vanskelig å lese og mangler spacing på venstre side. Skjønner poenget med det, men litt rart gjennomført, til forskjell fra alt annet på siden din.

Typo i sidebarer og sitat-divene er nydelig, selv om kanskje denne font-størrelsen kan bli i minste laget i brødteksten på venstre side ("hovedteksten").

Lykke til!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Personlig, flott og oversiktlig. Digger bildebruken.

På sider som denne der andelen grafikk er så liten blir kvaliteten på bildene helt avgjørende. Dårlige foto kan man til en viss grad veie opp for ved bruk av komplementerende grafikk, men her er jo alt strippet vekk og da vil den nakne sannheten lettere komme fram. Og bildene av meg er veldig gode. Jeg er så heldig å ha en fotograf som vet hva han driver med. Men nå skal det jo sies at modellen jo også selvsagt var uhyre godt egnet for fotografering.

Jeg skal ikke kommentere magien rundt luften lengre ned på siden, for det synes jeg funker, og jeg måtte trekke litt på smilebåndet av den store hashtag-en. (Så for meg funket altså #nice som den skulle.)

Da følger meg jo litt på twitter og er litt aktiv der, så du var blant de få på webforumet som kanskje hadde "sjans" til å skjønne den hashtag'en der, og det gleder meg at du gjorde det. Effekten av gjenkjennelse skal ikke undervurderes, og twitter er for meg en viktig arena for markedsføring - hovedsaklig fordi så og si hele min viktigste målgruppe befinner seg der.

Synes derimot det er noe som skurrer i toppen av siden. Egentlig kult gjennomført, men det er et eller annet som ikke fungerer optimalt, etter min mening. Når du har valgt å legge spacingen under Hei, jeg heter (som egentlig var litt tøft), går det litt i surr med kontaktinformasjonen i toppen. Jeg foreslår altså å roe ned den hvite teksten i toppen litt, så fokuset blir på velkomstteksten.

Var først uenig med deg, men så gjorde jeg litt om nå, og du hadde rett. Det ble bedre. Eller hva? Tlf/epost/adresse/orgnr er nå plassert til høyre i lys grå farge, som gjør at tittel-elementet kommer bedre fram. Og så passet det godt inn i grid'en og balansen synes jeg.

Eller hur?

PS! Hvis noen lurer på hvorfor jeg stresser med å vise fram adresse/org.nr så vidt godt synlig, så skyldes det at jeg vil vise at jeg er en seriøs aktør med eget firma, egen kontoradresse, osv. Jeg vil på en måte si at her er jeg, her er all min kontaktinfo, sjekk meg ut hvis du vil. Jfr. annen tråd om hvordan man bygger tillit.
 

Gaasehud

Medlem
Der har du den. Tipset mitt om å gjøre den hvite teksten svakere, var egentlig bare et eksempel på hva du kunne gjøre, men egentlig ikke noe godt tips. Men du skjønte hva jeg mente, og nå synes jeg det var mye lettere å fange opp viktige elementer på siden din. Når noen ting glir litt inn i hverandre, blir det fort sånn at man (jeg i hvert fall) bare hopper over hele den "rotete" biten.

Forøvrig enig dette andre du sier. Nå fungerer typografien bedre også. Well done, som man sier på nynorsk.
 

hohohoo

Medlem
Flink du Peter André, virkelig. Dert første jeg fakt for var at du jobber :)

Kul bruk av bilder, bra skrevet og tillitsvekkende i din fremtoning.
Jeg var blandt dem som ikke tok #NICE. For noen er det m uligens viktig at der er WordPress du bruker, men for de fleste som skal ha en løsnig tror jeg ikke det spiller noen rolle. Men la det stå, for refferansene dine fortell hva du kan også for folk som ikke er veldig tekniske.

Jeg skulle ønske litt mer kjøtt på beinet på det foredraget, 30 000 er ganske mye penger og jeg er usikker på hva jeg ville sitte igjen med. Antar det er rettet mot profesjonell? De fleste ønsker nok å vite at de enten tjener det inn igjen, eller sparer tilsvarende penger på feil bruk.
 
Topp