Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Forwarding av relaterte domener

novise

New Member
Et tenkt eksempel for å illustrere hva jeg lurer på:

Jeg driver sykkelforum.no der sykkelramme er blant de mest diskuterte emner.
Om jeg så registrerer sykkelramme.no og forwarder dette til sykkelforum.no, vil det kunne gi bedre ranking på søk etter sykkelramme?

Mao, lønner det seg å registrere assosierte domenenavn og forwarde disse til nettstedet man driver?
 

Ole Avranden

utvandret
Et litt mer utfyllende svar:
For å oppnå effekten du er ute etter må du fylle hvert enkelt domene med innhold, gjøre en del SEO-arbeide og markedsføre det. Så etter en periode kan du lenke til hovednettstedet.

Men, som du skjønner så er dette utrolig mye arbeid, så bruk heller tiden på å bygge opp hovednettstedet ditt. Det vil nok lønne seg i lengden.
 

novise

New Member
Mange takk for svar. Siden det brøles både høyt og tydelig NEI, innebærer det at opplegget kan virke mot sin hensikt, at man blir straffet?

For å ta et annet eksempel:
Se at webutvikling.no er ledig og at Tonny registrerer dette, i første omgang for å unngå at noen andre tar domenet og oppretter et forum som konkurrerer mot webforumet.no.

Er det da bedre at Tonny bare parkerer webutvikling.no enn at han forwarder det til webutviklings-kategorien her?
 
Sist redigert:

Hakasu

Medlem
Det du kan gjøre er å kjøpe domenet og lage en god nettside med informasjon om sykkelrammer der. Jobb med det slik at det får trafikk fra Google og andre søkemotorer og bruk det deretter til å lede de besøkende over til sykkelforum. Dette vil nok fungere godt, men krever altså at sykkelrammer.com har skikkelig godt innhold.
 

novise

New Member
Å opprette et nytt nettsted er ikke noe alternativ.
Poenget er å kjøpe domenenavn som evnt. vil kunne bli benyttet til konkurrerende virksomhet. Eller at en domenehai tar det og bare oppretter en slik reklameside.

Spørsmålet er altså om man bare bør parkere slike domener eller forwarde de til sitt nettsted. Evnt., som i eksempelet i innlegg #8, til en relevant kategori på nettstedet.
 

Tony J

Alle skal få
Det vil si at google finner ikke "webutvikling.no" dersom et domene bare blir forwardet?
 

Tony J

Alle skal få
Hva om man lager en manuell forward etter f.eks 10 sekunder? Dvs at det ER en nettside med mange nøkkelord, men at brukeren blir videresendt automatisk etter 10 sekunder?
 

zapotek

Medlem
Hva om man lager en manuell forward etter f.eks 10 sekunder? Dvs at det ER en nettside med mange nøkkelord, men at brukeren blir videresendt automatisk etter 10 sekunder?

Gi meg en eneste grunn til HVORFOR Google skulle vise en slik side i SERP?

Er det til nytte for brukeren på noen som helst vis?
 
Topp