Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fotballblogg

metallian

Medlem
La meg først takke for all hjelp i diverse tråder :) brukere som Tonny, Picxx, keanu og Zapotek- uten Dere hadde dette tatt mye lenger tid og jeg hadde vært enda tynnere i håret :)

Nå er siden sånn noenlunde oppe og gå- har fremdeles endel ting jeg jobber med- men tenkte at nå er det poå tide å be om tilbakemeldinger/kritikk på et bredere plan.

Kjør på :)

fotballmoro
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Uten at jeg skal være frekk, men er du fornøyd med dette slik det er nå egentlig?

Altså, det hele ser jo ikke så veldig bra ut. Det er jo så absolutt en god begynnelse, men jeg føler liksom at det mangler en god del før du kan si deg "ferdig" med prosjektet. Det første jeg reagerer på er den store hvite boksen som kommer på fremsiden, med tittelen "Norsk fotball." Den er jo nesten helt tom. Altfor tom.

Hakket verre blir det når jeg klikker meg inn på en artikkel. Nettsiden ender opp med å aldri laste innholdet fra "flash.quantserve.com", tydeligvis noen grusomt treige servere på den kanten. Resultatet blir en svær tom, hvit boks i høyre sidebar. Videre ned i sidebaren finner jeg plutselig en tittel på engelsk, enda tittelen i boksen over var på norsk. I post meta finner jeg også kun engelsk. Om bloggen en rettet mot nordmenn kan vi vel være enige om at norsk er språket vi bruker her i landet.

En annen greie som jeg ikke vet om gjør spesielt mye, men ser ikke meninga... Hvorfor har du "Login" i footeren, og ikke minst, hvorfor har du plassert den slik at man ikke kan unngå å legge merke til den? Denne er jo tross alt kun for deg, mens dine lesere ikke akkurat har mye nytte av den.

Gå inn på "om-fotballmoro" siden. Ta en titt i kommentarfeltet ditt. Der har du et <textarea> som spretter langt inn i høyre sidebar. Hvorfor setter du bredden på dette feltet til 480px når contentområdet ditt er langt mindre? Denne gjentar seg overalt hvor kommentarfelter kommer frem.

Jeg savner liksom et eller annet som skal få meg til å bruke tid på denne siden. Mulig mange er uenig med meg der. Jeg har så liten interesse for fotball at det skal søren meg meget mye til for at jeg skal orke og lese noe som helst om det.

Nederste delen på forsiden din syns jeg var ok, der hvor du har en annonse i midten. Hele øverste del av forsiden, som jeg nevnte der med den store hvite boksen syns jeg var direkte stygg. Hele øverste del der kunne gått bort, inkludert banneren på 728x90. Da ville også navigasjonen til venstre vært mer synlig. At jeg må scrolle ned for å finne navigasjonen er litt dumt.

Hehe, litt morsomt, men det jeg faktisk syns var presentert best på hele nettstedet var søkeresultatene. Der fikk jeg hvertfall en oversikt som var noenlunde bra. :)

Uansett, lykke til videre med prosjektet. Alltid spennende å se hva som spretter frem der ute.
 

metallian

Medlem
Knallbra tilbakemelding Atle :) Det er sånt som virkelig er hjelpsomt!

Header har jeg ikke begynt på enda- må selvsagt gjøre noe emd den store hvite boksen der. Slanke/minske den bør jeg kanskje også, som du nevner lenger ned- navigasjonen(kategoriene) må være høyt oppe (kanskje burde jeg sett på om jeg får de lagt horisontalt under header etterhvert). Jeg må forøvrig ikke scolle for å se kategoriene, men det vil jo avhenge av skjerm og oppløsning.

Tabellen til høyre når du klikker på en post forsvinner nå-denne tabellen ahr jeg brukt lenge uten å oppleve det før, må følge med på det-sånn kan det ikke være. men den har alltid vært på plass kjappt på tidligere blogg.

Log in- denne må jeg innrømme jeg ikke hqar tenkt på, jeg har ikke vært utlogget siden onsdag tror jeg og trodde denne (log out da) bare var synlig for meg som admin.

Kommentarfelt- dette har jeg ikke fått endret bredden på tydeligvis, takker for det :)

PS: Ikke fornøyd som i "nå gjør jeg ikke mer" men fornøys som i "nå begynner jobbingen virkelig" ;)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Det jeg lurer på er hvorfor du ikke benyttet deg av mitt tilbud? Jeg gav deg jo et tilbud om å hjelpe deg med å sette opp siden slik du ville. Vi kunne bl.a brukt temaet til Nyhetsavisa.com som mal, og så gjort det om slik at det ble kult til slutt.

Da hadde du:

1. sluppet å skrive sikkert 100 innlegg på WF uten å bli særlig klokere. Det virker som at du har laget fem nye problemer for hvert problem du har løst. Jeg hjelper mine kunder med slike ting, slik at de slipper å kaste bort titalls timer på forum.

2. Du hadde fått profesjonell rådgivning om hvordan du bør gå videre fram for at dette prosjektet skal bli mer enn en blogg det går tredve av på dusinet. SEO, markedsføring, bruk av sosiale medier, annonsekampanjer, annonsesalg, osv.

3. Webhotell og domene måtte du uansett ha. Og den avtalen du har inngått med Sircon koster antagelig 600-700 kr i året, som jo tross alt "bare" er omtrent halvparten av det jeg ville tatt for et betydelig bedre og mer fleksibelt produkt. Som du helt opplagt ville spart på i lengden.

---

Så det er mitt spørsmål. Hva gjorde jeg egentlig feil?
 

picxx

Well-Known Member
Hvorfor kuppe tråden?
Har man interesse av å diskutere med eller om hvorfor en klient ikke benytter seg av sitt tilbud kan man vel starte egen tråd?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Spørsmålet ditt kan faktisk jeg svare på også Peterandrej. Det du har gjort feil her, det er at du har tatt for gitt at metallian ikke vil lære seg hvordan alt dette fungerer selv. metallian spør jo om hjelp i forumet for å lære, og man lærer lite og ingenting av hvordan man bygger opp bloggen når andre gjør det for deg.

Tilbudet du kommer med er flott det, for kunder som ikke gidder / vil / har tid til å lære seg hvordan man setter opp en blogg selv.
 

metallian

Medlem
Det jeg lurer på er hvorfor du ikke benyttet deg av mitt tilbud? Jeg gav deg jo et tilbud om å hjelpe deg med å sette opp siden slik du ville. Vi kunne bl.a brukt temaet til Nyhetsavisa.com som mal, og så gjort det om slik at det ble kult til slutt.

Da hadde du:
1. sluppet å skrive sikkert 100 innlegg på WF uten å bli særlig klokere. Det virker som at du har laget fem nye problemer for hvert problem du har løst. Jeg hjelper mine kunder med slike ting, slik at de slipper å kaste bort titalls timer på forum.
2. Du hadde fått profesjonell rådgivning om hvordan du bør gå videre fram for at dette prosjektet skal bli mer enn en blogg det går tredve av på dusinet. SEO, markedsføring, bruk av sosiale medier, annonsekampanjer, annonsesalg, osv.
3. Webhotell og domene måtte du uansett ha. Og den avtalen du har inngått med Sircon koster antagelig 600-700 kr i året, som jo tross alt "bare" er omtrent halvparten av det jeg ville tatt for et betydelig bedre og mer fleksibelt produkt. Som du helt opplagt ville spart på i lengden.
--
Så det er mitt spørsmål. Hva gjorde jeg egentlig feil?
1. Jeg har ikke kastet bort tid-jeg har lært masse, og kommet et stykke på vei med min blogg. Dersom noen har kastet bort tid er det evt de som hjelper meg- men jeg håper de ikke ser det slik. Aktivitet og engasjement er etter min erfaring gull verdt for et nettforum. Man tar med en hånd og gir med en annen- det jeg holder på med nå er jeg helt blank på-men jeg har holdt på med nettsider siden jeg prøvde meg med geocity i 98 eller noe (før krigen omtrent altså). Jeg er medeier i og innholdsmedarbedier på en nettside med 30k unike brukere i måneden-størst i Norge på sitt felt og topp 3 i Norden og selger annonseplasseringer for samme side. Jeg er forumadministrator på et forum med 10 000 reg. medlemmer, og driver endel med foto og generell levering av innhold til både denne og noen mindre sider i tillegg. Jeg kan nok helt sikkert bidra på andre områder her på WF, og lysten til det kommer jo når jeg får hjelp på det jeg ikke kan selv.
2.SEO kan jeg ikke- se over for resten.
3.Pga langt samarbeid med SIRCON fra før var de alternativet for meg.
___
Du gjorde ikke noe "galt"- det er jeg som er vanskelig ;)
 

metallian

Medlem
Da har jeg tatt litt tak i endel av de glimrende innspillene fra Atle- LAget ny header (er ikke 100% i mål der men bedre vel?) fått bort den noe av den engelske teksten (har litt igjen der) og så har jeg-ihvertfall foreløpig- valgt å ta bort bannene oppe på forisden. Jeg vil legge inn banner i sidebar på postene heller.
 

metallian

Medlem
Begynner å bli skeptisk til den tabellen i høyre sidebar som jeg har strevd med å få på plass. Den er UTROLIG kjekk men jeg ser at den altfor ofte laster sent :(

Kanskej jeg heller skal legge den i enj post og prøve å legge inn tekst som vil gi "relatert post" link hele tiden heller......

Kan jo få den kjempegooglen inn der ;)
 

metallian

Medlem
Nede til venstre har jeg blogstatsen- har ikke sett det hjemme(bruker siste FF der) men her på jobb bruker jeg en eldre IE og her forsvinner nesten hele "Currently Online"(eller hva det står) innimellom. Ser noen av Dere andre dette problemet, evt med hvilken nettleser?
 

metallian

Medlem
Sånn elementær SEO messig.....

Installert AIOSEP og fyllt ut
Installert GOOGLE SITEMAP

Lagt Fotballmoro i litt kategori/headere på siden
Tags brukes på alle poster, og nesten alle bilder
Jobber med innlenking nå

Noe jeg har glemt av elementære ting, evt åpenbare feil Dere ser?
 
Topp