Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Fredagsmimring: Din første nettside?

Niclas

New Member
Det hele startet en sen kveld våren 1996 da jeg hadde noen timer å slå ihjel mens jeg ventet på direktesendingen av Oscar-showet. Jeg begynte med NotePad, og har egentlig aldri klart å vokse meg fra det. Husker ikke hvor mye jeg gikk gjort denne første kvelden, men det ble rimelig raskt et typisk juletre med masse blinkende og snurrende gif'er. Noen beviser finner jeg ikke akkurat nå, men Archive.org har klart å ta vare på min hjemmeside fra desember 1998: http://web.archive.org/web/19990202060032/home.sol.no/~joranli/niclas/
Da hadde jeg tydeligvis gått lei av disse gif'ene, men ikke gått lei av å lenke annethvert ord. Eget .com var hvertfall på plass, en kostbar sak den gang. Var det $100 for ett eller to år? Eller var det $75 pr. år? Men tilbake til 1996, sidene lå hos home.sol.no og man hadde tydeligvis en @telepost.no-adresse. Noe av det første som ikke var en side av meg om meg (og egentlig kun interessant for meg) var min dekning av ishockey-VM. Archive.org passer på denne: http://web.archive.org/web/19981202130221/home.sol.no/~joranli/ishockey/
Den gangen da man lett kunne sette opp Norges beste av slike nisjesider, konkurransen ble et par år senere større både fra arrangørene etablerte medier. Og i likhet med picxx føler jeg at det var bedre besøk den gangen enn idag.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
fant faktisk igjen den første websiden min, er DRITFLAU over å vise den frem:
#Quicksilver@Undernet.org

J**** tabelldrit, skjønnte ikke bæret av det. (og ja, fargene ble endret til køddefarger når jeg avsluttet kanalen, var svart bakgrunn med hvit skrift før)

Greide først å lage skikkelige design når jeg fant ut at CSS fantes:p
Mitt første domene var da oeilvert.org og så ugress.net. Prøvte å søke på waybackmachine, men fikk ikke opp designet på noen av de.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Min første side var i 1995 på uni. For det meste masse lenker. Det var html 2.0 den gang. Noe med ODA også den gangen...

I 2000 lagde jeg en side til foreldrene mine. Som jeg må oppdatere (sukk). Egentlig synes jeg ikke at den er så ille for 2000 - driftet den ifra en Lotus Domino server - haha!
Festivo

Oh - the days... :)
 

Keanu

Geek
Gratulerer Caper, det var definitivt den hardeste utfordringen for øynene mine i dag. :)

Den første nettsiden min her (heldigvis?) ikke tilgjengelig på nett lenger, men fant da en blogg fra 2000, og fra før blogg faktisk ble et uttrykk. Designmessig ikke noe interessant (men jeg unngikk iallefall animerte gifs og bakgrunnsfarger som gir hodepine). Finnes her.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
hehe, ingen problem Keanu:D Ser for meg at den siden min der er farlig for folk med eplepsi :p hehe
 

webpiken

Medlem
Den første nettsiden min her (heldigvis?) ikke tilgjengelig på nett lenger, men fant da en blogg fra 2000, og fra før blogg faktisk ble et uttrykk.

Blogg (blog) ble et uttrykk i 1999 :)
(Weblog i 1997).
 
Topp