Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Funcom-aksjer og andre aksjer

sKrud

Meget sliten student
Ang. kursen på funcom: DN: Aksje

Kjøpte når kursen var ganske mye lavere første gang..har vell en gjennomsnittskurs nå på 22.30..:) er ikke dårlig på kun et halvt år..

Men satser på at den stiger stort i nå framover til lanseringen av AoC..:)
 

Ståle

Medlem
Jøss, Funcom har vært oppe i 40 kroner ja. Hvorfor var de så høyt? Er det noe nytt om forsinkelser/utgivelse?

De var så høyt oppe pga AoC egentlig skulle lanseres i fjor høst. Dette ble utsatt til slutten av mars i år, og aksjen reagerte med å halvere seg. Tror nok den legger på seg i månedene frem mot lanseringen. (som forøvrig MÅ bli bra!:))
 

sKrud

Meget sliten student
Ja....ting bør virkelig begynne å skje nå..Kjøpe endel flere aksjer i dag...Men de er forsatt innenfor min investering periode.. tenkte å selge i midten av mai...Får se hvordan det utvikler seg de to neste månedene..
 

Santo

Active Member
Det er vel i tider som dette det kan lønne seg å handle aksjer?

Hvilken nettmegler bruker dere forresten? Er det noen spesiell å anbefale til litt småtransasksjoner?
 

Tonny Kluften

Administrator
Hvilke selskaper er du inne i nå?

Kun Aker Kværner :(:( Den har gått ned rundt 40% siden jeg handlet. Røkke, skjerp deg!!! Men jeg blir på den inntil solen skinner igjen :)


Det er vel i tider som dette det kan lønne seg å handle aksjer?
Hvilken nettmegler bruker dere forresten? Er det noen spesiell å anbefale til litt småtransasksjoner?

Jeg venter litt til det har roet seg igjen, dette er ikke jobben min og jeg gidder ikke styre så mye med det.
Jeg bruker skandiabanken som såvidt jeg husker er billigst på transaksjoner opp til 200.000 pga. makspris per transaksjon, men sjekk flere, husker ikke helt prisene. Det kan være andre som er billigere f.eks. opp til 50.000.

Uansett småhandler er ikke mye lukrativt. Kjøper du for 10.000 og aksjen går opp 5% og du selger sitter du igjen med bare 500 - kr 75x2(kurtasje) = 350 kr. Går aksjenverdien ned koster det deg nedgangen + 150 i kurtasje.

EDIT: Aksjehandel på nett tar av
 
Sist redigert:

Daniel

q(O_o)p
Funcom går garantert høyt i perioden rundt lansering og man vil kjapt se om det blir en suksess eller ikke.

Ellers har jeg trua på at REC får en kraftig rekyl i morgen.

Forøvrig tror jeg Norwegian er fin å sitte long i. De seiler opp som en norsk versjon av Virgin.
 

Daniel

q(O_o)p
Stop-loss forsterker et sånt fall veldig, greit at den var dyr før, men nå er REC alt for billig.

Gjør man god research på Age of Conan på diverse MMORPG-forum vil man fort finne ut om Funcom er verdt å satse på eller ikke. Jeg vil uansett tro at man kan dra med seg en del prosent om man investerer i Mars, de som sitter med pengene har ikke samme innsikt som de som har spilt beta i et halvt år.
 
Topp