Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Funcom-aksjer og andre aksjer

Daniel

q(O_o)p
Nå åpna USA 2,5% ned, rentekutt var visst ikke nok. Mye av det er nok fra MLK i går, tipper det er en del stressa meglere på Wall Street nå, hehe.
 

Daniel

q(O_o)p
Nei, er midt i lansering av et stort prosjekt så har lite tid til aksjer om dagen :)

Var rentekuttet som reddet den spådommen, så jo ikke veldig pent ut i morges.

Godt å høre at du ikke hopper av så fort du møter litt motgang, norsk økonomi er jo i 5. gir så tar ikke lang tid før du er i pluss igjen.

Hva er begrunnelsen på akkurat Kværner?
 

Daniel

q(O_o)p
Selvom en aksje har stått i 300 betyr det ikke at den er billig til 110, fort gjort å glemme.

Jeg tror ikke solenergi har noe særlig fremtid i sin nåværende form, alt for lite effekt ift kostnad. REC sin utfordring vil jo være å tilpasse seg et marked det vil skje voldsomt mye i i løpet av årene fremover.

Du vurderte ikke å handle Orkla istedet da? De har gått på en ufortjent stor smell med sin aksjepost i REC. Den og Norwegian ser absolutt ut som to gode long-kandidater.

Dette er kun mine meninger, anbefaler ingen å gjøre som jeg sier uten å sjekke godt opp på egenhånd da jeg ikke lenger trader aktivt og har aksjer kun som en hobby.

-Daniel
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tror nok ikke REC er det dummeste å kjøpe, solenergi har mye for seg i store deler av verden der vannkraft er uaktuelt, og vindkraft må vel kreve mye mer vedlikehold pga bevegelige deler, så, spesielt når man tenker på at batteriteknologien blir stadig bedre tror jeg nok solkraft har veldig mye for seg.

En viktig faktor er selvsagt også at veldig store deler av verden der solkraft vil ha mest for seg i dag har veldig dårlig tilgang på strøm, og at det derfor skal veldig lite til for at de kan få en utrolig forbedring i livskvalitet.

Kan også tenke meg at det er endel installasjoner her i vår del av verden der det vil være en kjempefordel å slippe å knote med strømforsyning - ting som trenger NOE strøm, men ikke så mye, og ligger litt utafor allfarvei.
 
Topp