Kjapp og trygg hosting for Wordpress

fy f****!!!! En her på forumet har nettopp tjent litt penger...

Status
Stengt for ytterligere svar.

Msites Ltd

Livsnyter
Når det gjelder disse sosiale nettverkene kan man bruke både 50 og 100 mill i markedsføring uten å lykkes!!

Et vellykket nettverk vil spre seg ved "word of mouth" - så i utgangspunktet er det ikke sinnsykt behov for å bruke penger på markedsføring - og i alle fall ikke i de størrelsene.

Nå kjenner jeg ikke bakgrunnen din Andersen - men, å si at de som nå har kjøpt opp Biip ikke har erfaring fra web vil vel være den største skivebommen på dette forumet i år. Skal en del til for å toppe en slik uttalelse.

Og, hvis du mener du kan bygge et slikt samfunn er jeg med jeg..... men, har du "guts" nok til å gjøre det??
 

Andersen

Member
For noen tullete argumenter!

Utviklingen av et slikt nettsamfunn er da så mye mer enn å utvikle software, og de har neppe brukt 50 millioner på reklame ...


haha.

Har man software i bakgrunn så er jo det bare få inn brukere, det skjønner vel du ? Klart de ikke har brukt 50 mill på reklame, poenget er man kan "lett" skape ett slikt nettsamfunn med 6 mnder utvikling + om man setter av penger til reklame.
 
Sist redigert:

Andersen

Member
Når det gjelder disse sosiale nettverkene kan man bruke både 50 og 100 mill i markedsføring uten å lykkes!!

Et vellykket nettverk vil spre seg ved "word of mouth" - så i utgangspunktet er det ikke sinnsykt behov for å bruke penger på markedsføring - og i alle fall ikke i de størrelsene.

Nå kjenner jeg ikke bakgrunnen din Andersen - men, å si at de som nå har kjøpt opp Biip ikke har erfaring fra web vil vel være den største skivebommen på dette forumet i år. Skal en del til for å toppe en slik uttalelse.

Og, hvis du mener du kan bygge et slikt samfunn er jeg med jeg..... men, har du "guts" nok til å gjøre det??

har man 50 mill i reklame så vil man lykkes, men selv om har det må jo man bruke pengene "smart" . Ja jeg vil si at økonomer og andre som verdsetter en nettsamfunn's bruker til å være mer verdt enn 300 per stk bommer grovt.
 

picxx

Well-Known Member
har man 50 mill i reklame så vil man lykkes, men selv om har det må jo man bruke pengene "smart" . Ja jeg vil si at økonomer og andre som verdsetter en nettsamfunn's bruker til å være mer verdt enn 300 per stk bommer grovt.

Jeg vil si at du er en drittunge som prøver å gjøre deg important!:p

Medmindre du har noe som kan dokumentere dine suvereniteter, BACK OFF!
 

Andersen

Member
Jeg vil si at du er en drittunge som prøver å gjøre deg important!:p

Medmindre du har noe som kan dokumentere dine suvereniteter, BACK OFF!


Well whatever, ser vel liten grunn i bevise noe som helst for deg eller andre på ett forum ;) For all del , om man ikke vil diskutere så kan jeg godt forlate tråden jeg.

Hei og hå!
 

Christian

Medlem
Oi, hvis du bruker 50 mill så får du garantert et produkt som er verd 100 millioner. Det er 100% fortjeneste på et halvår det. Og når det er garantert så er jo ikke risikoen der heller. Du burde finne deg noen investorer med penger ASAP!
 

Andersen

Member
Oi, hvis du bruker 50 mill så får du garantert et produkt som er verd 100 millioner. Det er 100% fortjeneste på et halvår det. Og når det er garantert så er jo ikke risikoen der heller. Du burde finne deg noen investorer med penger ASAP!

Merk: Jeg sa ett halvt år med utvikling, ikke ett halvt år får å oppnå 350k brukere, det tar selvfølgelig mye mer tid, men med 50 mill i bunn har man mye reklame man kan kjøpe, for eksempel ved å betale inn profilerte kjendiser til å delta aktivt , noe som igjen trekker mye folk.

jeg mener de bommer grovt, spesielt i en gruppe hvor brukergruppen er 12-22 år, altså de med minst penger. Hadde dette vært brukere i alderen 30-50hadde jo verdien vært mye høyere.

Nå kan man jo selvfølgelig si at det er også en verdi i framtidige kjøp og branding etc fra tidlig av, men jeg tviler på at nettsamfunnet vil stå for 100 mill i inntjening for kjøper, ialfall ikke før på meget lang sikt.

Uansett dette blir jo mye speukulering, jeg vet ikke akkurat kjøpesum, avtale som er inkludert i prisen etc, men jeg står ialfall på mitt på at det IKKE er vedt 100 millioner.
 

Christian

Medlem
Det er jo akkurat på det punktet du mener at de bommer grovt, som gjør det så verdifullt! Norske ungdommer ano 2008 er ikke en kjøpesvak gruppe, snarere tvert i mot. Gjennom Biip kan annonsører nå frem til halvparten av de mellom 15 og 19 år! Det er verd penger! Og ikke minst, når de blir en del av Nettavisen kan de høyst sannsynlig pumpe inn enda flere i samme målgruppe. Nå får biip er kjempestort salgsapparat i ryggen og mye større muligheter for å tverrkjøre annonser gjennom mange kanaler, så omsetningen på biip kommer helt sikkert til å mangedobles i 2008 tipper jeg.

For en riktig kjøper er jeg ikke i tvil om at det er verd 100 millioner å komme seg inn i dette markedet.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hvorfor er det å bomme grovt? Du må huske på at fjortiser med mobildilla er en utrolig attraktiv målgruppe, som svir av penger så det synger etter.

Det man må huske på, er at det er vanskelig å komme i gang - det er ikke sånn at brukerne kommer automatisk bare man setter opp et nettsted, selv med *tung* markedsføring, du må ha noe som konkurrentene dine ikke har, som gir folk en grunn til å registrere seg hos nettopp DEG, og den viktigste av disse er faktisk at det er mange andre der fra før. Derfor er det utrolig vanskelig å starte opp nye slike nettverk når det er flere så store aktører i markedet fra før. Med mindre du finner på noe virkelig nytt (og det er jo det som er vanskelig), så tror jeg dette markedet er relativt mettet i norge for tiden.

Se f.ex. på playahead - de blåser virkelig mye penger på markedsføring for tiden, og er store i sverige, men i desember ser det ihvertfall ikke ut til at de hadde mer enn ca 30000 bruker her i norge, og det er faktisk ikke så mye. Jeg ser heller ikke helt hva de har som er spesielt, og man er tilogmed nødt til å registrere seg der bare for å få sett inne der, hvilket sannsynligvis tilogmed vil si at mange av disse brukerne bare har vært innom og så aldri kommet tilbake.
 

Stormen

Medlem
Å verdette ett selskap som dette for 100 mill, når verdien er.. Ja hva er verdien ? Hva er overskuddet deres ? Webselskap går vanligvis ikek for med enn 6 til 12 x årlig overskudd

Jeg er villig til å vedde mye på at jeg eller andre her som har peiing på web og lever av web kan skape ett av norges største nettsamfunn med halvparten av slike verdier i bakhånd til å benytte på reklame. Å utvikle ett slikt konsept koster IKKE mye, og kan gjøres relativt hurtig ( 6 mnder for å ta godt i)

At du mener 30-40 dressfolk som IKKE lever av web, har så sinnsykt god peiling på å verdsette ett selskap er din sak, jeg vet ialfall at verdien av ett nettsamfunn på 300k brukere ikke er 100 millioner.

Hei Andersen,

I fjor omsatte Biip.no for over 6 mill, og satt igjen med ca 1,2 mill. (ikke 3 mill i omsetning og -200.000 kr i underskudd - det var i 2005)... I år budsjetterer vi med en omsetning på 12-14 mill (dobling fra 2006, som var dobling fra 2005) - og budsjetter med en gevinst på ca 8 mill. (forutsatt at vi får den hjelpen vi håper på, fra Nettavisen og Egmont)... Så når du sier at webselskap går 12x årlig overskudd, ja - da ble jo Biip.no verdt ca 100 mill allikevel da? Til informasjon: 8 millioner ganget med 12 = 96 mill NOK.

Når det gjelder dette med at du mener at du har så peiling på nett og "når som helst" kan skape Norges største nettsamfunn, så anbefaler jeg deg virkelig til å prøve - fordi det høres ut som en lovende plan. Som noen andre har sagt før meg, så er det rart at Nettavisen og Egmont gadd å bruke penger på Biip.no - når de bare kunne ha tatt en telefon til deg?

Når det gjelder de 30-40 dressfolka jeg snakket om, så er dette styret i TV2 Interaktiv, Nettavisen og Egmont - så joda, de lever av web; og i enda større grad enn deg selv. Så jeg regner de for å være forholdsvis oppegående folk - også i nettsammenheng. Det tror jeg faktisk de har vært, helt siden 1998/99? :)

Til opplysning har Biip.no brukt totalt 250-300.000 kr på reklame - siden oppstarten i juni 2005. Da inkluderer jeg ting helt ned til Google Adwords... Så det er ikke slik at vi har brukt 50 millioner på reklame - for å oppnå en potensiell gevinst på 100 mill. ved et salg; vår trafikkvekst har vært nesten utelukkende organisk, basert på interessen rundt deling av bilder, promotering av seg selv, invitering av venner og kommunikasjon mellom mennesker. :)

Og grunnen til at vi har brukt så lite penger på reklame? Kort fortalt: Det fungerer ikke for nettsamfunn. Nettsamfunn er drevet nærmest utelukkende av "word of mouth"; det nytter ikke å invitere 1000 fremmede inn i et rom - hvis man ikke samtidig klarer å få med alle vennene deres. Først da blir lokalet åsted for en fest - og først da kan man oppnå suksess innen nettsamfunn. Så planen til Andersen om å bruke 50 mill på annonsering - det ville ikke fungert.

Hvis dere ikke tror meg, bare sjekk Alexa Rankings for Playahead|V2.5 - King of internet - som er eid av Modern Times Group, og som jeg vet at nylig har blåst av en reklamekampanje verdt ca 10 mill NOK (de har bl.a vært på VG.no, TV3, TV4 og radio...) Se på Alexa Rankingen deres - og når du har gjort det Andersen, så kan du poste tankene dine rundt hvordan dette matcher ditt utsagn om at det "bare er å bruke 50 mill på markedsføring" for å skape et suksessfullt nettsamfunn.

For all del, jeg syntes det er veldig bra at folk er kritisk - også til Biip-salget og hva vi driver med - men jeg blir bare oppgitt når folk uttaler seg skråsikkert uten å ha verken generell kompetanse om økonomi og internett - eller detaljekjennskap til avtalen og forholdene rundt den.
 
Sist redigert:

Helge

Profesjonell Googlesøker
At reklame ikke fungerer på et nettsamfunn er feil å si... men du må bruke rett reklame... playahead har ikke brukt reklame som fanger interressen til gjennomsnittsperson, det er problemet. Om de hadde laget en reklame folk husket, og som folk snakket om, da hadde de nok hatt mye flere brukere.

Men, word of mouth er viktigt. Etter det jeg har fått med meg blandt folk som har snakket om biip.no er det å kunne sende gratis meldinger det viktigste der.

Gratulerer uansett, jeg misunner dere for å si det slik ;)
 

Bjrl

Medlem
La annonsører få kjøpe annonser online på Biip.no, Stormen. Akkurat som på Facebook. Da lover jeg deg at jeg i allefall står klar til å kaste inn en god del av mine annonsekroner hos dere.

Pr. i dag har jeg KUN fokus på Facebook som annonsearena, og har lagt igjen 16.000 USD på annonsering der i januar, februar og mars (ikke kun for Bolignorge, men også for mye annet jeg driver med). Min erfaring fra den annonseringen tilsier at jeg ville lagt igjen ganske mye også hos Biip.no, forutsatt tilsvarende segmenteringsmuligheter.

Lykke til med videre satsing, uansett.

Mvh
Bjørn Jarle
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp