Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gammeldagse holdninger fra Domeneshop

U

Uregistrert

Guest
Jeg holder meg til DS fordi jeg mener de er MYE mer fleksible når det gjelder webhosting og tilgang til mysql-serveren.
At noen ikke har cc mitt lagret synes jeg er positivt, men en paypal-løsning kunne verdt bra det ja. Du opfordret ikke til dugnad (enda) vel? :)

En paypal-løsning ville fordyret DS. De kunne ikke ha diskriminert mot folk som valgte å betale med PP, og pga de høye kostnadene PP har på mottak av betaling, ville man måtte heve prisene.
 

picxx

Well-Known Member
En paypal-løsning ville fordyret DS. De kunne ikke ha diskriminert mot folk som valgte å betale med PP, og pga de høye kostnadene PP har på mottak av betaling, ville man måtte heve prisene.

Ja, man ville jo blitt slått konkurs om man ikke kunne tatt 100% påslag på de domenene man selger.. :D :eek:
 
Sist redigert:

Dag Frogner

Supermedlem
Jeg må si, etter å ha vært kunde av DS på domener i årevis, at de imponerer med sin imøtekommenhet og hjelpsomhet. De er laaaaaaaangt enklere å ha med å gjøre enn en del andre leverandører. Man kan faktisk ringe til DS og få et fornuftig menneske på tråden!

Må bare få si meg enig her. Jeg har ringt de flere ganger og sittet 10-12 min på telefon hvor de har hjulpet meg med div oppsett som ikke direkte hadde med domenet å gjøre. De aller aller fleste sier bare at det ikke er dekket av deres kundeservice og at man får fikse det selv, men DS er stort sett alltid veldig hjelpsomme.

For min del er dette mye mye viktigere enn å kunne betale med PayPal f.eks. Men vi er jo forskjellige. :)
 

testdriver

Ha det bra..
Har opplevd det samme! Sittet 10-15 min i telefonen og fått veldig gode råd av hyggelige personer. Usikker på hva det siktes til med 'simpel og ikke oppdatert hosting', men jeg har ihvertfall alltid oppnådd det jeg vil oppnå på mine servere hos Domeneshop.

Med all respekt, føler egentlig at det blir drøyt å gå ut og lage en slaktepost på bakgrunn av at man har glemt VISA-kortet til firmaet et annet sted, K.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Konklusjonen er vel at DS ikke lengre er gode nok for meg, men de ser jo ut til å holde i lange baner for dere. Om man bare hoster et lite nettsted med 100 brukere om dagen styrt av Wordpress så er jo det forståelig.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Konklusjonen er vel at DS ikke lengre er gode nok for meg, men de ser jo ut til å holde i lange baner for dere. Om man bare hoster et lite nettsted med 100 brukere om dagen styrt av Wordpress så er jo det forståelig.

Hehe. Årets mest snobbete utspill?

Jeg kan ikke svare for de andre, men min opplevelse av webhotellene til DS har ikke vært særlig god. De har vært trege som sirup. Jeg har aldri hatt noen sider der selv, men jeg har jobbet med masse kundesider som har ligget på serverne deres, og ytelsen har vært rimelig mangelfull. På disse webhotellene tror jeg uansett DS konkurrerer med surftown, one.com og sånne, så da er kanskje produktet greit nok.

Jeg bruker DS utelukkende til domener. Jeg er ikke registrar selv og må derfor bruke en slik leverandør som DS til dette. Og domener er de veldig bra på synes jeg. Veldig kjapp levering, veldig bra service og veldig bra egentlig alt.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg legger ikke skjul på at jeg er en snobb når det kommer til hosting. Akkurat som når jeg velger bil, så liker jeg en bra motor, komfort og et hav av elektroniske muligheter. Sist men ikke minst, sikkerhet er jo også viktig. Derfor kjører jeg BMW :)

Jeg har som sagt gått fra hosting hos DS for mange år siden, nettopp fordi billigløsningene ikke duger. Nå vurderer jeg å flytte domene også, fordi jeg mener det kunne vært enda enklere. Se f.eks på Godaddy, der fornyes domene automatisk og jeg trenger ikke fylle ut VISA-informasjonen min hver bidige gang noe skal fornyes. Når det gjelder support, så har jeg aldri hatt behov for support rundt domener. Faktisk så ser jeg i innboksen min at alle gangene jeg har kontakt DS de siste årene har vært i forbindelse med fakturaer.

Jeg tror faktisk DS ville tjent mer penger på en mer automatisert løsning, da folk ofte glemmer (eller ikke gidder) å fornye sine domener.
 
Sist redigert:

testdriver

Ha det bra..
Temmelig barnslig og dømmende kommentar. Blir omtrent som om jeg skulle skrevet noe som at 'responstid ikke bare handler om hostingen, men såklart, har man en dårlig kodet nettside, dårlig stylesheet, unødvendige js, samtlige elementer på samme domene, ingen komprimering, ingen caching...da klager man på hostingen når ting går treigt'.

Skjerpings.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Barnslig og dømmende kommentar? Ok.

Optimalisering av nedlastningstid på DS er jo håpløst på sirup-serverene til DS. De kneler jo nesten bare man skrur på gzip. Men det er heldigvis ikke noe problem for meg, da det er lenge siden jeg sluttet å bruke DS til hosting.
 
Godaddy er noget piss....

En kamerat hadde domene og hosting der. Domenet og hostingen gikk ut. Han trodde han fornyet begge deler. Det gjorde han forsåvidt, problemet var at godaddy sitt system ikke koblet hostingen opp til domenet. Plutselig var siden hans vekke. De prøvde seg med at de skulle ha x antall dollars for å få tilbake data. Helt til advokaten ringte og snakket med dem.
 

tyr897

Medlem
Nå har jeg aldri brukt Domeneshop som host, så kan ikke uttale meg om kvaliteten der.

Som domene-provider anser jeg det ikke som urimelig å godta betaling over enten kredittkort eller faktura/nettbank. Jeg kan se at det kan være en hindring i ekstremtilfeller som Kenneths, men i det store og hele tror jeg kost/nytte-faktoren er særdeles negativ med tanke på å innføre Paypal e.l. i det markedet Domeneshop opererer. Da er det nok bedre for alle parter at kunder med Kenneths behov bytter leverandør, uten å dermed si noe negativt om hverken Domeneshop eller Kenneth.
 
Topp