Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Gave til kunder

Hei alle,

er det lov å føre opp kjøp av gaver til kunder? Vi driver et renholdsforetak, og synes det er veldig greit å legge igjen "Gratulerer med ny bolig"-kort og en liten gave. Dette er ikke store utgiftene, kanskje 50-80kr per kunde. Likevel så er det penger anvendt som vi gjerne skulle kreve fradrag for. Er dette mulig? Til nå har dette gått på privat konto og har ikke vært på firmaets regning ettersom jeg ikke har forstått regelverket.

Det må vel være vanskelig å "bevise" at kortene/gavene har gått til kunder, og ikke til onkler og tanter?

Takk =)
 
Ja, med mindre noe er endret siden jeg drev i renholdsbransjen kan du det.

Vi satte også igjen et "gratulerer med ny bolig"-kort og en pose med twist hver gang vi hadde hatt flytterenhold hos noen. Hyggelig for de som skulle overta boligen, og flere kontaktet oss igjen ved senere anledninger ... :)
 

Steve Cash

Medlem
Etter hva jeg kan se har en fradrag både i merverdiavgift og i inntekt ved gaver av bagatellmessig verdi til forretningsforbindelser. Det snodige er at grensen for bagatellmessig i merverdiavgiftsloven er 100 kroner pr. tilfelle og 235 kroner skattemessig. Ettersom du antyder 50-80 kroner pr. kunde skulle det være i orden.
 
Takk for kjempegode forslag! Jeg skal absolutt benytte meg av både velkomstkort+liten gave+gavekort. Dette er jo folk som flytter inn til ny bolig, da er det rimelig å tro at de flytter fra en som også trenger flyttevask :)
 
Topp