Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Getty Images

Hei basicus,

du har skapt en interessant diskusjon her. I mine tidligere dager tenket jeg ikke over bildebruk, men etter å ha lest mye på forumet her så innså jeg at det jeg gjorde kunne få økonomiske følger. Derfor kjøper jeg alle bilder nå. Jeg forstår at din sak er litt anderledes enn de fleste som har fått faktura for ulovlig bildebrud.

Det er kjedelig å bli fakturert for en "feil", det er litt som å få bilen taua på Mallorca fordi du ikke visste at gul markering på fortauskanten indikerer forbudt for parkering. Det er jo ingen "Stans forbudt"-skilt!

Jeg tror at vi i Norge kan åndsverksloven mer enn i mange andre land, derfor må vi bare akseptere at det svir litt å bruke andres bilder uten tillatelse. Vi burde visst bedre.

Håper du kan spre videre til andre om at det greieste er å bare kjøpe bildene, så slipper de en faktura som tar biffen ut av munnen på deg den måneden :)
 
Har sendt regning om bildebruk til en kar. Han nekter og betale osv osv. Tenker som så at han må jo bare gjøre det, men det blir jo litt kjipt når han får problemer med banken når han skal skal få lån osv osv..
 
Topp