Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Giftekniv.no selges til kr. 5.000 eks mva

Nutz

Med lem
Synes også dette var litt i grenseland.
Dersom scriptet er registrert og lisensiert til Giftekniv.no, så hvorfor ikke følge med til ny eier?
Hva hvis "Hrefna" dør? -skifter da scriptet status til "piratkopi" dersom det fortsatt benyttes på server?
 

Living Glad

Brukertittel
Jeg spurte aspnetdating.com om dette og de sa jeg ikke hadde lov å selge dette videre hvor jeg inkluderte scriptet og i så fall måtte kjøper kjøpe scriptlisens for å få lov å bruke den.

Jeg skal ikke begynne å bli en av de som bryter lovverk eller avtaler. Hmm.. har lite nok med penger slik jeg ikke skal risikere søksmål på meg og måtte betale skjorta for det. Sitter visst oppe med dette,

Men er det noen som kan anbefale meg hosting av hele saken hvor jeg kan bruke delt server og samtidig få lov å ha alle scripter inne ? for slik det er nå betaler jeg over 1000 kr i mån for dedikert server for i sin tid var ikke mulig å sette dette opp uten det.
 

Living Glad

Brukertittel
Synes også dette var litt i grenseland.
Dersom scriptet er registrert og lisensiert til Giftekniv.no, så hvorfor ikke følge med til ny eier?
Hva hvis "Hrefna" dør? -skifter da scriptet status til "piratkopi" dersom det fortsatt benyttes på server?

Det er ikke Hrefna som eier scriptet uten det er HKS Holding AS
 

Living Glad

Brukertittel
men ach.. dette er jo surt med tanke på at jeg betalte nesten 15.000 NOK for scriptet og enda mer i hostingkostnad..
 

Tonny Kluften

Administrator
For å være ærlig. Dette er ikke rimelig i det hele tatt, at du ikke kan selge nettstedet med scriptet uten å betale ny lisens.
Kan du ikke bare stå som eier av scriptet da selv om du selger nettstedet? Og dette er så urimelig at jeg ville tatt sjansen på at dette firmaet ikke kommer til Norge og kjørte rettsak mot deg...
 

Knut

Medlem
Og det stod ikke noe om dette i avtalen du fikk da du kjøpte det?
Den dansken jeg nevnte før her fikk ingenting av sånne opplysninger, og han har såvidt jeg vet, fått de til å gi opp kravet om ny lisens.
 
Topp